voor de auto liefhebbers.

Ach... Elektro motoren klinken ook erg imposant. ;) (als je maar weet hoe ze werken, en wat je nu eigenlijk hoort. :) )

Gillende banden en rokend rubber is altijd leuk...of het nu van benzine, diesel of Ampere's komt!
En elektro heeft zeker de toekomst...maar het hele (struisvogel)politiek correcte geleuter eromheen vindt ik een beetje over the top

ik (nog) niet...pas als het net zo makkelijk in gebruik wordt (i.e. stekker erin en 5 min later weer een paar honderd kilometer sturen) zal het denk ik pas aan de orde zijn, en dat gaat nog wel even duren.

inderdaad, zo snel gaan ze accu's niet kunnen laden. Overigens zou het voor woon=werk verkeer best een uitkomst zijn.

Je rijd naar je werk, ding aan de stroom, en 's avonds naar huis....

tja.. en als ze een fatsoenlijk bruikbaar waterstof systeem (maken, opslag en distributie ervan) hebben, zou je gewoon elektrisch kunnen rijden en toch gewoon tanken.
Het zal me in ieder geval benieuwen wat het nu gaat worden. :)

van mij niet.. die komt standaard met een tentje in de kofferbak. als je ergens heen moet wat verder weg is, kun je overnachten terwijl de accu weer oplaad.
(moeten er wel overal oplaad paaltjes neergezet worden uiteraard. ;) )

die 900km is inclusied het gebruik van een gasturbine als range extender. (denk aan de diesel-elektrische treinen. ) puur elektisch heeft die Jag. een bereik van 160km. (en dat zal wel niet op topsnelheid zijn. )
hoewel ze in china blijkbaar al wel ver zijn met de accu techniek. 600km rijden, en in 10~20 min weer opladen.. alleen dan zit je wel veel stroom te trekken. :P doe je iig niet even thuis.

Ik weet niet hoe ver jij bij je werk van daan woont.
Maar ik las dat hij 900 kilometer kan rijden op 1 acculading.:banana::banana:
Dat zal wel wat minder zijn als je het hele eind aan het gummen ben.:p:p

naja, het moet ook wel met wat prestaties zijn natuurlijk, niet zo'n duffe bak ofzo :P (een tesla roadster kon dacht ik 400km?)

De new mini E, dacht ik maar ruim 300 km, en dat is al 1 van de grootste actieradius van de echt bruikbare E auto's op dit moment dacht ik? (of ik loop achter.... dat kan ook)

maar ooit komt de tijd dat je comfortabel gewoon net zo veel of meer als benzine op 1 tank kan rijden :)

Back