volautomatisch reveteertussenafstandmachientje

In afwachting van het kunnen afhalen van mijn VARIO romp van de BELL430 (a.s. zaterdag is het zo ver :D:D) heb ik mijn hersens gepijnigd om een gemakkelijke manier te vinden voor het boren van de massa's revetten en vooral de tussenafstand ervan.
Hieronder kunnen jullie de geboorte van mijn "state of the arte" volautomatisch revettussenafstandhoudertje volgen. Ik heb gekozen voor een tussenafstand van 4mm, denk wel dat dit vrij realistisch is bij schaal 1 op 7,1.

full

full

full

full

full

full

full

Ik denk wel dat dit nuttig gaat zijn bij het vele boren ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Heel creatief gevonden, maar ik vrees dat het zo niet gaat lukken!
Waarom niet? Je boor gaat verlopen op de harde gelcotelaag!
De enige oplossing is elk gaatje eerst voorprikken.
Zelf print of teken ik mijn revetten af op zelfklevend materiaal.
Die stroken kleef ik dan op de romp. Voorprikken hoeft dan niet omdat de boor eerst door het zelfklevend materiaal gaat en dus niet kan verlopen op de gelcote.
In mijn Alouette bouwstrip staat die werkmethode geïllustreerd.

Heligroeten en veel succes zaterdag,

Nick

Hoi Nick,

Ik ben van plan een zelfklevende papiertape te gebruiken om de lijnen van de revetten op uit te tekenen, misschien lukt het dan toch wel met het "inzetten" ?
Wanneer kan ik best mijn romp opschuren ? Ik dacht eerst alle gaatjes te boren, dan mijn romp helemaal op te schuren en dan pas de revetten te lijmen. Is dit de goede werkwijze of doe jij dit anders ?

Groetjes,
Ronny

Een zelfklevende tape met daarop de reveteerlijnen uitgetekend of geprint en op die lijnen je boorafstandhouder gebruiken lijkt me een goed idee. Da's dan jouw en mijn systeem gecombineerd. De tape zal beletten dat de boor verloopt.

Eerst alle gaatjes boren en dan schuren zou ik niet doen. Je zal je geboorde gaatjes terug een beetje dichtschuren en er bijgevolg geen revet meer inkrijgen. Dus eerst schuren en vervolgens je gaatjes boren en reveteren.

Ik geloof dat revetten de komende weken en maanden in Vlaanderen een goed verkopend Vario-product gaan worden.

Heligroeten, een vaste hand en veel geduld toegewenst,

Nick

Hei Ron ,

Ook al volop bezig met de voorbereidingen , en ja , er zullen eerstdaags in den Limburg vele duizenden klinknagels geplaatst gaan worden , VARIO zal zijn stock moeten gaan aanpassen ,
Goed gevonden Ron , dat volautomatisch revettussenafstandhoudertje , ben eens benieuwd naar de COMBO met Nick zijn systeem :-) zondag zullen de eerste fotos wel al te zien zijn he Ron :-)

Grtz
Ron ( den andere Ron )

3 x RON is ....

RON VAN SOMMEREN
RON HOEDEMAKERS
RON VERLAEK

en dit in het zelfde bouwdraadje , hoe gaan de lezers dit kunnen uitmekaar houden ;-)

Grtz
Ron

3 x RON in hetzelfde draadje...

Als je lang genoeg reveteerd, dan... hou je niks meer uit mekaar.
Spoedig zullen jullie dat wel merken... geloof mij...

Heligroeten,

Nick

Hei Bert ,

YES , nog eens 5000 klinknagels erbij , 23000 klinknagels wachten op een gaatje , nick ligt op kop met 2000 stuks ongeveer .. ;-)
Hmmmm dat gaat iets geven op de meetings , :-)

Grtz

Ron

Slijp de boren voor het GROTE reveteergebeuren...

Maar voor ik helemaal knetter ga worden, eerst een prentje van het pré-reveteergebeuren... namelijk...
schuuuuuuuuuuuuuuuuren... uuuuuuuren schuuuuuuuuuuuren...

frame147schuurvoorberei.jpg

Heligroeten,

Nick

Hoi allemaal,
Ben toch wel een beetje benieuwd hoe dat allemaal gaat lukken met die revetjes. :D
Mijn grootste probleem is echter om gedetailleerde foto's en/of tekeningen van de Bell430 te vinden die duidelijk weergeven waar de revetten moeten komen :(. Ik heb zelfs Bell helicopters al gemaild maar zij mochten of wilden geen detailtekeningen vrijgeven. Er is bitter weinig te vinden van de Bell430 !!!! Iemand enig idee waar ik die vinden kan ?
Ik hoor het graag,

Hoihoi,
Ron de 3e

Back