voltage en cleanfflight

Hoi allemaal,

ik ben met cleanflight en drones nieuw maar heb cleanflight geinstalleerd en drone, walkera f210 aangesloten. Ik heb contact alleen zie ik bij de groep voltage geen velden met minimaal voltage etc. Deze zie ik wel in alle films op youtube. Ik heb spracingf3.hex naar binnengehaald. Rechts boven in cleanflight zie je "documentation met een nummer". bij mij is dat 0. zoveel. Ik heb de idee dat ik iets mis met de softwareinstallatie. kan iemand me hiermee helpen? Volgens mij moet dat documentation nummer omhoog met een nieuwere release? maar welke release? De release voor cleanflight is 1.2.4 bij mij, links boven te zien.

abco

heb je wel iets aangesloten op de vbat aansluiting? Je moet ergens je 3s of 4s lipo direct aansluiten op je flightcontroller, anders kan deze het voltage niet meten. Staat los van type firmware en versie. Het is wel zo dat je het voltage nog moet kalibreren.

betekent dat dat je eerst de drone aanzet en daarna de usb kabel erin? volgens mij heb ik dat al gedaan en die voltagevelden komen er niet bij te staan.

abco

net getest, met drone " aan". In het menu staat alleen VBAT met schuifje op aan (naar rechts) maar geen verdere velden waar je de voltages kan ingeven.

Welke zender en ontvanger gebruik je ? En heb je telemetry wel aangezet in cleanflight ? Vaak moet je onder ports ook nog aangeven wel uitgang de telemetry door geeft.

Ze hebben bij nieuwere versies van de app het vakje om de waarde voor warning voltage en critical voltage verwijderd. Kun je momenteel alleen nog maar instellen met de CLI, soort van "Cleanflight DOS" dus text-interface ipv GUI.

Als je dump typt gevolgd door enter, zie je alle settings, waaronder die voor warning voltage etc.

Walkera gebruikt trouwens vaal aangepaste software. Zo heeft de nieuwe Rodeo 110 Betaflight 0.3.3 wat niet eens bestaat, de app wil daar niet eens mee connecten.

Heren, ik gebruikte versie 1.2.4 en daarin zie je geen voltage. Dus de oudere versie geïnstalleerd die geschikt is voor walkers 1.2.0. En voilà, probleem opgelost!

Back