voeding maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Heren

ik heb een vraag aan jullie en dat gaat over het volgende
ik wil een voeding maken van een pc voeding
de voeding is 350watt en 13 amp
maar als de stekker er in zit
krijg ik de voeding niet gestart
er zit geen aan en uitschakelaar aan
als ik het goed heb begrepen moet er 2 draaden aan elkaar gekoppelt moeten worden
weet iemand of dit klopt en zoja welke draaden het moeten zijn

Er is een hele lange draad hierover op dit forum.
Je kan die draad HIER vinden.
Heel veel leesvoer en tips.
En ehhh, voorzichtig he :wink: er staat 230V netspanning op dus als je binnenin iets moet doen, EERST DE STEKKER UIT HET STOPKONTAKT. Wacht ook een minuut of 5 voor je de print beetpakt want er zit een elko op die tot 320V opgeladen wordt, deze moet eerst ontladen. Ook al is de stekker eruit je kan nog een lelijke klap krijgen van die elko. :cry: Hoe ik dat weet? ehhhh...... ik zeg niets. :roll:

in een computervoweding zit zelfs nog 400v gelijkstroom, nadat de stekker eruit is blijkft dit ook nog wel even gevaarlijk...

Ik heb in verleden mijn waterkoeling in mijn pc droog moeten draaien zonder dat alle hardware in de pc zit.

Je kan pin 14 en 15 of 14 en 16 (aan de kant van het lipje) met elkaar verbinden door middel van een stroomdraad. Je hoeft niet perse met een transistor te werken om de voeding even te laten draaien.
Je moet dit natuurlijk niet te vaak doen.

psconnshort.gif

jumper.jpg

Bij onze IT-Bedrijf hebben we een speciale tester hiervoor. Als je gewoon met een draad dit wil testen dan kan dat natuurlijk wel een paar keer.

Waarom mag je dit niet te vaak doen? Door de mogelijke mechanische beschadiging van de contacten?

heren

bedankt voor jullie info
ik zal het eens gaan proberen
ik heb er nog een paar liggen dus kan wel even testen op deze voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back