Volvo FH12 (zilver metallic)

Hallo allemaal,

Bij deze stel ik jullie mijn truck voor.
De truck is compleet uitgebouwd, met al het extra's uit het tamiya-assortiment.

Enkele foto's van mijn truck en Trailer:

Met deze combinatie wilde ze een reclame spotje voor de Telefoongids maken maar dat ging niet door.
Ik heb hem toen gekocht voor €550,- compleet met accu's, ladder en 4kanaals-zender.

Even wat over de combinatie.
De truck heeft enkele beschadigingen in de lak.
Maar mijn plan is om hem opnieuw in de lak te zetten.
Kijk ook maar eens naar het kleurverschil tussen de cabine en de onderste rand (zijkant truck).
Ook hebben ze geprobeerd de zonnekap erop te lijmen met een lijm die het kunststof aantast. :(
Het laatste wat niet helemaal lekker loopt (eigelijk rijdt) zijn de wielen zowel van de truck als de trialer.
De wielen lopen tegen zijn ophanging aan als er gewicht op komt.
Dit heb ik bij de truck inmiddels kunnen verhelpen. De trailer moet nog even wachten tot mijn kerstvakantie.

• Enkele vragen:

1. Volgens de handleiding moeten de wielkasten van de volvo-truck verwijderd worden als er gebruik wordt gemaakt van automatische intrekbare trailerpoten.
    Dit is bij mijn ook gedeeltelijk gedaan maar is er ook een mooiere truc om dit te omzeilen?

handleiding pagina 27

ik heb al een tip om de koppel schotel met een paar mm's te verhogen maar andere tips zijn ook welkom.

2. Welke lijm gebruiken jullie voor het verlijmen van tamiya-truckonderdelen?
    3. De speaker zit nu op de officeële manier ingebouwd en neemt veel ruimte in.
    Kan ik deze ook worden omdraaid zodat de cabine weer kan worden inricht?

groeten,
Gerard

Handleidingen trailers

weet niemand een antwoorden op mijn drie vragen.

per toeval kwamen ik de handleiding tegen van mijn semi-trailer
http://www.tamiya.com/english/rc/manuals.htm
op deze pagina staan alle handleidingen van de trailers plus de handleiding van de Knight Hauler.
ik weet niet of ieman dat misschien zoekt meer bij deze.

Hey, volgens mij moeten ze er gewoon op kunnen blijven zitten hoor. En het is inderdaad dan een idee om je schotel te verhogen heb ik ook met mijn meredes gedaan (zie foto), maar ik heb het gedaan omdat me trailer over me spatbord kraste. Er zijn gewoon een paar ringetjes tussen gezet!
http://img208.imageshack.us/img208/1365/dsc00857yd0.jpg
Je kan in plaatst van lijm ook dubbelzijdig tape gebruiken, moet je even de een dunne soort zoeken. ik heb er 1 die je niet eens ziet als je hem erop plakt zo dun maar hij is wel erg sterk!
En voor de speaker moet je even gaan meten of je hem misschien achter de stoelen kwijt kan of hem kan draaien zodat hij zeg maar naar boven gericht is! ik weet wel dat je hem bij de Scania wel om kan draaien of achter de stoelen kwijt kan maar misschien is die wat ruimer.
Succes ermee!

Laatst bewerkt:
Mocht je gaan lijmen en het moet stevig zijn...secondenlijm is stevig. Op zich niet bijzonder behalve dat de lijm goed hard als de te lijmen delen een beetje damp zijn. Gelezen in de Quest (weet niet welk nummer)...

ik heb een volvo met automatische schotel en poten, en bij mij zitten die spatborden er nog op.
er hangt wel een tank trailer achter, misschien is dat ook anders.

update

Ik ben gisteren bezig geweest met de speaker van de MFU.
Deze zit namelijk in de weg als ik de cabine weer ga in richten.

Bij het omdraaien was aan één kant het stroomdraad van de speaker losgeraakt deze heb ik inmiddels weer vast gesoldeerd.
Ik ben er achtergekomen dat de ramen die er nu in zitten al standaard verduisterd zijn.
Ik dacht dat de bouwer er een folie achter had gepakt maar dit is helaas niet zo.
Dus mijn vraag is zijn de ramen van de Volvo globetrotter standaard geblindeerd?

Nee, normaal kan je er gewoon door heen kijken hoor! Als je op ebay voor dat setje kijkt kost hij misschien 20 euro als je hem kan vinden!

dit is nu het juiste forum dat ik bedoel
ik bedoel Tekno schaal 1:50

volvo

mooie volvo,bekent van marktplaats met reclame voor DE VERHUIZER OTTERLOO,ja toch??
ik had ook interresse in de auto maar heb het niet gedaan,ik zoek een amerikaan,mag zonder kabine zijn trouwens,dus is er iemand die er eentje op een plank stoffig laat worden hoor ik het graag.
even over de ramen van de volvo,ik heb er al 3 versleten,de ramen zijn smoke glas,dus je kan met moeite naar binnen kijken wel zo dat je je stuurtje kunt zien,kun je dit niet dan is hij waarschijnlijk met tamiya verf smoke gespoten en te veel lagen verf maakt of de ramen zwart zijn.
je kunt op de duitse site van seidel kijken of dat ze de ramen op voorraad hebben,en anders verkerk-modelbouw,die heeft ook van alles je moet enkel even vragen op de site staat niet alles,en voor info over je trailerpoten ook verkerk even vragen.ik hoop dat je geholpen bent.
mvg markioo
ps ONjuiste forum,deze vrachtwagens zijn 1:14,en geen tekno 1:50,daar heb je een microscoop nodig om een knipperlichie te schilderen,of heeft u een rc tekno???

Laatst bewerkt:
inderdaad ik heb hem van marktplaats.

Helaas voor je kan ik je niet helpen aan een amerikaan (er staan er wel drie op marktpaats).
Dit is mijn eerste truck namelijk een ding dat ik al lang wilde aanschaffen.
Ik ga mijn ramen van transparant plexiglas maken dit moet kunnen en is goedkoper en leuker.

PS: ik ben nu de wiel ophanging van de trailer aan het veranderen zodat het wiel niet meer tegen het omcirkelde schoefje loopt

edit: Het aanpassen van de wielophanging is gelukt. De bouwer had de bladveren niet goed gemonteerd in het blok dat in midden van de bladveren zit.

Laatst bewerkt:
Update

Na een tijdje zoeken naar nieuwe onderdelen heb ik nu een nieuw interieur een nieuwe voorbumper
en nieuwe stickers allemaal standaard tamiya onderdelen gekocht.

Ik mist nu alleen nog de standaard wielkasten voor de achterwielen van de volvo.
Heeft iemand die misschien nog liggen in zijn voorraad reserve onderdeel en wil hij ze verkopen dan hoor ik het graag. :)

Ik kan nu in ieder geval vergaan met het inrichten van de cabine en daarna met het opnieuw spuiten van de cabine.
Als ik weer wat heb verbouwd volgen er nieuwe foto's (helaas maar weinig tijd de laatste tijd:()

Back