Voll-GFK of Styropor-Abachi?

jan brilman

Forum veteraan
En dan hebben we het dus over de vleugels, hè! :wink:

Wat zijn de voor- en nadelen van beide bouwwijzen? :?

(Het is voor mijn nieuw aan te schaffen kleine (2,5 m.) schaal-zwevertje, maar ik dacht, ik weid er toch maar even een nieuw draadje aan. :|

(http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=217826)

Er zijn minstens de volgende aspecten belangrijk:
- sterkte (GFK is sterker. Veel sterker?)
- prijs (GFK is iets duurder)
- repareerbaarheid. Hoe ligt dat?
- gevoeligheid voor hangar rashes (dat je tijdens het naar buiten dragen naar de auto met de neuslijst tegen de deurpost beukt 8O :mad: :evil: . Daar scoort GFK beter.

Vergeet ik dingen? :roll:

Reacties en praktijkervaringen worden wederom met graagte ingewacht! :D


jan.
 
Hallo Jan.
Ik weet niet hoe het met kleinere kisten is.
Maar ik zie het als volgt.
Gfk is:
Veel sterker en de krachten lopen mooier weg.
Als hij goed gebouwd is dan nartuurlijk.
Dus de vleugel buigt mooi rond in plaats van te knikken.
Reparen is met een kleiner model nog wel te doen denk ik, al twijfel ik eraan.
Bij een grote gooi je de vleugel weg en koop je een nieuwe :oops:

En ik vind de afwerking veel mooier, strakker dus.
Ook de roeren/scharnieren zijn veel mooier.
Bijna geen naad.
Dat zal ook en betere glijhoek opleveren.
En wat stoten ,ja daar heb je gelijk in.
Je heb niet snel schade met stoten.

Wat ik het makkelijkst vind is makkelijk inbouwen.
Je gooi een servo in de vleugel met lijm en klaar. :P
En als hij kapot is kan je hem weggooien :oops:
Is gelukkig alleen nog niet gebeurd bij mij :banana:
Dus geen gerepareer :oops:
Daar heb ik namelijk een erge hekel aan :oops:
 
Je heb het hier wel over 2 verschillende dingen hoor.
Acro groot, en heling of thermiek klein.
Daar zit noal wat verschil in.
 
Back
Top