Voith Schneider

Discussie in 'Werkschepen' gestart door solitairyman, 21 okt 2009.

  1. CeesH

    CeesH Guest

    Dat zo´n berichtje gericht op een oud draadje toch nog zoveel reacties los maakt betekent dat het onderwerp nog leeft.

    Zelf ben ik van plan om het kleintje van Voith iets op te schalen en hier in Brazilië te bouwen.

    Ik ben uiterst geïnteresseerd in de resultaten van bouwers van voltooide projecten. Eventuele tekeningen etc.

    M.vr.gr.
    Cees
     
  2. Martin '70

    Martin '70

    Lid geworden:
    7 jan 2006
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Spijkenisse
    Cees,

    Het onderwerp leeft zeker, het valt best wel mee om ze te bouwen ook al heb je mindere middelen dan cnc gestuurde frees en draaibanken. Het is een kwestie van gewoon doen en secuur werken dan ben je al 80 % op de juiste weg. Maar ik denk dat de hier op het forum niet zo veel animo voor is en zeker op grote schalen niet althans dat laat men dan niet blijken :D maar er zijn er wel hoor en die bouwen er achter de schermen lustig op los , om technieken en eigenschappen te verbeteren.

    Gr Martin :D
     
  3. jan41

    jan41

    Lid geworden:
    10 jan 2006
    Berichten:
    199
    Locatie:
    poortugaal
    hallo

    dat kruis is hetzelfde als wat wij gebruiken om de stuurpen te bedienen.
    in een duits type is het ook gemaakt.
    de vraag is of het ook werkt als je het vergroot, dit i.v.m. de krachten
    die er dan gaan werken.
    dit systeem wilde we niet maken om deze reden.
    het systeem wat we nu maken werkt super.

    m vr gr jan
     
  4. wiggie

    wiggie

    Lid geworden:
    21 jul 2003
    Berichten:
    2.116
    Locatie:
    Hillegom
    Echt wel!

    Maar om nou twee van dit soort projecten gelijktijdig op te starten gaat me toch wat ver.
    Eerst mijn huidig projectje afmaken en dan bij jou en Jan het kunstje afkijken werkt veeeeel makkelijker toch?:D
     
  5. Martin '70

    Martin '70

    Lid geworden:
    7 jan 2006
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Spijkenisse
    William,

    er is wel animo maar die kun je op 1 hand tellen krijg ik het idee. En zeker dat hier voor 70 a 80 % 1 :50 wordt gebouwd waarom zal je dan moeilijk doen als je het ook kan kopen :D Maar gezien jou werk aan de schottels is het absoluut geen probleem om die voith's te bouwen.

    Maar moet zeggen dat de techniek steeds meer de overhand krijgt om het goed te bouwen en dat gaat weer tenkoste van het schip waar ze uit eindelijk in moeten :D

    Jan ik kon dat gelaste kruis niet maar het lijkt me erg zwaar worden in deze maat, maar we laten ons verrassen :D.

    Gr Martin :D
     
  6. wiggie

    wiggie

    Lid geworden:
    21 jul 2003
    Berichten:
    2.116
    Locatie:
    Hillegom
    Dank je voor het compliment Martin maar een Voith is voor mij qua principe van de werking wel duidelijk maar hoe dat in het klein omgezet moet worden nog geheel niet.
    Daarom is het wel weer een uitdaging natuurlijk.
    Maar zoals ik al zei ga ik eerst de Mississippi afmaken. Dat ben ik ondertussen wel aan mezelf verplicht na twee jaar geploeter tot nu toe.
     
  7. solitairyman

    solitairyman

    Lid geworden:
    4 dec 2007
    Berichten:
    21
    Voith

    Mannen,
    ...terug van verlof of vakantie.;)

    Pallen: het hangt ervan af hoe je de dingen bekijkt. Ik vlieg, dan heeft een schroef pallen of bladen. Daarom zijn het voor mij dan ook stuurpallen, zes op elke Voith en 100 mm lang. Deze komen er vanaf september aan...
    Nu twee maanden vakantie bij ons.

    Wat betreft de kruisen. Deze vervangen de joy stick inderdaad. Ik ben me bewust van de voor en nadelen van het ene of andere systeem.
    We gaan zien wat het zal worden na de samenstelling. Ik hou je op de hoogte als we zover zijn.
    De afscherming... het geluid is één zaak, maar het water dat is pas echt het probleem of niet??? Ook hier heb ik mijn werk nog mee denk ik. We zullen zien...

    Tekeningen komen er pas als het systeem zijn werking heeft bewezen. Onnodige en/of foute informatie door geven, en/of, nodige reacties los te weken, die waarschijnlijk kunnen helpen, doch niet "nu" meer, alle stukken zijn reeds gemaakt zoals getekend. En ja er bestaan vele wegen naar Rome, wij hebben deze gekozen en ik laat later weten of het OK was deze weg te volgen :) misschien vinden we een short cut ( :idea: ) voor onze weg...
    Tot later ( November/december ) en nog steeds met vertrouwen in onze zaak! ;)
    Weet dat problemen altijd worden opgelost!!!
    Solitairyman
     
  8. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Sorry, maar is volgens mij niet echt een gangbare term.
    Op de kleuterschool verzonnen we ook onze eigen "geheimtaal" :p :D

    Bij pallen denk ik meer aan een pal met palwiel (een terugdraaibegrenzing)
    En in het duits noemen ze een dokstoel weleens Palle.
     
  9. Mon Cheri

    Mon Cheri

    Lid geworden:
    9 dec 2017
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Belgie, 2230 Ramsel
     
  10. Mon Cheri

    Mon Cheri

    Lid geworden:
    9 dec 2017
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Belgie, 2230 Ramsel


    Hallo, nu ik het hier allemaal zo lees....ik denk dat ik deze voiths in mijn bezit heb, ik heb ze overgekocht van Georges met het nog te bouwen schip dat ondertussen gebouwd is.
    Het is de havensleper 82 op schaal 1/20 geworden. Deze heeft al proef gevaren te Herentals in een zwembad. De voithts van 160 mm zijn dus werkende.
    Groetjes.
     
  11. Dordtsebank

    Dordtsebank

    Lid geworden:
    19 nov 2007
    Berichten:
    597
    Locatie:
    Zuid Holland
    Dan zal het leuk zijn als je eens een foto plaatst dan alleen maar tekst.
     
  12. Mon Cheri

    Mon Cheri

    Lid geworden:
    9 dec 2017
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Belgie, 2230 Ramsel
    1.jpg 3.jpg 41.jpg 77.png 20200323_065354[19158].jpg
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. Mon Cheri

    Mon Cheri

    Lid geworden:
    9 dec 2017
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Belgie, 2230 Ramsel
    Het schip is niet door mij zelf gebouwd, ik heb de romp en de voiths over gekocht van Georges.
     
  14. Dordtsebank

    Dordtsebank

    Lid geworden:
    19 nov 2007
    Berichten:
    597
    Locatie:
    Zuid Holland
    Ziet er prima uit en ook een uniek model. Zullen er niet veel van zijn. Petje af.
     

Deel Deze Pagina