Beste iedereen,
Ik heb wat plaatjes opgezocht die ik een hele tijd terug heb gemaakt van mijn inmiddels erg lang lopend project.
Het gaat over een model turbine die een zowel axiale compressor heeft als een axiale turbine. Ik moet er wel bij zeggen dat een aantal dingen inmiddels veranderd zijn in het ontwerp zoals de verbrandingskamer, en de ommanteling van de compressor.
De bijbehorende theoretische gegevens:
Inlaat diameter compressor 80 mm
Buiten diameter turbine 66 mm
Aantal trappen compressor: 5
Aantal trappen turbine: 2
Drukverhouding bij 100.000 rpm 1:2,5
Luchtdoorlaat bij 100.000 rpm 0,75 kg/s
Stuwdruk 200 N
Snelheid uitlaatgassen 270 m/s
Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Ik heb overigens nog geen idee of het gehele apparaat gaat functioneren. maar het is zeker een uitdaging.
Groeten Jos
Ik heb wat plaatjes opgezocht die ik een hele tijd terug heb gemaakt van mijn inmiddels erg lang lopend project.
Het gaat over een model turbine die een zowel axiale compressor heeft als een axiale turbine. Ik moet er wel bij zeggen dat een aantal dingen inmiddels veranderd zijn in het ontwerp zoals de verbrandingskamer, en de ommanteling van de compressor.
De bijbehorende theoretische gegevens:
Inlaat diameter compressor 80 mm
Buiten diameter turbine 66 mm
Aantal trappen compressor: 5
Aantal trappen turbine: 2
Drukverhouding bij 100.000 rpm 1:2,5
Luchtdoorlaat bij 100.000 rpm 0,75 kg/s
Stuwdruk 200 N
Snelheid uitlaatgassen 270 m/s
Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Ik heb overigens nog geen idee of het gehele apparaat gaat functioneren. maar het is zeker een uitdaging.
Groeten Jos