Voor de beginnende RC-piloot, Pitch-Play

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door 5#10, 2 mrt 2010.

  1. 5#10

    5#10

    Lid geworden:
    27 mrt 2009
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Den Hoorn (ZH)
    Ik ben zelf lid van een modelbouwclub, waar ze me aardig op weg hebben geholpen, maar ik bleef toch vaak nog met wat vragen zitten.
    Ben toen wat gaan surfen op internet, natuurlijk is er een hoop info te vinden, maar ik was opzoek naar een cursus waar je dingen uitgelegd krijgt en vragen kan stellen. zodoende kwam ik op de volgende site terecht;
    www.pitch-Play.nl
    Ik heb contact gezocht en me opgegeven, afgelopen zaterdag was het zover. Ik ben afgereist naar Lelystadt tesamen met me heli en zender.
    Roel Woering verzorgt de cursus, welke 1 op 1 gegeven wordt.
    Voor beginnende heli-piloten kan ik deze cursus zeker aanraden!
    Aan het eind van de dag verlaat je de cursus met een goed afgestelde heli en juist ingestelde zender. Wat zaken die o.a. aan bod komen zijn, Techniek, mechanisch afstellen, Pitch en Gas curves en nog veel meer.
    Roel weet waar hij over praat en heeft duidelijk echt kennis van zaken op het gebied van afstellen en instellen van helikopters en alles wat daarbij komt kijken.
    Roel nogmaals bedankt voor de gastvrijheid en de koffie, het was zeer gezellig en leerzaam:cool:

    Tot op de 3D-masters in Venlo;)

    Groeten,
    Michel
     
  2. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    En nu veel gaan oefenen ! zeker nu het nog vers in je geheugen zit is het zaak om het in de praktijk veel te doen.

    Succes !
     
  3. doeLauw

    doeLauw Guest

    Heb ook de cursus bij pitch-play gedaan. Heel waardevol voor een beginner. Het is erg fijn als je zeker bent dat je heli 100% is afgesteld en dat je dit zelf kan bepalen is een must. Zal het leren vliegen alleen maar ten goede komen. Heeft het bij mij in ieder geval gedaan.
     
  4. 5#10

    5#10

    Lid geworden:
    27 mrt 2009
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Den Hoorn (ZH)
    Afgelopen zaterdag nog eens afgereisd naar Lelystad.
    Ik had wat probleempjes met het instellen/progammeren van de esc.
    Maar ook dit wist Roel prima op te lossen ;)
    Gelijk maar zo geprogrammeerd dat ik nu vlieg met pitch en een constant toerental (govenor mode).
    Zoals je een heli moet vliegen, het is even wennen maar het vliegt wel veel strakker!
    Ik begin er steeds meer lol in te krijgen. Heb afgelopen zondag buiten gehooverd en me gyro afgesteld, deze stond te gevoelig waardoor de staart erg heen en weer schudde . Heli rustig neergezet en de gevoeligheid wat terug gezet. Tja nu nog de heli een beetje verder fine tunnen en het gaat steeds beter!
    Wat werkt dat vliegen verslavend zeg, het is gewoon jammer dat je al weer snel door je accu's heen bent.
    Roel nog bedankt voor dat lekkere bakkie koffie en tot gauw:-D
     
  5. r_heliman

    r_heliman

    Lid geworden:
    6 jan 2004
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Lelystad
    Hoi,

    Ja het was een leuk weerzien. Fijn om te horen dat alles weer werkt zoals het hoort. Hoe simpel sommige problemen op te lossen zijn. Maar ook ik heb daar vroeger uren / dagen op gezeten..
    Haha wat de throttle reverse al wonderen doet verrichten..

    Veel vlieg plezier en tot snel
    (a.s. zondag Big 3DHelifreakz Meeting 2010 Zon 28 Maart ..) ik kan alleen de ochtend aanwezig zijn van 10 tot 13 uur....

    Groeten
    Roel
     
  6. Frans

    Frans Guest

    Jammer dat het op zondag is! Anders was ik er zeker bij geweest.
     
  7. r_heliman

    r_heliman

    Lid geworden:
    6 jan 2004
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Lelystad
    Hoi,

    "normaal" is het evenement op zaterdag, maar sommige klaagden dat het altijd op een zaterdag was dus daarom deze keer een zondag!!

    Groeten
    Roel
     
  8. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Veel mensen werken op Zaterdag, en die kunnen er nu wel bij zijn.
    Is ook leuk natuurlijk.
    Hopen dat we lekker weer hebben Roel! :)
     
  9. Frans

    Frans Guest

    Lol! Ja, het is ook onmogelijk iedereen tevreden te houden! Jammer maar helaas voor mij.
     
  10. 5#10

    5#10

    Lid geworden:
    27 mrt 2009
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Den Hoorn (ZH)
    Als het zondag mooi weer is kom ik zeker even kijken Roel :cool:
    En natuurlijk neem ik de heli mee, mischien dat ik mag proberen hem even uit te laten.
    Ben nog niet zo'n ervaren piloot maar dat gaat wel goed komen, door gewoon heeeeel veel te oefenen
    Dus mischien tot zondag!

    Groeten
    Michel
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2010
  11. r_heliman

    r_heliman

    Lid geworden:
    6 jan 2004
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Lelystad
    Hoi,

    Ik zal de hele dag gewoon aanwezig zijn!!!! Heb er echt zin in... Zou ik het zelf nog kunnen vliegen?

    En ook daar ter plekke kan ik wat helpen bij afstellen en nakijken!!
     
  12. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Dat gaat je best wel lukken Roel, maar het laagst inverted wordt misschien een uitdaging :D
     
  13. magnus44

    magnus44

    Lid geworden:
    3 aug 2010
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Betuwe
    na het lezen van deze berichten heb ik ook contact met Roel gezocht.

    het leren vliegen met een heli is mij na vele jaren nog niet gelukt, de hobby was stil komen te staan. sinds een maand heb ik me laten verleiden tot het aankopen van een elc heli en al snel liep ik tegen de oude problemen aan (gebrek aan kennis en eenduidig advies). het opbouwen van je heli volgens het boekje is geen formule tot succes, er komt veel meer bij kijken.

    Roel heeft mij tijdens de theorie sessie veel kunnen leren over het instellen van een heli. hoeveel uur ik ook in het opbouwen van mijn heli had zitten, veel zaken waren nog niet goed, Roel kan dit door zijn ervaring snel zien een aanpassen. dit had ik 10 jaar geleden moet doen, dan had ik nu als een ervaren pilot kunnen vliegen.

    Niet getreurd, na een uurtje lessen met Roel kon ik thuis bij het oefen de heli eindelijk meer dan een meter van de grond trekken en hem onder controle houden! ik wil nu nog twee dagdelen lessen bij Roel om het houveren helemaal onder de knie te krijgen en de volgende stap te maken. nu moet het weer nog een beetje beter worden!

    hoezeer ik in middels weet dat deze hobby veel tijd en geduld kost, crashen is voor mij altijd de grootste de-motivator geweest! met veel lessen hoop ik mijn volgende stappen zonder crashes te kunnen maken samen met Roel.
     

Deel Deze Pagina