Voerboot vissen maken

Hallo,

Na een paar uur op internet gezocht te hebben voor de elektronica die in mijn boot moet komen kom ik er even niet meer uit.

Ik wil een boot die de volgende functies kan:
Vooruit - achteruit,
Sturen door middel van de 2 motoren harder/ zachter,
Laadbak, lading laten vallen,
Koplamp,
Zijkant verlichting,

Nu ben ik op zoek naar een Snelheidsregelaar, (nog geen motoren gekozen), Kan iemand een snelheidsregelaar aanbevelen. Of moet ik eerst motoren kiezen?

Alvast bedankt,

Pjotr

ik heb zelf ook een voer boot gemaakt maar heb hem nadien aangepast omdat ik merkte dat de motor de vissen wegjaagde ik heb er nu een vliegtuigpropeller opgezet en deze stuwt de boot nu verder

mvg tom

Heb je dan geen last van eventuele golven?

ik heb zelf ook een voer boot gemaakt maar heb hem nadien aangepast omdat ik merkte dat de motor de vissen wegjaagde ik heb er nu een vliegtuigpropeller opgezet en deze stuwt de boot nu verder

mvg tom

neen ik heb mijn boot uit een stuk aluminium laten maken maar ik zal eventueel mijn plannen eens doorsturen als je wil dat is handiger uit te leggen

Die zender kan je zeker goed gebruiken, alhoewel ik denk dat de MX12 40 Mhz een nog betere en goedkopere oplossing is.
De regelaar is een prima regelaar, maar als je een propellor op de bovenkant van de boot maakt dan volstaat een wat goedkopere vliegtuigregelaar ook wel.
Ik zou als je er wel een propellor boven op zet(dit noemen ze trouwens airboot/moerasboot) een Graupner Speed 400 + Ghunterprop opzetten, het gaat tenslotte niet om de snelheid van je boot.

Ik denk dat ik het toch eerst ga proberen met een schroef in het water. Mocht dat niet lukken dan kan ik altijd nog over gaan op een propellor. De romp van mijn boot is toch eerst even kijken hoe het gaat worden, die zal ook meerdere malen aangepast worden.

gebruik een grote schroef met een sterk motor die weinig toeren maakt.
speed 720 van graupner met een 55mm schroef.
met een proppellor bovenop kan je niet goed genoeg manoevreren om je voer en aas op de goed plek te krijgen. ook het draaien gaat met een schroef beter, als je het nog beter wilt doen zou je een jet aandrijving kunnen proberen.

zoek eens op zelfbouw voerboot en je vind genoeg op karper forums.

mvg Hans

eigenbouw voerboot

Met roer of zonder, zonder moet je denk ik 2 regelaars hebben
met een mixer ertussen of er 1 op je zender.
Voor de motor 2x Robbe power 755/40 is goedkoper dan een graupner
en kan ook grotre schroeven aan.
Snelheidsregelaar: Graupner Speed Profi 40R wordt vaak gebruikt in voerboten
in combinatie met een Speed Graupner 720 bb torque.
Voor de koplampen kan je powerled gebruiken, 10 mm bijvoorbeeld
en zo ook de achterlichten/navigatielichten.
Ik zou persoonlijk de voerbakken traploos maken ipv palletjes werk.
Messing schroeven van het merk Raboush 50/60mm
de as/binnenas/ koppeling van hetzelfde merk
De romp Tja wat wil je, je kan ze eventueel van hard pvc maken (goedkoop)
voor 2 motoren is de catamaran idee wel de beste optie.

ben zelf bezig met een trimaran van pvc en polyesterplaten/vellen.

succes

Jessy

Al met al is de conclusie dan.

het zelf maken is leuk maar voor 400 euro koop je een goed nieuwe boot met 2 voerbakken alles erop en aan.

@ Jessy:

Bedankt voor de info, Ik wil een catamaran idee maken met PVC (om te beginnen, dan sparen en denken hoe ik zoiets kan maken met polyester.)

@ Hanskez:

Ik weet dat ze er al vanaf 400 euro zijn, maar die voldoen niet aan mijn eisen (A) Ik wil een voerbak die ik rustig aan legen, alle voerboten in die prijsklasse droppen de bakken ineens.

Nu heb ik een voerboot waar de bak ineens open gaat, gevolg, 3/6 kg boilies op een hoop op elkaar. Als ik de bak rustig open kan doen is het beter verspreid.

ook al gaat de bak in eens open ligt je voer toch verspreid over een ,5 vierkante meter.
op elk water staat stroming en niet elk soort voor heeft dezelfde weerstand. dus valt het goed uit elkaar.
ik ben zelf fanatiek karper visser. en heb ook eens gekeken als de boot lost hoe dat neerkomt op de bodem. waaiert echt uit. en ik wil dat mijn aas op mijn voerstek ligt liefst onder, dan ligt de draad ook niet zichtbaar

Het gaat wel uit elkaar, alleen niet genoeg, ik vis vaak op grote meren, dan wil ik een voerstek van 10 m(2) hebben, dat is eigenlijk alleen te doen als de bak rustig open valt. Maar weer on-topic, dit is wat ik wil helaas.

Back