Voor den zuiderburen: zweven/hellingen rond Durbuy ( Belgie)

Als een van de mogelijke bestemmingen voor een van onze (korte) zomerreisje is Durbuy ter sprake gekomen.
Graag zou ik willen vernemen of daar in de omgeving goed gevlogen kan worden met zwevers.
Ik heb lichte zwevers vanaf 1,5m tot 2,0 m in mijn assortiment zitten, en ook een Moth ( EPP - plank ).

Alvast bedankt voor de info.

ik ben vorig jaar met school naar durbuy geweest en is niet echt aan te raden om daar te gaan zweven, het is er vooral héél rotsachtig en veel bossen.
voor zekerheid neem je mischien toch je zwever mee je weet nooit of je ergens een mooi stukje land vind.
allicht in de omgeving van durbuy zelf niet (licht in een vallei achtig relief)

greets

De ouders van mijn ex-vriendin hadden een buitenverblijf in Durbuy, dus ik heb er wel al wat tijd versleten ;-)
En ja hoor, er zijn een paar heel moeie plekjes om te vliegen. O.m rond "résidance de Durbuy". Als de vlieger valt moet je hem natuurlijk wel tussen de koeien of struikgewas gaan zoeken :-)

Zelf heb ik het nooit geprobeert want ik kwam steeds met de trein!

hmm ja raar als je daar wilt gaan vliegen.
daar in de omtrek is het overal bossen dus.
ik vrees er voor dat je daar kan vliegen.
ik ben daar al redelijk veel geweest en volgens mij is daar geen club of zo.

Oke, heren.
Het beeld wordt redelijk duidelijk.
Vooral veel bossen, dus waarschijnlijk ook niet echt prettig om te vliegen.
Momenteel zijn wij thuis ook naar ander bestemmingen aan het kijken.

Voor zover bedankt voor jullie reacties.

Hans

Ik ben er vaker in de buurt geweest.
In de omgeving kun je volgens mij prachtig vliegen op grashellingen in de omgeving.
In en om durbuy is het inderdaad vrij veeel rots en bos, maar een kwartiertje met de auto heb je zeker een mooie helling gevonden.

Ik neem in ieder geval een zwevertje mee als ik er weer heen ga!!

Volgens mij is hellingzweven in de streek daar uitgesloten. Als je een electrozwever, of een hoogstartlijn meeneemt zal ije ergens in een weiland wel kunnen vliegen als het daar mag (van boer, boswachter en andere groene jongens).

Hans N. zei:
Als een van de mogelijke bestemmingen voor een van onze (korte) zomerreisje is Durbuy ter sprake gekomen.
Graag zou ik willen vernemen of daar in de omgeving goed gevlogen kan worden met zwevers.
Ik heb lichte zwevers vanaf 1,5m tot 2,0 m in mijn assortiment zitten, en ook een Moth ( EPP - plank ).

Alvast bedankt voor de info.

Als je Durbuy in Belgie (Ardennen) bedoelt (kleinste stad van Belgie) kan ik je garanderen dat je een veld vind.

Nootgroet

Kurt,

het ging om een bevliegbare helling, met een mogelijkheid tot landen.
Bedankt voor alle tips, maar het gaat toch een andere bestemming worden. De omschrijving heuvelachtig gebied waar het huurhuisje zou liggen, schrikt mijn minder mobiele vouw wat af. Opties nu zijn nog Texel of de Veluwe. Maar ik mag/kan alleen wel 10-12 dagen naar Fiss in Oostenrijk.

Hans.

Back