voerboot Sniper (Bosveld Modelbouw Arnhem)

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn voerboot: de linker voerbak komt niet meer terug in de beginstand, terwijl de door de servo aangedreven tandwiel het nog wel doet.
Daar ik geen contact kan krijgen met de bouwer van de boot: op mail wordt niet gereageerd-vaste telefoon verwijst door naar mobiel- mobiel wordt niet opgenomen.
Kan een van jullie mij wellicht helpen aan een adres/tel.nr van iemand in de provincie Groningen, die mij wellicht met dit probleem behulpzaam zou kunnen zijn.
Ik hoop op de nodige reacties.

mvrgr,

theo

de linker voerbak komt niet meer terug in de beginstand, terwijl de door de servo aangedreven tandwiel het nog wel doet.

Foto zou helpen, want zo begrijp ik het niet. Doet de servo het wel?

Even een instructie voor plaatsen van foto's

Groet,

Ad Bakker

Laatst bewerkt door een moderator:
full
full
Hoi Ad,

Vlgs mij doet de servo het wel, want het door de servo aangstuurde (soort) tandwiel,
reageert wel via mijn afstands bediening ( Futuba T4YF-2.4G)

Als je met je auto bij de garage komt met de opmerking de motor doet het niet, denk je dat de monteurs het vanaf de buitenkant dan kunnen zien????

Met andere woorden : een foto van de buitenkant hebben we niets aan.!

OK, dan zou het dus iets mechanisch moeten zijn tussen dat "soort tandwiel" en de voerbak. De foto's helpen daar niet echt bij, maar ik kan me voorstellen dat dat moeilijk zichtbaar te maken is.
Dan maar hopen dat er iemand bij je in de buurt reageert.

Groet,

Ad Bakker

zo te zien gemaakt door iemand die heel veel van boten af weet
vooral de verlichting is volledig volgens de geldende normen geplaatst

en als er nu al eens een woonplaats bij je profiel stond
dan zouden de maniaken hier op het forum niet naar je moeten zoeken
maar kon er gericht info gegeven worden
want geen woon locatie opgeven is net het zelde als dien plezant die "overal door het land"heeft ingevuld

gr raf en plaats een foto van het inwendige dat gaat meer vertellen

full
full
Bedankt voor een aantal reacties,
Voor wat betreft woonlocatie heb ik bewust de provincie Groningen aangegeven, om zo het zoek gebied wat groter te maken, mijn woonplaats is Oude Pekela.
Daar de beide boothelften totaal zijn afgekit, is het erg moeilijk om van het binnenwerk een goed beeld te krijgen.
Ik hoor de servo wel als ik hem bedien, tevens zie ik dan het "tandwiel" bewegen.
Qua modelbouw ben ik een volstrekte leek, vandaar dat ik een compleet afgebouwde voerboot heb aangeschaft, Met andere woorden: wat voor de meesten van jullie simpel en logisch is, is voor mij zoiets als hogere wiskunde.

groet,

theo

Als je dit bedoelt met tandwiel:

futaba-servo-hevel-4-x-8012.jpg

en dat beweegt, dan is misschien de koppelstang los.

Maar zonder foto's of schetsje van hoe het in elkaar zit blijft het gokken.

Hoi Baggeraar,

Bedankt voor je reactie en ja, dit bedoelde ik met tandwiel ( op de toegevoegde foto wit)
De foto van de servo aan de binnenkant, zegt mij helemaal niets.
Ik heb tevens geprobeerd een kort filmtje te plaatsen van de in werking zijnde voerbak, maar bij het up-loaden hiervan geeft een foutmelding.
Een mogelijkheid zou kunnen zijn dit naar je te mailen
Ik hoop van je te horen,

mvrgr

theo

Als het rood omcirkelde links boven het "tandwiel" is, dan is dat inderdaad een servo hevel:

full

Als die draait, dan is er elektronisch kennelijk niets mis, maar functioneert de verbinding tussen de hevel en het bakje niet meer. Doet de andere kant het nog wel? Kan je daar dan niet zien wat er anders zit?

Groet,

Ad Bakker

EDIT

In de groene cirkel zie je volgens mij het draaipunt van het andere (dichte) bakje. Er moet dus iets mis zijn met de verbinding tussen servo en bakje. Kan je het bakje met de hand dichtklappen? Dan kan je zien of het er identiek uitziet. Misschien ben je gewoon een moertje kwijt.

Bedankt voor de reactie.

Optisch kan ik geen verschil ontdekken, in beide bakken zijn de moertjes gelijk, de rechter bak werkt prima.
De linkerbak sluit niet meer mooi aan (handmatig)
Als ik de rechterbak handmatig terug zet,kan ik de hevel terug draaien en dan hoor ik een licht zoemend geluid, bij de defecter rechter bak kan dat niet en kan ik de hevel niet terug draaien, terwijl het via de zender wel beweegt,
Nogmaals, ik ben een volstrekte leek op dit gebied, vandaar mijn "uitvoerige" omschrijving

mvrgr
theo groeliken

Hallo allemaal,

Inmiddels heeft Bosveld Modelbouw te Arnhem ( de bouwer van de boot) per mail contact met me opgenomen. Dus binnenkort zal er wel een ritje naar Arnhem zitten aan te komen.
Toch houd ik me aanbevolen voor iemand uit mijn regio, die mij bij dit soort problemen zou kunnen helpen.
Bedankt voor uw positieve reacties.

mvrgr

theo

brecht ge zijt gek
de servo werkt dus hoe kan dan het kabeltje los zijn?????
ik denk dan meer in de richting van dat het water te dik is
en zo het bakje niet kan omkieperen
gr raf

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn voerboot: de linker voerbak komt niet meer terug in de beginstand, terwijl de door de servo aangedreven tandwiel het nog wel doet.

theo
staat hier klaar en duidelijk dat de servo nog wel werkt
zodoende ???? kan dat stekkertje ook van iets anders zijn
gr raf

Heren,

Het probleem met mijn voerboot is opgelost.
In het appartementencomplex waar ik woon, was een liftmonteur aanwezig, die ik heb gevraagd of hij even naar mijn boot wilde kijken.
Het palletje van de linkervoerbak moest 1tandwieltje(van de hevel) worden terug
gezet en alles werkte dus weer perfect.
Nogmaals allemaal bedankt voor uw welgemeende adviezen en veel succes met uw hobby

groet,

theo

Back