Volvo Ocean Race 2008/2009

haha, mijn ericsson 4 romp is al een maand klaar hoor ;) de dekmal is ook klaar om ingewaxt te worden. kom net terug uit alicante, heb zaterdag de in port race gekeken, op het dakterras van puma ocean racing. erg gezellig!

Ik kwam de foto net ook tegen.

Zeer interessant!

Ik heb een Johan K romp nu een week in huis en ben druk aan het tekenen en berekenen voor de Puma boot en promt komt er zo'n mooie foto voor bij!

Ik heb helaas nog geen verdere foto's gezien voor details en wie ze gebouwd heeft.
Het enige wat ik kon ontdekken dat deze bootjes zonder boegspriet varen.

Dit zal wel iets met aanvaringen te maken hebben!:confused:

Groeten,

Ben

Laatst bewerkt door een moderator:
ze varen met boegspriet, heeft het russische team van het weekend nog in de delta lloyd geboord. puma komt bij goetz weg, ergens in de USA. erg mooie boot! alleen heel veel detail in het schilderwerk!

IMGP0888.jpg

Laatst bewerkt:
Heey allemaal,

Ik kwam weer wat inspiratie tegen.. Ideetje voor jou Johan? haha. Nu niet opeens allemaal zo eentje gaan maken eerst moeten die J-class gemaakt worden :-)

Volvo Ocean Race 2008/2009

Groetjes Remco

hoi allemaal
als ze me vragen(en de trip betalen:p) ga ik er zo heen hoor:rolleyes:
ziet er leuk uit die modellen.weet iemand wie ze gebouwd heeft??
ben wel benieuwd hoe ze die zeiltjes maken,zo op de foto lijkt het net echt.
de vorige editie waren er trouwens ook wat modelboten, oa micromagic's uit nederland (MM forum) die door de crews gevaren werden.

groeten johan

De Puma boot Il Mostro is inderdaad qua details ed een enorme uitdaging.

Johan, De afbeeldingen op de zeiltjes zijn bedrukt, Een paar jaar geleden weeft volvo Nederland hetzelfde gedaan met hun MM's, dit is wel een geduldige klus en kost je in den beginne meestal 1 paar zeilen!

groeten,

Ben
display

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo allemaal,

Mischien een klein beetje off-topic hier, maar tijdens het zoeken naar wat recente informatie kwam ik op de site van studio-sport. Volgens mij gaan ze net als bij de vorige editie op Zondag-middag weer aandacht aan de Volvo Ocean Race besteden. Op de site van Studio-sport kan je sávonds dit gedeelte van de uitzending online bekijken. Het grote voordeel vind ik dat je niet de hele middag allerlei andere sporten voorbijziet komen tot dat het VOR-gebeuren aan de gang is.
Hier is de link: NOSSTUDIOSPORT - Eerste etappe Ocean Race gestart

Veel plezier allemaal bij het volgen van de Race.

Mvg Oscar Noordenbos
(ned103 ABN-AMRO-1)

Bij die zelfde beelden op de VOR site vertellen ze ook waar de rompjes vandaag komen. Ik heb het niet helemaal meegekregen maar het komt duidelijk naar voren.
Ook wordt er verteld dat de model bootjes die daar gevaren zijn qua romp niet exact hetzelfde zijn en veel afwijken van de 1:1.

Ik wil even jullie aandacht vragen voor een race die op de zelfde dag van start is gegaan, en naar mijn bescheiden mening zeker zo zwaar is, maar volledig overschaduwd wordt door de VOR nl;
De portimao Global Ocean race. Deze wordt gevaren in 40 - 50 en 60 voet klassen. Dan ook nog eens Duo of solo. De budgetten zijn veel kleiner en dus voor meer mensen haalbaar.
In de 40 voet klasse (class40 en open 40) Doen er maar 2 mannen mee die solo varen, nl Nico Budel (Ned) en Michel Kleinjans (BEL)
info op www.portimaoglobaloceanrace.com en de racetracker is
www.globalracetracker.com/en/
Momenteel ligt Michel Kleinjansop de 1st plaats. Zels voor de duo boten;).
INTERESSANT OM WETEN : Michel Kleinjans doet dit zonder sponsoring van buitenaf.

Verhip, ik zie ook Nico Budel. Die heeft de refit van zijn boot 100 meter van mijn werk uitgevoerd, met hulp van All Boat (Arjen van Gent). Er is o.a. een waterballastsysteem ingebouwd. Ik heb er nog aardig wat geleverd.

Zie nu ook pas dat de boot gebouwd is door Viktor Yazykov. (die heeft nog eens tijdens een race een operatie aan zijn arm uitgevoerd). Viktor is in die tijd ook nog eens langs geweest bij me. Als ik had geweten dat hij die boot gebouwd had...

Toch maar eens vaker kijken.

was dat niet op discovery channel? daar heb ik het ook eens gezien, was tijdens de vendee globe geloof ik.

en michel kleinjans, wat voor werk doet die wel niet dat hij zoiets kan betalen ;)

Goedemorgen,

Wat schetste mijn verbazing op de site Volvoocean race site is een radiografisch r/c model te koop van 96 cm lang!
92168.jpg

Product

Zo te zien redelijk gedetailieerd op die foei lelelijke bol op de achterkant na. Natuurlijk zal de ab + winch wel weer wat minder zijn qua kwaliteit.
Na wat langer zoeken vond ik dezelfde boot zonder de vor kleurtjes:
Supertronic Systems
Helaas geen prijs erbij, maar qua details kom je een heel ver.

Zo'n bootje is natuurlijk zo overgespoten en voila je hebt je eigen VOR boot, of het een beetje zeilt is natuurlijk de grote vraag:confused:

Groeten,

Ben

Hallo Ben en medelezers,

Als je deze Product bedoeld, zie je dat er wel degelijk een prijs van 498 .80 euro bij staat. Het zal best een mooi bootje zijn, maar we zijn hier toch wel met modelbouwers op dit forum?

(en Ben succes met bouwen)

Mvg
Ned103/Oscar

Back