Voith schneider aandrijving

• Topicstarter Topicstarter jwgroen
  • Startdatum Startdatum
J

jwgroen

Guest
Wie O wie heeft er ervaring met het inbouwen van de Voith-Schneider aandrijving ?

Waar moet ik opletten als ik deze ga in bouwen ?

Ik heb een houten Barge van 200 x 40 cm .
Ik ben van plan om er twee in te bouwen , maar wat is de meest geschikste plaats , ivm de lente van de Barge ?

Heeft er iemand nog tips of iedeen ?

Mvg Koos Groen.

jwgroen :oops:
Bij zoeken[ v s p] invullen en een reeks van informatie te vinden .Vooral bij Dhr. van. ESSEN. :idea:
die heeft ze ingebouwd en zelfs al gedemon en gemonteerd :!: :!:
in en uit elkaar dus . of ze nu nog goed werken dat weet ik dus niet hoor :D :D :D

Ik weet niet wat de diepgang gaat worden van de barge, maar verwacht van de VSP'n niet al te veel.
Ik heb ze zelf onder m'n Parat zitten, maar het zijn geen krachtpatsers.
Daarnaast hebben ze de onhebbelijkheid dat ze nog al warm willen worden bij wat langer gebruik op hoger vermogen!

@Adam
Ik heb ze zelf onder m'n Parat zitten, maar het zijn geen krachtpatsers.
Daarnaast hebben ze de onhebbelijkheid dat ze nog al warm willen worden bij wat langer gebruik op hoger vermogen!

Daar heb ik Roel nog nooit over gehoord :roll:
En er was ook nog iemand die ging ze zelf maken [bouwen] dus :evil:

Roel hier...

Beste Koos.
Ja, ik heb de VSP (Voith Schneider Propellors) onder de Parat zitten, en ja, die doen het (nog steeds) prima.
Wat Adam in z'n eerste zin zegt (geen krachtpatsers) klopt. Per watt motorvermogen is een VSP minder rendabel dan een gewone schroef.
Dat is ook de reden dat ze wat minder gebruikt worden onder 1:1 schepen, behalve bij hele speciale toepassingen.
Warmlopen hebben ze bij mij nog nooit gedaan (de motoren ook niet) maar uit voorzorg heb ik vanaf het begin af aan standaard twee processor-ventilatoren voor de motoren gezet. Wellicht is dit de oorzaak van mijn koele motoren/VSP's/regelaar.
Kijk eens in de volgende draadjes, daar vind je uitgebreide info over de VSP's van Graupner, die ik dus ook gebruik:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=7349&highlight=vsp

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=11962&highlight=vsp

Als je vragen hebt, kan je me altijd een PBtje sturen.

Back