volitation 8975 reageert niet meer

• Topicstarter Topicstarter Toko86
  • Startdatum Startdatum
T

Toko86

Guest
Hallo,

Ik ben nieuw in de RC helicopter wereld en heb laatst 1 aangeschaft.
Ik heb een volitation 8975 (new Falcon) aangeschaft en net toen ik begon te leren hoe ik er mee moest vliegen en sturen hield hij ermee op.
Ik moest een nood landing maken omdat hij te dicht bij een muur kwam en koos ervoor hem op het gras te laten vallen i.p.v. tegen de muur aan te vliegen (kan nog niet heel goed sturen).
Volgens de verkoper kon dit model goed tegen een stootje en de val was ook niet heel hoog.
Hij viel ook op zijn landingsstel en er lijkt niks aan te mankeren, ook de printplaat niet voor zover ik het kan zien.
Maar als ik hem aanzet en de controller aanzet reageert hij niet meer.
Ik heb nieuwe batterijen gedaan in de controller en de heli helemaal opgeladen, maar nog steeds geen reactie.
Als ik de heli aanzet gaan alle lampen wel branden (led lampjes), maar reageert niet op de controller.
Is iemand bekend met dit probleem en wat ermee te doen?
Ik wil graag weer verder oefenen, maar ik weet niet wat ik er aan kan doen...

Groeten,

Remco

Heb je zoals gewoonlijk als je met de heli wilt gaan vliegen, gas helemaal openzetten voor een sec. of 3 en dan weer dicht?

of reageert hij dan ook niet?

Mvg, Marthijn.

Het is geen heli dat op benzine werkt (radiografisch 3.5 kanaals), hij reageert totaal niet als ik iets met de controller probeer.
Ik heb alsnog geprobeerd wat je zei, maar helpt niet...

Hallo,
Ik ken de heli weliswaar niet, ik ga ervan uit dat het een electroheli is.
Heb je de ontvanger al eens opnieuw met de zender gebonden??

Gr. Ron

klopt hij is elektronisch.
Wat bedoel je precies met de ontvanger met de zender binden?

Hoi,
Ik ga ervan uit dat je een 2,4 ghz systeem hebt.
Je moet eens kijken of een (rode LED) knippert als je de accu op de heli aansluit.
Als deze snel knippert, moet je de zender als het ware aan de ontvanger "binden", d.w.z. dat de ontvanger je zender "ziet" .
Je moet eerst eens kijken in de gebruiksaanwijzing van de zender hoe dit e.v. moet.

Succes.

hoi,

De rode led ken ik, deze zit op de printplaat en knippert langzaam.
Ik had er wel over gelezen in de gebruiksaanwijzing, maar niks over binden van de ontvanger aan de zender.
Moet ik nou de antenne van de controller voor het rode ledlampje houden of moet ik de antenne van de heli (zwarte draad om de poot van de heli) aan de antenne binden?

hallo,

bij het binden schakel je eerst de zender en vervolgens de heli in.
bij veel zenders (of heli) zit een ledje dat gaat knipperen bij het inschakelen, en stopt als de verbinding is gemaakt.
blijft het controle lampje knipperen, dan pikt de heli de zender niet op.

is het zo dat de antenne strak om de ski's gewikkeld is?
controleer dan of het draadje nog goed op de printplaat gesoldeerd zit....
kan door de klap zijn losgetrokken?

voor de rest is het mij niet helemaal duidelijk wat het zou kunnen zijn...

Laatst bewerkt door een moderator:
ja het is een antenne dat strak om de ski`s gewikkeld is en voor zover ik het kan zien zit hij nog goed in de printplaat gesoldeerd en is hij niet losgeraakt.
Ik ben dan bang dat er iets mis is met de ontvanger...
Zou dit nog goedkoop gerepareerd kunnen worden?

Hoi Remco,

Je moet eens op you tube kijken, tik je heli maar eens in, komen meerdere hits van.

Er staat ook iets van problemen met de zender/ontvanger.
Er staat ook iets dat een aansluiting van de ontvanger op de print los is, dus er zijn wel vaker dit soort problemen mee geweest.

Een andere optie is: als je hem in de winkel gekocht hebt, laat hem dan daar eens nakijken, bijv een andere ontvanger.

Je zult eerst moeten proberen te achterhalen wat er aan de hand is.
Daar gaat helaas vaak wat meer tijd in zitten dan je denkt.
Zeker als het beter vliegweer is, zoals nu.

Succes ermee, Ron

Ik heb ook zitten zoeken op youtube, maar kan niks vinden over een losse ontvanger zoals jij die had gevonden...
Zou je een link kunnen vermelden?

Ik heb ook zitten zoeken op youtube, maar kan niks vinden over een losse ontvanger zoals jij die had gevonden...
Zou je een link kunnen vermelden?

Hoogst waarschijnlijk is de accu van de helicopter stuk, ik heb net hetzelfde meegemaakt, door uit te testen met een accu van een tweede heli heb ik het probleem ontdekt, en mij een nieuwe accu aangeschaft en het probleem is opgelost.:worship:

Back