voor de serieuze knutselaar

Het jeukt wel :p

Maar een clubgenoot heeft ook zo'n machine gebouwd, en heeft gisteren wat schuim voor me gesneden. Erg indrukwekkend... Mooie techniek... Ongekende mogelijkheden...

Het probleem is dat ik er niet voldoende ruimte voor heb en ik (als ik er goed over nadenk) er te weinig gebruik van zal gaan maken (paar vleugeltjes per jaar).

Dus: met een clubgenoot die voor mij incidenteel wat wil snijden, begin ik er toch maar niet aan...

Wel een aanrader voor iedereen die nog geen toegang heeft tot deze technologie!

Jaap

Laatst bewerkt:
Prachtig systeem....maar....

Prachtig systeem, maar ik vraag me af wat de 'added value' is tov het Feather cut systeem of het uit de hand snijden zoals Loet het doet.....

Als ik ooit mocht overgaan tot de aanschaf van een CNC machine (en ik denk het niet gezien het ruimte gebrek) zou ik denk naar een portaal frees gaan, maar ook hier kleven nadelen aan.... je kan pas echt iets leuk doen met een professionele 5 assige freesbank, maar dat is voor ons hobbyisten al helemaal niet weggelegd....

Cheers

Bart

Laatst bewerkt:
je kan pas echt iets leuk doen met een professionele 5 assigge freesbank, maar dat is voor ons hobbyisten al helemaal niet weggelegd....

Cheers

Bart

Je hebt gelijk, het blijft klungelen met een 4 assige freesbank:D

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

RARA,

Loet

Even helemaal off topic.
Loet, bovenstaande foto had wat mij betreft zo uit het boek van Escher kunnen komen. Je, of in ieder geval ik, moet af en toe goed kijken of een deel hol of juist bol is.
Kan ook zijn dat ik een nieuwe bril nodig heb natuurlijk. Aan de drank kan het niet liggen ;)

Even helemaal off topic.
Loet, bovenstaande foto had wat mij betreft zo uit het boek van Escher kunnen komen. Je, of in ieder geval ik, moet af en toe goed kijken of een deel hol of juist bol is.
Kan ook zijn dat ik een nieuwe bril nodig heb natuurlijk. Aan de drank kan het niet liggen ;)

Helpt dit een beetje??

3-1.jpg

Dat is nou het voordeel van die 4-de as.
Of je monitor omdraaien, helpt ook.

Loet

re: rara

Loet, volgens mij is het:

:confused: iets dat perfect past op de rechterhelft
of
:confused: een oefenstukje
of
:confused: een bug in de software
of
:confused: mislukt

anders heb ik geen idee...

Jaap ;)

Tsja, hier hetzelfde probleem - geen geld. Is dit niet een leuk forum-project? Geld bij elkaar, iemand met een grote hobbyzolder die een beetje centraal woont.. Tenslotte kunnen schuimkernen gewoon in een doosje op de post :D

Is het een mal om een waskern voor een 2-takt motor(tje) te maken?
Hoe heet zo'n ding, crank case geloof ik.

Mooi werk trouwens! (kwijl)

Back