voor de baggers onder ons: harde rollers

robert14

Forum veteraan
hallo allemaal

voor het baggen ben je een harde roller nodig. De zijn overal wel duur te koop. Maar ik heb nu een mooie goedkope oplossing daarvoor gevonden. Bij de karwei in de 2.50 eurobak een behangsetje van GS gevonden. Met een lijmborstel (niet nodig), een klein stanley mesje een jaja een harde roller.

picture0033r.jpg

hier zit een mooie harde roller in, mesje is ook handig. En zeker voor dat geld is het goed te doen. Misschien (hopelijk) heeft iemand iets aan deze post.

Heej,

Bij de action heb je die dingen ook voor weinig voordeel is dat je dan heel veel rollers kunt kopen, en niet steeds zo`n heel pakket moet.

Grtz, KJ

@robert: Welke vezels moeten eigelijk hard gerold worden? Bij carbon lijkt me me logisch.. maar bij glas juist af te raden en bij kevlar lijkt het me ook niet nodig.. tenzij je dikke vezels of bundels van vezels gebruikt..

waarom bij glas niet? bij glas doe ik het ook altijd. Zeker om na het vol laten lopen van het weefsel met epoxy het goed hard droog te kunnen rollen. Daarvoor gebruik ik een harde roller. En om dde vezels mooi plat te drukken zodat deze dichter op elkaar komen

Breekt een glas vezel doek niet wanneer je er met een harde roller overheen gaat? Het lijkt me ook onmogelijk om glasvezel plat te rollen..

Back