Volgorde servo kabels Turnigy 9x receiver

Ik ben bijna klaar met het bouwen van de FT tough tilt tricopter maar ik kan nergens een goede uitleg vinden over de volgorde van de servokabels, ik heb een Naze32 Flightcontroller en de Turnigy 9x Transmitter + receiver. de transmitter en receiver zijn correct gebind maar als ik de accu aan de tricopter plug en hij aanstaat gebeurt er nogsteeds helemaal niets wanneer ik iets met de sticks doe. Ik heb de breakoutcable aan de flightcontroller geplugd, maar de uiteinden die in de receiver moeten zijn los, op de Naze32 staan de channels 1t/m8, die staan ook op de receiver en in die volgorde heb ik ze er nu dus inzitten. Ik denk dat het probleem daar iets mee te maken heeft.

Ook als ze allemaal verkeerd zitten had wel iets uitslag gegeven. Dus of je ontvanger is niet gebonden, of je hebt de draden verkeerd om. Heb je leds op zowel de ontvanger als de naze32 omdat je zegt er gebeurt helemaal niets ?

De layout van de ontvanger is dit :

- Channel 1: Aileron 1 (fins). = kanaal 1 naze32
- Track 2: Depth (elevator). = kanaal 2 naze32
- Channel 3: Throttle (throttle).= kanaal 3 naze32
- Track 4: Management (Rudd).= kanaal 4 naze32
- Channel 5: Train
returning (Gear).
- Channel 6: Shutters (Flaps).
- Channel 7: Auxiliary 1 and fins 2 (for differential).
- Channel 8: Auxiliary 2.
- Channel 9: Battery.

Bedankt. Hij is volgens mij wel goed gebonden, de ontvanger geeft een vast rood licht en volgens mij als hij niet goed gebonden is knippert het lichtje. Als lipo verbind maakt de Naze een geluid signaal, maar als ik de sticks beweeg op de Turnigy 9x transmitter gebeurt er helemaal niets. als ik de ontvanger loskoppel en mijn tail servo rechtstreeks in de ontvanger in channel 1 steek met een los battery pack in channel 9 en de sticks beweeg doet de servo het wel maar met de Naze32 er tussen in reageert hij niet.

Ja dus waarschijnlijk de signaal draden ergens verkeerd om ( op de naze32 of ontvanger ? ) . Je hebt dus een buzzer op je naze32 zitten omdat je zegt dat die een geluidsignaal geeft ? Heb je een foto of liever nog filmpje van de aansluitingen en het probleem ? Beetje offtopic :P maar als je de motors test in cleanflight of betaflight....werkt dat dan wel ? Heb je überhaupt wel de instellingen daar al doorlopen ?

een beetje een late reactie weer maar ik heb denk ik het probleem gevonden. Nadat ik hem aansloot op baseflight kon ziet op de pc wanneer ik de sticks van de transmitter bewoog, hij heeft dus wel een goede verbinding.Ik kon ook met de motor test functie 2 motors en de servo laten bewegen, de derde bewoog niet en de servo stond als motor 1 maar dat is denk ik omdat baseflight op quadcopter mode stond, als ik het in tricopter mode zette liep het programma vast -__- ik heb hem ook in cleanflight geprobeerd maar daar kan ik niets zien omdat ik outdated firmware heb. Ik denk dat als ik in cleanflight de laatste versie van Naze32 kan downloaden dat hij het dan doet.

Back