Voor het eerst in een LANGE tijd, weer `s een bouwdoos maken

• Topicstarter Topicstarter m0j0
  • Startdatum Startdatum
M

m0j0

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb net even me geregistreerd op dit forum om een vraag te stellen.

De laatste keer dat ik me bezig heb gehouden met modelbouw was ik volgens zo rond de 19-20 jaar, dus laten we zeggen 20 jaar geleden.

Nu wil ik hier en daar weer `s langzaam gaan beginnen om de modelbouw hobby op te starten, maar zoals jullie waarschijnlijk wel begrijpen heb ik helemaal niets meer aan materiaal om mee verder te gaan.

Mijn vraag is, weet iemand wat de beste Benelux/Duitse plastic modelbouw webshop is waar ik terecht kan voor al m`n benodigdheden.

En qua model, het eerste model wat ik ga maken wordt of de Wingnuts 1/32 Albatros D.III (Albatros D.Va Review by Brett Green (Wingnut Wings 1/32)) of de Eduard Fokker E.III (Fokker E.II / E.III Review by Rob Baumgartner (Eduard 1/48)).

Alvast bedankt in elk geval voor eventuele hulp die ik krijg van jullie :)

Groeten,

m0j0

Welkom terug!

Waarom ga je niet naar een echte winkel? Dan heb je meteen alle spullen en zie je misschien ook andere dingen die je misschien vergeten was.

Als basisuitrusting adviseer ik in elk geval het volgende:
- een kleine X-acto meshouder (of vergelijkbaar merk) en voldoende No.11 mesjes.
- Gewone plastic lijm en kruiplijm.
- Setje sleutelvijlen
- Goede kwaliteit penselen (check een kunstenaarsbenodigdhedenwinkel, die hebben betere dan bij een modelbouwzaak)

Verdiep je ook alvast in watvoor verf je wilt gebruiken. In de laatste jaren is er nogal een verschuiving naar acrylverf in plaats van enamel. Helaas zijn er nog steeds slechte bij maar ondertussen ook best goeie.

Succes!

Erik

Ohja, en misschien dat dit helpt:

http://forum.largescaleplanes.com/index.php?showtopic=31945&hl=albatros&st=0

http://forum.largescaleplanes.com/i...=271536&hl=albatros&fromsearch=1&#entry271536

Hallo allemaal,
Ik heb net even me geregistreerd op dit forum om een vraag te stellen.

De laatste keer dat ik me bezig heb gehouden met modelbouw was ik volgens zo rond de 19-20 jaar, dus laten we zeggen 20 jaar geleden.

Nu wil ik hier en daar weer `s langzaam gaan beginnen om de modelbouw hobby op te starten, maar zoals jullie waarschijnlijk wel begrijpen heb ik helemaal niets meer aan materiaal om mee verder te gaan.

Mijn vraag is, weet iemand wat de beste Benelux/Duitse plastic modelbouw webshop is waar ik terecht kan voor al m`n benodigdheden.

En qua model, het eerste model wat ik ga maken wordt of de Wingnuts 1/32 Albatros D.III (Albatros D.Va Review by Brett Green (Wingnut Wings 1/32)) of de Eduard Fokker E.III (Fokker E.II / E.III Review by Rob Baumgartner (Eduard 1/48)).

Alvast bedankt in elk geval voor eventuele hulp die ik krijg van jullie :)

Groeten,

m0j0

Laatst bewerkt:
Back