Voerboot en transducer verlijmen

Beste leden,

Ik ben opzoek naar een montage kit/lijm waarmee ik:
1. De transducer in de boot kan verlijmen en afdichten.
2. De twee delen van de boot weer aan elkaar kan bevestigen (boven en onderkant)

Ik heb wat zoekwerk gedaan en kom op de volgende twee soorten uit:
Sikaflex 291 en 292 in het zwart.

Hier wat info (misschien overbodig)
291:
Sikaflex 291 is een hoogwaardige, multifunctionele afdichtingskit. Je kan het gebruiken voor duurzame, elastische naadafdichtingen en voor lichte constructieve lijmverbindingen. De kit is bijvoorbeeld ideaal voor het verlijmen van dakbekleding, luiken en patrijspoorten. Ook het afdichten van sanitaire voorzieningen en het dekbeslag is in een handomdraai gedaan. Sikaflex 291 hecht zeer goed op ondergronden als hout, metaal, metaalprimers, laklagen, keramische materialen en kunststoffen. Het is niet geschikt voor het afdichten van spanningscorrosiegevoelige kunststoffen, zoals plexiglas en polycarbonaat. De kit is in meerdere kleuren verkrijgbaar. Hieronder de voordelen op een rijtje:

  • Blijvend elastisch
  • Duurzaam
  • Weerbestendig
  • Niet corrosief
  • Overschilderbaar
  • Schuurbaar
  • Weinig geurhinder
  • Voor binnen toepassingen
  • Zeewaterbestendig
292:
Sikaflex 292 is een krachtige lijm met een hoog hechtend vermogen. Dit maakt het product goed geschikt voor onder meer het verlijmen van schotten en dek-romp verbindingen. Hout, aluminium en polyester zijn geschikte ondergronden. Voordelen van deze constructielijm:

  • Blijvend elastisch
  • Duurzaam
  • Weerbestendig
  • Niet corrosief
  • Zeewaterbestendig
  • Schuurbaar
  • Dempt trillingen
  • Overschilderbaar
Raden jullie 1 van deze twee aan voor beide opties of juist allebei maar dan elk voor een andere toepassing.
Of helemaal niet en hebben jullie een andere lijm/kit in gedachten.

Ik hoor het graag.

Gr Bas
 

Bijlagen

  • IMG_6952.jpeg
    IMG_6952.jpeg
    460,7 KB · Weergaven: 19
  • IMG_6953.jpeg
    IMG_6953.jpeg
    401,2 KB · Weergaven: 17
Raden jullie 1 van deze twee aan voor beide opties of juist allebei maar dan elk voor een andere toepassing.
Het kan met alle 2, mits het bootje niet permanent in het water ligt, anders heb je voor de transducer 591 nodig waarmee ook de rest van het bootje is te kitten.
Wat nog meer nodig is, is een primer.

Welke primer weet ik niet, dat is nl afhankelijk van de ondergrond en het kit nummer.
Bij de volgende link, weten ze daar veel meer vanaf en daar kun je ook als consument shoppen.
En nee ik heb daar geen aandelen.
 
Het kan met alle 2, mits het bootje niet permanent in het water ligt, anders heb je voor de transducer 591 nodig waarmee ook de rest van het bootje is te kitten.
Wat nog meer nodig is, is een primer.

Welke primer weet ik niet, dat is nl afhankelijk van de ondergrond en het kit nummer.
Bij de volgende link, weten ze daar veel meer vanaf en daar kun je ook als consument shoppen.
En nee ik heb daar geen aandelen.
Bedankt voor jouw reactie.
Inmiddels weet ik ook waarvan het materiaal gemaakt is. 4mm slagvast ABS.
De boot zal voornamelijk in zoetwater gebruikt worden en hooguit maximaal een uur in het waterliggen. Daarna zal deze weer op het drogen staan tot deze weer gebruikt moet worden.
Je zegt alle twee (ik heb de mensen in jouw link ook een mail gestuurd waarvoor dank) maar bedoel je daarmee dat het niet uit maakt welke ik gebruik? Beide zijn goed genoeg voor de toepassing?

Kleine aanvulling.
Het bovenste deel dat aan het onderste deel verlijmt word zal ook de onderkant moeten kunnen dragen met daarin ook de accu.
Er zit een handvat aan waarmee de boot opgetild zou worden uit het water en vervoert de lijm/kit moet dit dus kunnen dragen.
 
Het bovenste deel dat aan het onderste deel verlijmt word zal ook de onderkant moeten kunnen dragen met daarin ook de accu.
Er zit een handvat aan waarmee de boot opgetild zou worden uit het water en vervoert de lijm/kit moet dit dus kunnen dragen.
Dat staat in de technische documentatie van de kit.
Zo heeft kit type 291 een treksterkte van 18kg/cm² of te wel, als de omtrek van je bootje 1 meter is met een kit randbreedte van 1 cm.
Kan er voor zo'n 1800 kg aan getrokken worden.
- Kit 292 30kg/cm²
- Kit voor autoruiten 80kg/cm²

Dat kun je zelf ook vinden op het grote internet met b.v. Google, tiep daar de vraag in "Hoe sterk is sikaflex".
 
Inmiddels de kit binnen en ook de primer. Het is 591 geworden, inmiddels is de transducer gelijmd en dit lijkt allemaal goed te gaan. Bedankt voor alle tips!
 
Back
Top