Volkswagen Kever 1300

Hoi hoi,

Ik ben voor de verandering eens een auto aan het bouwen. Deze bouwdoos kreeg ik van een collega van mijn vader, die hem nog op zolder had liggen. Alles was nog compleet en in zakjes :D Erg mooie kit met chroom, metalen afwrijftransfers en leuke details als beweegbare voor- en achterklep en stuurbare voorwielen (helaas draait het stuur niet mee, maar ik heb dit wel geprobeerd. Het door mij bedachte systeem werkte niet echt lekker dus heb ik het stuur maar vastgezet. De wielen kunnen nog wel gewoon sturen.)
De wielen kunnen ook nog draaien.

Ik heb hem gespoten met een Tamiya spuitbusje. Deze busjes zijn redelijk duur (8 euro) maar ze werken wel goed. Ik heb er een stuk of 6 á 7 hele dunne mistlaagjes overheen gelegd, en ik heb nu een superstrak resultaat! Ik ben er erg tevreden mee.

De doos:
kever.jpg

Het interieur, in elkaar gezet. Op de achterbank liggen een paar tijdschriften voor de kinderen :lol:
kever2.jpg

En een paar dryfits met de grote lijnen:
kever3.jpg

kever4.jpg

Alles scharniert.. wat leuk he :lol:
kever5.jpg

Ik ben tot nu toe erg tevreden met mijn eerste autootje! (op deze schaal, althans)

Groetjes,
Jelle

Hey Jelle,

Jij nu ook hier ;). Voor zover ik het van de foto's kan zien ziet het er idd heel strak uit man! Mooi!

Verder geen opmerkingen man, ga zo door :D

Greetz,

Jurrie

Inmiddels heb ik de treeplankjes aan de zijkant bevestigd en geschilderd. Hier moet nog wel een chromen sierstripje op. Ik heb ook nummerbordjes gemaakt.
Ik moet alleen de onderkant nog eens gaan doen, maar dat moet een andere keer want de terpentine is op. :oops: Ach, je ziet de onderkant normaal toch niet dus dat kan best even wachten.

Eey Flying Dutch Man,

8) Geweldig werk doe je toch met modelbouw, ik bewonder je werk :P Niet zo'n verstand van auto's maar de kever ziet er erg mooi uit. :wink:

PS: Terpetine op :lol: Echt iets zo van........oh neee :evil: .... voor een modelbouwer, ik herken het wel :lol:

Stickybom zei:
8) Geweldig werk doe je toch met modelbouw, ik bewonder je werk :P Niet zo'n verstand van auto's maar de kever ziet er erg mooi uit. :
Dat vind ik leuk om te lezen :oops: Mijn modellen wisselen vaak erg in kwaliteit. Soms vind ik ze erg mooi geworden en durf ik er naar te kijken, soms ziet het eruit alsof het door iemand is gemaakt wiens eerste model het was 8O
Maar daar zal ik niet de enige in zijn denk ik.. als een kit een tegenslag heeft verdwijnt hij voor onbepaalde tijd in een donker hoekje, en als ie dan nog af komt is het resultaat niet verpletterend.
Maar goed, genoeg gel*ld :oops: De Kever is af!

Ik heb de kit dus gekregen van een collega van mijn vader die zelf ook een Kever heeft. Ik wist niet welk nummerbord ik erop zou doen maar het nummerbord van zijn Kever lag eigenlijk voor de hand :D
Zijn Kever heeft een andere kleur en ik weet niet of het model hetzelfde is. Maar niemand gaat het nummerbord met de originele auto checken :P
Mijn vader heeft de camera van hem geleend, omdat hij graag foto's wilde zien. Mijn vader heeft een paar foto's gemaakt, maar de macro-functie aangezet. Daarom hebben alle foto's wazige randen.. dus voorlopig heb ik alleen even deze. Andere foto's komen nog wel een keer.
kever10-1.jpg

Flying Dutchman,

Ik begrijp wat je bedoeld, met die tegenslagen. Soms denk ik.. :evil: die kit had ik 10 keer mooier kunnen maken en inderdaat dan zet ik ze maar ergens neer op een plekje waar ik niet veel naar kijk :( Maar ik ben nu bezig met het RE-STYLEN van sommige mislukte modellen (zoals opnieuw verven, miss nieuwe stickers enz.) ik vind het erg luek om te zien hoe één van mijn meest mislukte modellen dan veranderen in een prachtstukje. 8)

Het nummerbord ziet er ook heel mooi uit, goed gedaan :wink:

Back