Volle lipo in storrage leggen ??

Hallo,

ik heb een lipo vraag wat betreft volle lipo's.

ik ben wezen vliegen met 4 lipo's, waarvan ik er maar 2 leeg gevlogen heb. die andere 2 zijn niet gebruikt en helemaal vol. die lege lipo's heb ik in "storage" geladen omdat ik maar 1x per maand vlieg. die laad ik dan de dag voor het vliegen weer vol. maar die andere 2 zijn dus vol. kunnen deze gewoon zo weg gelegd worden, en na een maand gewoon leeg gevlogen worden, of moet ik ze "dis-chargen" en in "storage" laden ?? en hoe lang blijft een lipo eigenlijk vol ??

ik weet niet of het van belang is, maar het betreft gloed nieuwe Turnigy Nano tech 3s 11.1v 2200 mAh 25c / 50c lipo's.

ik wil er zuinig op zijn, en goed behandelen voor lang plezier. vandaar deze vraag.

gr,
Marco

Bedankt. deze zouden ze ook bij de FAQ van accu en laad techniek moeten plaatsen. ik kon alleen effe snel de text van " Ernst Grundmann " vinden, maar daar kreeg ik geen antwoord op mijn vraag.

dan ga ik nu die 2 volle lipo's maar ontladen .......

gr,
Marco

nog een vraagje:

ik heb een IMax B6 lader, en vind dat de lipo's wel erg lang aan deze lader moeten om te ontladen. was al 110 minuten bezig en nog steeds geen klaar signaal !! en vervolgens moet deze ook weer in "storrage" geladen worden. dan ben ik uren lang per lipo bezig. kan ik ook gewoon een goede 12v lamp of 12v motortje gebruiken om te ontladen waarna ik weer "storrage" laad ?? dan kan ik 1 ontladen en gelijktijdig 1 "storrage" laden.

gr,
Marco

De storage-functie brengt de accu in 1 stap naar de juiste hoeveelheid spanning. Je hoeft dus niet eerst te ontladen.

Ahh, super !! Ik wist niet of de storrage functie wel zou werken bij een volle lipo. Ik dacht dat ik dan eerst de lipo onder 1 amp moest brengen om deze weer tot 1 amp in storrage te laden.
Mischien een gekke vraag, maar waar gaat dan de te veel aan opgeslagen lipo stroom naartoe ? Want er moet dan 1.2 amp weg.

Gr.
Marco

De lader was idd erg warm. Maar er zit geen fan in. er is wel extern een aansluit optie voor een fan op deze lader. Dan ga ik toch op zoek naar de bijbehorende koeling.
Bedankt voor jullie uitleg. Nu kan ik weer opscheppen tegen anderen over wat ik allemaal weet ......:D

Gr,
Marco

Back