Ik heb net de juiste stekkers gesoldeerd op mijn nieuwe Turnigy 5000mah 30C 6s1p lipo. Hij lijkt perfect te werken, maar ik krijg een veel grotere vonk dan vroeger. Met mijn vorige lipo's (2x3s aangesloten met series connector) kreeg ik gewoon een kleine vonk en een "tak" geluid, maar wanneer ik deze aansluit op mijn mamba monster regelaar krijg ik een grote vonk/lichtflits met een redelijk luide knal...
Ik weet dat dit normaal is, maar wat kan ik doen om dit effect te verminderen? Ik heb namelijk het gevoel dat dit in sommige omstandigheden gevaarlijk of storend kan zijn.
Op de site van RC Calculations heb ik gekeken naar de "no-spark calculator", maar daar staat uitdrukkelijk bij dat de directeur van castle creations zegt dat dit niet kan gebruikt worden met de mamba regelaars.
Heeft iemand een idee hoe ik dit effect kan verminderen?
Ik weet dat dit normaal is, maar wat kan ik doen om dit effect te verminderen? Ik heb namelijk het gevoel dat dit in sommige omstandigheden gevaarlijk of storend kan zijn.
Op de site van RC Calculations heb ik gekeken naar de "no-spark calculator", maar daar staat uitdrukkelijk bij dat de directeur van castle creations zegt dat dit niet kan gebruikt worden met de mamba regelaars.
Heeft iemand een idee hoe ik dit effect kan verminderen?