Voeding

• Topicstarter Topicstarter zwol
  • Startdatum Startdatum
Z

zwol

Guest
Ik laad mijn zenderaccu's met een lrp pulsar competition en graupner voeding van 10 A. Nu laad ik deze cellen met 1,3 A. Als ik de lader aanzet geeft hij aan LOW INPUT. Dat doet hij niet als ik mijn racepakketten laad met 5A.Waar komt dit door? Kan ik het misschien oplossen door de spanning naar beneden te draaien op de voeding? De amperes gaan ook naar 0,9 A.

gr Marten

Geeft de lader dezelfde melding als je laad via een volle 12V lood accu?
Heb je misschien lange en/of dunne voedingsdraden naar de lader?

Ik heb er 8 cellen inzitten.
Het zijn gewoon de standaard draden van de competition lader

gr Marten

Hoe laad je eigenlijk die cellen? in de zender? of los?

Als je je zenderaccu wilt laden in je zender, kan je dit bij heel veel zenders alleen met een multilader. Dus niet snel en automatisch.
De zenders zijn namelijk beveiligd om te voorkomen dat er nooit spanning op de laadingang staat, zo kan je een hele hoop problemen voorkomen. Het enige probleem is dat je je zenderaccu niet meer via de delta-piek methode kan laden, tenminste als de accu nog in de zender zit. Dat komt omdat de lader de accu niet meer kan "zien". Als je de cellen direct aan de lader oplaad, dus niet via in de zender(via de laadingang van de zender) Dan zou je ze wel delta piek mogen laden.

Overigens vind ik het wel vreemd dat de lader de foutmelding geeft van "low input" terwijl het eigenlijk "low output" of "wrong output" had moeten zijn.

Oplossing al gevonden. Gewoon de voeding van 13,8 volt naar 12,5 volt draaien.
In ieder geval bedankt voor de reacties.

gr Marten

Ik laadde de cellen altijd buiten de zender met 1,3 A. Dit ging dus niet goed. Ik laad ze nu in de zender met 0,4 A. En dit gaat nu wel goed. En hier ben ik ook tevreden mee.

gr Marten

Back