volitation 8975 reageert niet meer

• Topicstarter Topicstarter Toko86
  • Startdatum Startdatum
T

Toko86

Guest
Hallo,

Ik ben nieuw in de RC helicopter wereld en heb laatst 1 aangeschaft.
Ik heb een volitation 8975 (new Falcon) aangeschaft en net toen ik begon te leren hoe ik er mee moest vliegen en sturen hield hij ermee op.
Ik moest een nood landing maken omdat hij te dicht bij een muur kwam en koos ervoor hem op het gras te laten vallen i.p.v. tegen de muur aan te vliegen (kan nog niet heel goed sturen).
Volgens de verkoper kon dit model goed tegen een stootje en de val was ook niet heel hoog.
Hij viel ook op zijn landingsstel en er lijkt niks aan te mankeren, ook de printplaat niet voor zover ik het kan zien.
Maar als ik hem aanzet en de controller aanzet reageert hij niet meer.
Ik heb nieuwe batterijen gedaan in de controller en de heli helemaal opgeladen, maar nog steeds geen reactie.
Als ik de heli aanzet gaan alle lampen wel branden (led lampjes), maar reageert niet op de controller.
Is iemand bekend met dit probleem en wat ermee te doen?
Ik wil graag weer verder oefenen, maar ik weet niet wat ik er aan kan doen...

Groeten,

Remco

Heb je zoals gewoonlijk als je met de heli wilt gaan vliegen, gas helemaal openzetten voor een sec. of 3 en dan weer dicht?

of reageert hij dan ook niet?

Mvg, Marthijn.

Het is geen heli dat op benzine werkt (radiografisch 3.5 kanaals), hij reageert totaal niet als ik iets met de controller probeer.
Ik heb alsnog geprobeerd wat je zei, maar helpt niet...

Hallo,
Ik ken de heli weliswaar niet, ik ga ervan uit dat het een electroheli is.
Heb je de ontvanger al eens opnieuw met de zender gebonden??

Gr. Ron

klopt hij is elektronisch.
Wat bedoel je precies met de ontvanger met de zender binden?

Hoi,
Ik ga ervan uit dat je een 2,4 ghz systeem hebt.
Je moet eens kijken of een (rode LED) knippert als je de accu op de heli aansluit.