Volvo FH 12...Bouwverslag

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Zebra, 31 okt 2008.

  1. Zebra

    Zebra Guest

    Ik ben nieuw hier op het truckersforum en heb de laatste weken heel wat gelezen en opgezocht en de prachtige trucks bewonderd die hier gebouwd worden.

    Ik heb op e-bay een volvo FH 12 gekocht en wil deze zo orgineel mogelijk gaan maken(gezien het men eerste is)

    En ik heb al meteen een vraagje.

    Ik heb al gelezen dat het vertrekken met trucks nogal bruusk kan verlopen,nu heb ik een regelaar gevonden op het internet die speciaal voor trucks zou zijn ontworpen "rookie truck controller",zou deze regelaar dat probleem oplossen wel met de orginele motor van het bouwpakket,of kan ik beter een tragere motor steken.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2008
  2. bartj85

    bartj85

    Lid geworden:
    17 aug 2008
    Berichten:
    268
    Locatie:
    maaseik belgisch limburg
    hallo

    welkom hier , wil je ook er licht en geluid erin bouwen of hem zo houden want als u er de licht en geluid module van tamiya er in gaat bouwen dan zit daar de regelaar al in dan hebt u geen aparte regelaar nodig

    groetjes
     
  3. Zebra

    Zebra Guest

    Dag Bartj,

    Ja ik ben van plan om er een mfu-kit van tamiya in te plaatsen,dus daar zit al een regelaar bij dan?
     
  4. truck-freak

    truck-freak

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    866
  5. bartj85

    bartj85

    Lid geworden:
    17 aug 2008
    Berichten:
    268
    Locatie:
    maaseik belgisch limburg
    hallo

    ja dat zit daar al in gebouwd met alle funties dus alle lichten en verschillende geluiden ik heb dat ook direct bij m'n knight hauler gekocht

    groetjes
     
  6. Zebra

    Zebra Guest

    Ok,dank jullie wel en met die regelaar die daar in zit vertekt hij wel rustig?Ik hou niet zo van snelheid vooral het parkeren en zo vind ik belangrijker.
     
  7. SJD

    SJD

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    163
    Locatie:
    Benthuizen
    Je kan ook een andere motor gaan gebruiken zoals de truckpuller 2, die maken veel minder toeren en zo kan je rustig rijden ook achteruit maar heeft hij wel veel kracht.
     
  8. bartj85

    bartj85

    Lid geworden:
    17 aug 2008
    Berichten:
    268
    Locatie:
    maaseik belgisch limburg
    hallo

    rustig de stick naar voren duwen dan gaat hij ook rustig en zo ook voor achteruit rijden ik heb m'n versnellingsbak vastgezet in eerste en vol gas gaat die evenzeer nog goed vooruit hoor
     
  9. kristof1979

    kristof1979

    Lid geworden:
    28 mei 2008
    Berichten:
    250
    hij zal nog even rap rijden
    maar als ik u was zou ik toch een andere motor steken
    kost een 30€ dacht ik en je hebt meer trekkracht kan precieser rijden
    en de baterij gaat langer mee
    groeten
     
  10. Zebra

    Zebra Guest

    Deze middag de volvo gaan ophalen,morgen begin ik er aan(foto's volgen),voor de motor zal ik nog zien wat ik doe.

    Mvgr
     
  11. sjon_r

    sjon_r

    Lid geworden:
    16 okt 2006
    Berichten:
    818
    Locatie:
    Dr88
    Of de Poison truck motor aanschaffen van Carson.... kost maar € 10,= ofzo en heeft netzoveel power (en laag toerental) als de truckpuller. alleen is hij goedkoper !!
     
  12. Zebra

    Zebra Guest

    Hier de eerste foto's van de vorderingen van men volvo.

    Ik heb er een paar gemaakt van de onderdelen die dan daarna op het chassis zijn geplaatst,de meeste onder jullie zullen deze stappen wel kennen,maar misschien komt dit wel van pas voor meerdere toekomstige truckbouwers die net als ik beginners zijn,en misschien kunen (willen) jullie me op bepaalde dingen wijzen die ik anders of beter kan doen aan de hand van deze foto's.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  13. Zebra

    Zebra Guest

    Bij deze foto heb ik toch een vraagje,

    Weet er iemand of het normaal is dat de bevestiging van de voorste bladveren van de achteras zo veel speling hebben,ik heb nochtans de boutjes en de rondsels gebruikt die op het plan staan.Het lijkt wel of de boutjes te lang zijn.

    Heb ze eventjes omcirkeld voor de duidelijkheid

    Mvgr

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 nov 2008
  14. bobross

    bobross

    Lid geworden:
    29 apr 2008
    Berichten:
    189
    Locatie:
    groningen
    speling

    Moi !

    Ja , die speling hoort er in , ik heb het tenminste ook bij beide wagens van tamiya.

    groeten Jans
     
  15. Zebra

    Zebra Guest

    Thanks Bobross.

    Heeft er verder iemand ervaring met de primer en spuitbussen van MOTIP of deze de kunststof niet aanwreten,heb ook al bij tamiya spuitbussen gekeken maar bij motip zijn er veel meer kleuren te verkrijgen,ben van plan om een metalic lak te nemen.

    Mvgr
     
  16. bobross

    bobross

    Lid geworden:
    29 apr 2008
    Berichten:
    189
    Locatie:
    groningen
    motip

    Moi !

    ben ik weer :D

    Je kan rustig de spuitbussen van motip gebruiken voor de tamiya .
    Je hebt gewone primer , maar ook kunststofprimer .Deze gebruik ik
    en werkt prima . Is ook zeer snel droog en overspuitbaar .

    succes!

    groeten Jans
     
  17. V8-nielso

    V8-nielso

    Lid geworden:
    25 apr 2008
    Berichten:
    228
    Locatie:
    Zeewolde
    ik heb ook motip lak gebruikt zag er prima uit.... totdat ik er blanke lak van motip op deed, het leek wel of de verf en de lak elkaar opvreten. nu laat ik hem spuiten door een professionele spuiter zodat ik zeker weet dat ik een goed en mooi resultaat krijg. en voor die €50 kun je zelf niet spuiten. ga maar na: - twee spuitbussen verf €30; - een bus primer €12,50; - een bus blanke lak €7,50. totaal: €50.
     
  18. bobross

    bobross

    Lid geworden:
    29 apr 2008
    Berichten:
    189
    Locatie:
    groningen
    motip

    Moi !

    vreemd , dat opvreten van de lak .
    Ik heb er geen problemen mee .
    Heb zowel binnen half uur de blanke lak aangebracht op de metallic lak als na dagen later aanbrengen van de blanke lak op de uitgeharde verflaag ....

    groeten Jans
     
  19. Zebra

    Zebra Guest

    Thanks heren,

    Zal eens gaan kijken dan naar de spuitbussen,en alvorens ik de blanke lak er op zet probeer ik dit eventjes op een stukje plasticafval.

    Mvgr
     
  20. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    blanke lak van motip? of ander merk?
     

Deel Deze Pagina