Wij zijn bezig om auto-radio in de badkamer te plaatsen. Nu hebben we de speakers en de radio al gekocht. Het probleem is dus dat de radio op 12V moet worden aangesloten. Ik heb dus een voeding gevonden en vraag me af of deze zal voldoen. Eerst wat dingen om te weten:
Radio:
-4 x 75Watt speaker uitgang
-12Volt DC input
-Het vermogen van de radio weet ik niet, maar dit zal niet al te hoog zijn dus dit kan je verwaarlozen.
Speakers (2 maal + ingebouwde bass):
-Op de doos staat 30Watt nominaal en 130Watt piek vermogen.
-Ik neem aan dat deze vermogens slaan op beide speakers bij elkaar
-Dus per speaker 15Watt nominaal en 65Watt piek vermogen
De speakers zijn ingebouwd in het plafond, de radio en voeding komen in een kast te zitten.
Nu heb ik de volgende frame voeding (weet niet precies wat dit nou betekent) gevonden: Voeding 12V 150WATT - hf-electronics.
Nu mijn vraag, is deze voeding voldoende om de speakers en de radio te voorzien? Vocht wordt niet een probleem, maar de temperatuur misschien wel. De voeding komt zoals eerder gezegd in een kast te zitten en aangezien de voeding passief wordt gekoeld kan deze dan misschien oververhit raken, zou dit voor problemen zorgen?
Alvast bedankt voor alle hulp!
Radio:
-4 x 75Watt speaker uitgang
-12Volt DC input
-Het vermogen van de radio weet ik niet, maar dit zal niet al te hoog zijn dus dit kan je verwaarlozen.
Speakers (2 maal + ingebouwde bass):
-Op de doos staat 30Watt nominaal en 130Watt piek vermogen.
-Ik neem aan dat deze vermogens slaan op beide speakers bij elkaar
-Dus per speaker 15Watt nominaal en 65Watt piek vermogen
De speakers zijn ingebouwd in het plafond, de radio en voeding komen in een kast te zitten.
Nu heb ik de volgende frame voeding (weet niet precies wat dit nou betekent) gevonden: Voeding 12V 150WATT - hf-electronics.
Nu mijn vraag, is deze voeding voldoende om de speakers en de radio te voorzien? Vocht wordt niet een probleem, maar de temperatuur misschien wel. De voeding komt zoals eerder gezegd in een kast te zitten en aangezien de voeding passief wordt gekoeld kan deze dan misschien oververhit raken, zou dit voor problemen zorgen?
Alvast bedankt voor alle hulp!