VOLTCRAFT lader C-403 voor Li-poly, Li-ion, LiFe accupacks

Hallo

ik wil 1 lipo accu opladen.
Nu kan ik hier niets over vinden in het forum.

1 in de 1op48 auto en de andere op de lader zodat ik kan blijven rijden.

Nu zoek ik hier een lader voor.
ik zag de voltcraft lader C-403 voor een leuke prijs bij conrad.

Als ik het goed heb begrepen door het èèn en ander door te lezen word met de lader eerst de spanning naar een bepaald punt gebracht en dan opgeladen.

En had ook wat gehoord over een slaapstand van de accu bij het niet gebruiken van de accu s

iemand ervaring met deze lader ??

Of raad iemand mij een andere aan.

Groeten John

Er wordt gewoon meteen geladen , de spanning wordt alleen constant gehouden op het moment dat je aan de 4,2v komt.

Met slaapstand bedoel je waarschijnlijk de "storage modus" waarbij accu's tot zo'n 3,8v worden geladen zodat ze voor langere tijd ongebruikt weg gelegen kunnen worden.

In hoeverre de lader geschikt is hangt van meerdere factoren af.
Een rol hierin speelt de te laden accu en bijbehorende specs en specs van de lader.

Verzonden vanaf Tam-Tam V1.2.5

... ik zag de voltcraft lader C-403 voor een leuke prijs bij conrad. ...
Deze lader kan geen NiCd/NiMH en Pb (lood) accu's laden. Mocht dit in de toekomst wellicht nodig zijn ...
Wat voor accu gebruik je nu: LiPo, LiIon, LiFe, spannning, capaciteit, C-waarde, aantal cellen etc.?

Dat is een kleine 80W lader voor max 4 Cellen zonder 220V voeding. ...
Er zijn laders die zowel vanaf auto-accu/voeding als vanaf netspanning gevoed kunnen worden.

... Even beter zoeken er is echt heel veel te vinden.:wink: ...
www.modelbouwforum.nl/forums/search.php?searchid=6352576
Maar helaas niet via een searchid.

'Verplicht' leesvoer voor LiPo gebruikers. Goed voor levensduur van accu's en levensduur van je portemonnaie, en voor veiligheid.
Modelbouw FAQ's - MBF
-> [FAQ] Accu's en laadtechnieken
-> Het laden en balanceren van LiPo accu's

Wat instructie-filmpjes voor omgang met LiPo's. Welke lader heb je?
Accu's laden, gebruiken en bewaren

'Verplicht' leesvoer, bespaart je een keer een LiPo pack, vastgepind-belangrijk bovenaan in het laad-accu subforum
Wat is een lipo en hoe gebruik je die. - MBF
  1. Waar is een lipo van gemaakt?
  2. Hoe laad ik een lipo?
  3. Wat betekent de C waarde?
  4. Balanceren
  5. Waar Lipo laden
  6. Koude LiPo
  7. Wat betekent 2p3s?
  8. Waar op letten bij aanschaf?
  9. Laders
  10. Kwaliteit versus prijs
  11. Bolle LiPo :sad: :cry:
  12. LiPo opslag bij langere tijd niet gebruiken

En ook
lipo accu en lader

Mocht je dat niet genoeg leesvoer vinden dan hier nog wat leerzame-handige motorbesparende elektrolinks, oplopend in ervaring en kennisniveau. Nu een beetje koppensnellen, lezen tijdens regenachtige dag
Beginnen met elektro - MBF

Bedankt voor de info,

Savage:
Ja dat bedoel ik "storage modus" lijkt me niet onbelangrijk om te hebben. Dus de lader moet deze mogelijkheid hebben.

Ron:
Bedankt voor de links. Had er al een paar gehad en had de indruk dat de C te maken had met het aantal cellen in de accu maar heeft dus te maken met de capaciteit van de accu.
Ik heb 2stuks '3.7V 350mAh 25C Lipo accu V939 Walkera Genius cp QR Ladybird'
Er gaat er 1 in mijn auto en de andere in de lader als hij leeg is zodat ik een volle accu achter de hand heb.

Het is niet nodig om van een accu de oplader te voeden. Ik zal altijd 220 volt kunnen gebruiken omdat ik binnen rij.

Zou toch wel handig zijn denk ik om een lader te kopen die meerdere accu`s kan laden en ook de storage modus moet er opzitten.

Ga weer even op zoek naar zo een lader.

Nogmaals bedankt voor zo ver

gr John

Hi Allemaal,

Heb een orginele B6 imax gekocht. Vandaag binnen gekregen.
Je kan er van alles op laden en hij werkt vrij eenvoudig.
Toch wel handig een lader die meer dan alleen lipo`s kan laden.
Tenslotte komen er in mijn zender ook accu s.

Nog een vraagje ik heb wel eens gelezen dat er voor in de zender een soort nep accu s
te koop zijn zodat je maar 2 accu s hoeft op te laden in plaats van 6 Ik kan dat niet meer terug vinden. Misschien weet iemand wat ik bedoel ??

gr John

Nederlandstaligere, betere en uitgebreidere handleidingen voor Imax/Voltcraft/Accucel/Maxxtrax/Turnigy/etc.etc. B6 en B6AC laders. Voor de liefhebbers ook in het Engels, Duits en Frans:
www.produktinfo.conrad.com....MULTILADER_ENTLADER_B6_DE/EN/FR/NL.pdf
en
www.pkracing.nl/pdf/laders/B6_nederlands.pdf

Bruce heeft nog veel meer nuttige filmpjes voor modelbouwers op zijn geweten, meer dan 200, niet alleen over accu's:

www.youtube.com/user/RCModelReviews/videos
Idem zijn site
www.rcmodelreviews.com

Laatst bewerkt door een moderator:
Back