Voor diegenen die wat extra power wensen!

het geeft een spectaculair gezicht, maar of het nu echt toegevoegde waarde geeft??? ook lijkt het wel of de turbine in toeren terugzakt op het moment van afterburner.
het extra gewicht en brandstof verbruikt lijkt me niet echt verhouding tot de winst die er geboekt wordt
groeten Gertjan

idd, het lijkt er opdat de turbine in toeren terug valt als de naverbrander wordt aangezet.

Maar let eens op de jerrycan met kero als de naverbranderpomp wordt aangezet..........

Wat zal het zijn, 5, 10 liter of zo, bijna op in 5 minuten pffffffffffffffffff

nou ik zie niet in hoe veel nut je zou hebben van zon after burner omdat deze duidelijk niet goed is met het horten en stoten als het acceleratie zou geven trilld alles uit elkaar want het is elke keer een stoot.
als je kijk naar de grote turbines die in de f16's zitten bijvoorbeeld komt de nabrander veel geleidelijker aan en brand ook veel constanter. dit ding gaat dus niet (goed) werken.

idd grappig gezicht hoe die jerrycan gewoon leeggeslurpt wordt :)
Nou heb ik absoluut geen verstand van turbines maar ik denk dat zelfs een leek als ik wel ziet dat die naverbrander wel erg k*t werkt.....

Het staat en klinkt leuk en is niet zo heel duur natuurlijk maar een zwaardere turbine is toch een betere optie ;)

Hoeveel zou zo'n burner nu extra opleveren? Zou dat toch echt de moeite waard zijn? Indien wat beter gebouwd en vloeiendere werking kan het leuk zijn..... Dan kan je met een wat kleinere turbine op een grote kist toch mooi snel loskomen. Daarna heb je niet zo'n zware turbine meer nodig.....

Het staat en klinkt leuk en is niet zo heel duur natuurlijk maar een zwaardere turbine is toch een betere optie ;)

en dan zoals bij de SR-71 van Friedhelm Graulich een Frank turbine in de midden en 2 after burner lights op de turbine plaatsen van de SR-71

Zo iets moet je gezien hebben , is net echt .;)

Mvg Johan

Hmm, in het echt gaat het eigenlijk ook niet helemaal vloeiend maar eigenlijk ook meer in stapjes:

Laatst bewerkt door een moderator:
de grote jets hebben ook liever geen afterburner aan hoor. kost te veel brandstoff. doen ze alleen als er een scramble is op de start baan en om snel op hoogte te komen in dat geval. natuurlijk ook bij misies in het buitenland waar het nodig is maar als het even kan blijft die uit.

Vlammetje ziet er ook nog niet mooi uit (wat puntige wat het meet zou moeten zijn lijkt mij)

Je ziet wel het tafeltje behoorlijk schudden op het moment dat ie er in komt dus misschien voegt het wel wat toe.
Nog even optimaliseren en je hebt een leuk show item, voor continue gebruik werkt het in het echt niet dus ook niet in de modelbouw.

als een nabrander 100% werkt levert het 60% meer vermogen

nadeel is dat je brandstof verbruik meer dan verdubbelt

verder zijn de temp van de nabrander een stuk hoger dan de gewoone uitlaatgassen
hiervoor moet hoogwaardig staal hebben

in model werkt dit nooit smelt zeker

verder moet je eigelijk een regelbare uitlaatcone hebben
ontsteekt de nabrander is deze klein namaten het vermogen toe neem gaat de cone open

kijk maar goed naar filmpje van de F16
wat deze persoon heeft gemaakt is niet goed heeft de cone van de turbine nog zitten
dit versnelt de lucht in nabrander en daardoor geen goede mix vandaar geen mooie vlam

ik ben er ook 1 aan bouwen vor een wren 54
deze gaat met 3 pompen werken zodat ik rook siervlam achter de nabrander en de echte nabrander voeden

groet niels

ja dat is dus voor de niet scrables en zo wie zo voor de landingen die niet helemaal perfect gaan. ook niet te vergeten de landingen van die grote kisten

en dan zoals bij de SR-71 van Friedhelm Graulich een Frank turbine in de midden en 2 after burner lights op de turbine plaatsen van de SR-71

Zo iets moet je gezien hebben , is net echt .;)

Mvg Johan

Friedhelm heeft even een mooi plaatje gestuurt .

67384965c7c968c23.jpg

De turbine zit in het midden . :D

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Back