Voeding lader Turnigy 200W

Hoi,

Ik heb al een tijdje een Turnigy A-6-10 200W lader met een pc voeding van 12V 15A en 300W max.
Nu wil ik met de lader 6S 5000mAh lipo's gaan laden met 10A.
Als de lader op 5A laad, dan slaat die al af omdat de pc voeding dan nog maar 10V levert ipv 12V.

In principe zou de lader het naar mijn weten gewoon moeten kunnen.

Nu ben ik dus op zoek geweest naar een ander voeding en ik heb een Turnigy voeding gevonden met 14V 16A.

Kan ik dan wel mijn lipo's op 10A laden of levert die voeding dan niet genoeg stroom?

Groet,
Jeroen

Laatst bewerkt:
Oke, dan ga ik deze zo denk ik bestellen.

Is dit ook gewoon even die clipjes aansluiten op de connectoren en laden?
Of moet er eerst nog even aan geprutst worden?

Er staat dat die gekoeld moet worden met een fan. Is dit dan gewoon een fan er naast zetten en koelen?

Misschien een vraag, heb je de 5v lijn van de PC voeding wel belast met bv een lamp of een dikke weerstand? dat trekt de 12v lijn vaak omhoog tot het opgegeven vermogen.

Is dit ook gewoon even die clipjes aansluiten op de connectoren en laden?
Of moet er eerst nog even aan geprutst worden?
Er staat dat die gekoeld moet worden met een fan. Is dit dan gewoon een fan er naast zetten en koelen?
Hallo Jeroen,

Je moet de behuizing openmaken en de gemerkte punten verbinden, ik heb dit rechtstreeks op de print gedaan, daar zitten voldoende geschikte soldeereilanden op.
Ik heb een paar connectoren met kabels aan de uitgang van de voeding gesoldeerd, daar sluit ik mijn laders op aan.

De behuizing wordt behoorlijk warm; ik heb er een kastje omheen gemaakt, waar een computerfan lucht doorheen trekt, zelfs bij het volle vermogen blijft de boel werken.

Groeten, Jan.

Met deze lader is het niet mogelijk om dit pakket met 10 ampere te laden.
10 ampere x 24 volt = 240 watt reken daar nog een 20% laadverliezen bij en je gaat al snel naar de 300 watt. Daarnaast levert die PC voeding dat vermogen nooit van zijn leven ook al zet de fabrikant dit erop.
Ik gebruik zelf een pc voeding van 350 watt en een Icharger van 300 watt en kom aan die voeding nooit hoger dan 4 ampere laden ongeacht wat ik op de lader instel.

Heb het met het lampje geprobeerd en het helpt een beetje.
Ik kan nu met 0.5A meer laden.

Ik denk dat een goede voeding toch de beste oplossing is.

Back