Volgorde opladen lipo

Alzheimer is bij mij toegeslagen.:wink:

Na een jaar niet te hebben gereden wil ik morgen ff met mijn Rustler de sneeuw in.

Nu wil ik vanavond mijn lipo's opladen maar ik weet niet meer de volgorde van de kabels etc aansluiten.

Ik heb een TLPXB16 lader en 2 5000 mah lipo.

Kan iemand deze amateur weer op weg helpen?

Bedankt voor de reacties.

Reanimeren?

De instellingen van de lader staan goed. Alleen wat is de volgorde van aansluiten op de lader. Eerst lader aan, kabels in de lader en dan de lipo eraan hangen of lader aan, lipo aan de kabels en dan de kabels in de lader plugge.

Ik heb mijn set bij PK vandaan en er staat me bij dat er een vaste volgorde van aansluiten is.

Eerst de lader aansluiten op de voeding. Dan de instellingen van de lader controleren. Dan de balancer aansluiten. Dan de laadkabels aansluiten.
Meestal moet je dan een knopje op de lader of de balancer indrukken om het laden te starten.
Hoe dat zit moet je zelf even in de gebruiksaanwijzing(en) opzoeken.
Overigens zal daar volgens daar ook de volgorde van aansluiten in staan.

Hoi beest23,
Heb je al eens geprobeerd de kabels in willekeurige volgorde aan te sluiten? En deed ie het dan niet?
Volgens mij maakt het niet uit bij die lader en in de handleiding ervan staat er ook niets over.
Die handleiding heb ik trouwens op de site van PK racing gevonden na goed 2 minuten zoeken ;).
Ik weet niet of deze direkte link werkt : http://www.pkracing.nl/pdf/manual xb16.pdf.
Je vindt deze handleiding als je bij laders kijkt en dan natuurlijk de TLPX b16 en dan bovenaan in een rode band staat dan:" klik hier om de Nederlandse gebruiksaanwijzing in te zien".
Maar zoals ik al zei, er staat niet in dat je de kabels in een bepaalde volgorde moet aansluiten.

Back