Volitation 9053 : vooruit vliegen ???

Hallo,

Ik heb nu al een 2 maanden zo een chinees helicoptertje.
de double horse, 9053, volitation.

meestal vlieg ik in de huiskamer omdat deze precies helemaal niks wind verdraagt buiten.

nu merk ik dat hij niet echt meer vooruit wil vliegen.
achteruit gaat heel vlot, vooruit helemaal niet, dan stijgt hij verder ipv vooruit te willen gaan.
vandaag ook even buiten geweest omdat het windstil was en dan op de snelle stand gezet, zonder effect..

kan ik dit bijstellen ? of zijn deze heli's niet echt af te stellen.

bedankt !
stijn

Hallo Stijn,

Ik heb ook zo'n klein Chinees helikoptertje maar
volgens mij zijn ze nauwelijks af te stellen behalve dan
het roteren van de heli doormiddel van de trim.

Ik heb zelf ook allerlei problemen met het de helie en ik heb hem nu slechts 2 weken.
1. Batterij heel snel leeg.
2. zender vertikt op te laden (lampje gaat knipperen) dus laad hem nu op met usb kabeltje.

Ik denk er nu maar zo over : goedkoop chinees spul van dx (mijn heli was 17 euro) is en blijft troep.

Succes verder
Groet,

Kars

Laatst bewerkt:
Hey Kars,

Ik was er al bang voor eigenlijk...
ik had nog net een nieuwe set hoofdrotors aangekocht.
bij het monteren kon ik ook nergens iets vinden om af te stellen.
laatste probeerde ik om de accu iets meer naar voor te plaatsen, maar zelfs dan gaat hij enkel nog achteruit.

ik had beter een beetje meer uitgegeven en iets deftigs gekocht.
ook jammer dat het maar een 3 kanaals is...

nu denk ik aan twee dingen
- ofwel koop ik eerst een flight sim om 4 kanaals te leren vliegen en dan koop ik me later een Fixed Pitch 4 kanaals.
- ofwel koop ik nu een 4 kanaals coaxiaal. bvb Parkfun 3d helicopter

nog even denken dus ...

misschien hapert er iets aan de staartrotor, goed opletten dat deze soepel draait, zelfs een haartje kan al storen.

Je kan ook het middelpunt wat meer naar voren plaatsen door de batterij wat naar voor te schuiven en wat gewicht van achteren weg te nemen. bvb de 2 kleine ijzeren staafjes die de staartboom 'ondersteunen' deze kan je zo wegnemen, de staart heeft ze helemaal niet nodig.

als je deze heli al eventjes vliegt zou je wel zo kunnen overstappen naar een FP, zeker als je eentje met 45° flybar neemt. Zelf vlieg ik met een Solo Pro, zeer tevreden van deze heli. ik ben ook gewoon van een 3 kanaal naar de solo pro gegaan en na 2-3 batterijtjes moet je al kunnen hoveren hoor. 't is zo moeilijk niet

ok
ga ik zeker proberen nog te doen. de batterij had ik al geprobeerd maar zonder veel resultaat.

in een modelbouwshop had men mij afgeraden om ineens naar een FP 4ch te gaan om veel schade te vermijden.
fijn om jouw ervaring te lezen.
die Solo Pro had ik ook al in gedacht eigenlijk.

wat je ook nog kunt doen met de 'kapotte' heli is een stukje tape aan het staartrotor plakken, dan wordt het oppervlak weer wat groter en heeft dus meer kracht. achteruit reageert hij dan helaas ook agresiver. maar goed, dan kun je weer vooruit. Alleen bevorderd het je staartmotor niet echt;). grtz stefan

als je over wil naar een fp-tje kies dan voor een nine eagles solov2 pro. deze heeft een enkele rotor en vliegt uitermate stabiel. met weinig wind is er zelfs mee buiten te vliegen. doordat de heli slechts 30gram weegt is schade bijna niet aanwezig (als je het gas dicht doet) ik heb er een hoop lol mee. controleer bij je chineesje of alle linkjes nog recht zijn en desnoods een blokje lood op de neus gaat ie altijd mee vooruit.

de solo pro is echt een beginners toestel je moet alleen wel gelijk half gas geven en op 1 meter hoveren.
stuiteren vanaf 2meter met gas dicht is geen probleem en meestal geen schade.

Laatst bewerkt:
ok
ga ik zeker proberen nog te doen. de batterij had ik al geprobeerd maar zonder veel resultaat.

in een modelbouwshop had men mij afgeraden om ineens naar een FP 4ch te gaan om veel schade te vermijden.
fijn om jouw ervaring te lezen.
die Solo Pro had ik ook al in gedacht eigenlijk.

een leuke beginners helicopter is een big lama van esky
4ch is wel wat een grotere heli hiermee kun je ook buiten vliegen bij niet al te veel wind.
wel een aanrader heb hem zelf nu ook ongeveer 1maand
zou wel een trainings kruis er bij kopen om grote schade te voorkomen.
kijk eens op you tube learn to fly
hier staan belangrijke tips op om goed te leren vliegen.
altijd beginnen met hooveren net boven de grond zodat je de heli goed leerd besturen hoop dat je er wat aan hebt
gr Nick:banana:

ok
ga ik ook eens naar kijken naar die van Esky.
bedankt allemaal voor leuke tips en ervaringen.

ik ga de trucjes allemaal nog eens uitproberen op de Double Horse maar stilaan uitkijken naar iets 'echt'
ik hou jullie op de hoogte

als je over wil naar een fp-tje kies dan voor een nine eagles solov2 pro. deze heeft een enkele rotor en vliegt uitermate stabiel. met weinig wind is er zelfs mee buiten te vliegen. doordat de heli slechts 30gram weegt is schade bijna niet aanwezig (als je het gas dicht doet) ik heb er een hoop lol mee. controleer bij je chineesje of alle linkjes nog recht zijn en desnoods een blokje lood op de neus gaat ie altijd mee vooruit.

de solo pro is echt een beginners toestel je moet alleen wel gelijk half gas geven en op 1 meter hoveren.
stuiteren vanaf 2meter met gas dicht is geen probleem en meestal geen schade.

Kan ik me helemaal bij aansluiten. Met de winter op komst wil je geen grote heli, buiten is het straks toch te koud voor de lipo's en je handen...

bij het leren hoveren moet je juist niet dicht bij de grond blijven maar uit het ground effect waar de heli op een instabiel lucht kussen drijft. de heli zal juis alle kanten op dweilen en beina niet te besturen zijn twerwijl op 60cm dit met kleine helies veelal opgelost is en de kans op schades aanzienlijk verkleint. de lama is en blijft een coax en vliegt totaal anders dan fp-tjes met single rotor. de solo pro benadert qua besturing het meest de cp helies en geeft ook een redelijk stabiele vlucht en door zijn lage gewicht gewoon bijna onmogenlijk om bij normaal hoveren schade te krijgen.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf 1 en ander weggehaald. En de accu naar achteren geplaatst. Gaat nu prima vooruit en reageert beter.

foto.jpg

Ik heb precies de zelfde vraag (en precies hetzelfde topic gestart.)
er staat 1 en ander, wat heb je weggehaald !!!
Ik zie alleen dat de tail pushrod weg is.

Als je de 9053 wat sneller vooruit wil laten gaan:
Op de FXD heb ik van ee oude staart rotor de vleugels af geknipt en de
staartrotor op de heli er mee verlengd. Gewoon vast geplakt met wat zwarte isolatie tape. Gaat nu zeker sneller maar daar moet je wat voorzichtig mee zijn want het wekt op een of ander manier ook meer blade strikes op als je te snel vooruit wil

Back