voeding voor op terrein

HPIM4545.JPG

Dit is de laadkoffer voor mijn electro slepers....
Heb het tussenschot even weggenomen voor de foto

HPIM4546.JPG

HPIM4550.JPG

HPIM4552.JPG

HPIM4551.JPG

De voeding heeft een clubmaatje voor mij gemaakt en geeft 16 volt gelijkspanning bij een behoorlijk vermogen...

Er is 1 groot nadeel aan een voeding in plaats van een accu,en dat is als je de accu weer wilt ontladen. Veel acculaders kunnen namelijk regenerative ontladen waardoor je veel sneller Lipo's op storage voltage kunt krijgen.

Er zijn mensen die elke keer zelf lood accu's mee naar het veld nemen. In het begin had ik altijd twee maal 85 Ah AGM accu's bij en ben overgestapt naar 4 * 6volt 225Ah, toe ik naar 2.7 meter kist over ging.
Ik kon hier mee 4 x 6s 5300mAh laden in 20 minuten. of te wel geen extra Lipo nodig. Dit is ~2500 W, dat is niet makkelijk te doen met een aggregaat en een voeding.
Ik had dit in een oldtimer bus/camper, dus voor mij geen probleem.

En ander mogelijkheid om dit mee te nemen zonder dat je veel moet schouwen is een drager op je trekhaak. deze kun je met een krik eenvoudig monteren, en vanuit je kofferbak laden. natuurlijk wel op een hitte bestendige/brandwerende plaat.

Just my 2 cents

Bart

Ik heb afgelopen seizoen regelmatig geladen met 25A rechtstreeks vanaf mijn auto accu polen.

Alleen wel met draaiende motor....
Is niet ideaal want laat liever mijn auto niet draaien om te laden.
Maar de dynamo van een auto heeft geen problemen om dit stationair te leveren.

Ik gebruik Sonnenschein loodaccu`s van 12V 55Ah.
Die laad ik thuis op en kan daar een hele dag mee vooruit.
Voor het kleinere werk heb ik er ook 2 van 35 Ah.
Ik kan daar via mijn werk voordelig aankomen, vandaar.

Mvg Ron

Ik gebruik Sonnenschein loodaccu`s van 12V 55Ah.
Die laad ik thuis op en kan daar een hele dag mee vooruit.
Voor het kleinere werk heb ik er ook 2 van 35 Ah.
Ik kan daar via mijn werk voordelig aankomen, vandaar.

Mvg Ron

Hoe zwaar zijn de lipo's die je daar mee laad ? En 2x aparte(auto) batterij of bijeen geschakeld ?

Back