Volvo fh 12

• Topicstarter Topicstarter swatch
  • Startdatum Startdatum
S

swatch

Guest
Hallo mede modelbouwers .

Ik ben momenteel bezig aan de bouw van de Volvo FH 12 van tamiya . Graag zou ik er de MFU voor bestellen (maar eerst moet de xray t2 in orde geraken) . Is het mogenlijk de afmetingen van het kleine kastje te ontvangen ? (het kleine bakje met de trims en on/off knop van de MFU) Ik ben bezig met de bouw van een andere benzine tank en deze zou daarin moeten (indien mogenlijk) . Moest dit meevallen komen er nog meerdere zelfbouwaanpassingen later hierover meer .

Heeft er iemand de brede velgen van carson al in zijn bezit of gezien ? Ze lijken mij ideaal voor onder de volvo met daar dan de breedbranden op . Foto's hiervan hieronder .

907013_main_big.jpg

907012_main_big.jpg

Deze zijn wel vrij duur voor plastic velgen maar ze zijn mooi . Weet mischien iemand of er ook andere mogenlijkheden zijn ?

Alvast bedankt !

Dank je voor je link en intresse marten77 . Maar deze velgen en banden zijn nog duurder dan die van carson en lijken er bijna als 2 druppels water op . Toch bedankt voor de link ;)

Ik heb de banden en wielen van Carson. Het blijkt echter dat de velgen ongespoten zijn (maakt mij persoonlijk niet uit, ik wilde ze toch spuiten!) en de banden die op de foto staan zijn echte die ze gefotografeerd hebben. Het witte Multitonn 2 is gewoon zwart, en daarnaast lopen de banden rechter omhoog aan de zijkant. Op de foto lijken ze wat boller. Overigens zijn de Fulda opdrukken erg netjes. Ik ga ze wel gebruiken.

voor velgen kan je ook eens kijken bij
rust feinmachaniek in duitsland
veroma
seitz modelbouw
muller modelbau ( zeer voordelig)
mm truckstore
deze hebben velgen in alu of kunstof voor tamiya
dus mischien daar eerst kijken
veel sucses met je truck
hopelijk komen we elkaar eens tegen

mvg

kijk eens rond op onze site

Bedankt voor jullie reactie's ! Ik ga zeker de site's allemaal opzoeken en verdere dieën blijven posten van andere dingen die ik eventueel kan bestellen . Heeft er mischien iemand een idee voor een kleurencombinatie ? Waarschijnlijk komt er een tautliner oplegger van carson achter , zijn de stoffen zijvlanken ook te schilderen / kleuren ? Hier even een foto van de tautliner :
180907005.jpg

ik heb de zelfde trailer en zoals je op mijn onderwerp aanbouw trailer verbouwing truck kan zien is de mijne rood gewoon een andere stof eroverheen en klaar gr

Ik heb net even gekeken , het ziet er goed uit !! Bent u ook tevreden over de kwaliteit van de trailer ?
MVG

Dank u voor de tip v8man . Ik heb net even gekeken en de prijzen zijn inderdaad veel beter dan die van de andere site .

ja wel hoor is een sterke trailer en u hoef niet hoor

Bedankt voor jullie reactie's ! Ik ga zeker de site's allemaal opzoeken en verdere dieën blijven posten van andere dingen die ik eventueel kan bestellen . Heeft er mischien iemand een idee voor een kleurencombinatie ? Waarschijnlijk komt er een tautliner oplegger van carson achter , zijn de stoffen zijvlanken ook te schilderen / kleuren ? Hier even een foto van de tautliner :
180907005.jpg

kijk ook eens bij verona
en wacht effe af
wat zal tamiya dit jaar uitbrengen
waarschijnlijk een frigo trailer ( ben niet 100 procent zeker)
volgende week weten we dat
voor velgen is muller de voordelichste

voor kleur
plaats eens een foto je truck
dan zien we iets

mvg

heb zojuist bevestiging gekregen
tamiya brengt een 3 as frigotrailer uit
carson een 3 as box trailer en 3 as kipper
fotos staan op de carson en tamiya website onder nieuw

mvg

ah . Maar ik wou zowizo een tautliner omdat ik van plan was ooit in de verdere toekomst een robbe linde heftruck aan te schaffen . De vrachtwagen heeft nog geen kleur hij is dus nog wit .
MVG

Dit is dan volgens mij de trailer van Tamiya.

vind persoonlijk de achterkant niet zo mooi.

Mvg Wouter

Ik heb net de prijzen van Carson even bekeken, maar daar is geen aardigheid meer aan.
907050 Hinterkipp-Sattelauflieger 499.95 EUR nicht lieferbar

907051 Fulda Container-Auflieger 549.95 EUR nicht lieferbar
Dat zijn toch geen leuke prijzen meer? Of zie ik dat verkeerd?

Back