Voltcraft ALC 8500 : handleiding in het Nederlands ?

Hoi allemaal,

ik kocht me onlangs een Voltcraft ALC-8500 II lader vanwege zijn zeer uitgebreide mogelijkheden. (http://www.kelkoo.de/b/a/ss_alc_8500.html)

Tot op heden had ik een simpel Robbe ladertje dat je gewoon hoeft in te steken maar dat jammer genoeg niet controleert of de batterij al vol is en zo.

Tot mijn spijt merk ik nu dat je bij deze lader exact moet instellen hoeveel mAh en V je batterijen zijn. Die V gaat nog , maar die mAh weet ik jammer genoeg niet (meer) van al mijn modellen. Ik pak ook altijd mijn batterijen goed in in tape en schuim.

Bestaat er nu echter een manier om te weten te komen welke batterijen je exact gebruikt ? Hoeveel mAh je nl moet instellen ?

Ook vroeg ik me af of er geen Nederlandstalige (of Engelstalige) handleiding van die lader te vinden is (alleszins niet in Google). Je kan hem nu jammer genoeg enkel krijgen in het Duits, Tsjechisch en nog een taal.

Alvast bedankt voor jullie hulp !

Groetjes,

Davy

Ik heb deze lader ook, prima ding!
Ik denk niet dat er een handleiding van is in een andere taal..
Maar sinds kort is robbe ook verdeler van deze lader enkel dan met het plakkertje robbe erop. Misschien nog even afwachten en hun handleiding gebruiken. Maar ik denk dat de functies zichzelf wel uitwijzen min of meer?

Om de capaciteit te bekomen... Je kan hem op test zetten en dan zo je modellen opslagen?

Hey Redfire,

bedankt voor je antwoord.

Ik heb toevallig onlangs gezien dat Robbe hem nu ook verdeeld.

Sinds ik werk met de aansluiting op mijn computer, ben ik ook al weer een heel stuk wijzer geworden.

Met "Test" alleen echter, vind je blijkbaar niet het aantal mAh !

groetjes,

Davy

Ik had vroeger de ALC 700, daarmee werkte die test functie wel om te kijken hoeveel mah de cellen waren. Bij de 8500 heb ik het nog niet kunnen proberen. Ik weet gelukkig nog van al mijn batterijen welke het waren en heb het maar snel een naam gegeven om het niet meer te vergeten!

Een vriend van mij heeft zo wel een knap laadsysteem. Hij heeft de lader vlak naast een pc staan, en zijn vliegtuigen staan netjes bij mekaar tegen de muur. Hij heeft dan vanuit zijn lader enkele verlengsnoeren gelegt en kan zo al zijn modellen laden zonder al te veel te moeten verhuizen!

Back