voor het eerst vliegen windspirit

• Topicstarter Topicstarter Fabbe
  • Startdatum Startdatum
F

Fabbe

Guest
Hallo vliegers,
ik wil ook gaan beginnen met modelbouwvliegen.
Nou zou ik graag willen weten of de windspirit goed is om mee te beginnen. (informatie over dit vliegtuig http://www.joarley.nl/product_info.php?products_id=31)
Jammer genoeg heb ik niet veel geld dus kan ik niet zoon mooi echt merk vliegtuig kunnen kopen.
ik kan ook geen vlieglessen betalen.
Maar heeft een van jullie dit vliegtuig of weet je er wat van.
vertel het me.

Fabbe,

dit is heel even leuk.
Als het heel blijft kun je er even mee blijven vliegen, maar vaak moet je bij dit soort vliegtuigjes gas blijven geven. Anders gaat 'tie snel naar beneden. De zender kun je llater ook nergens anders voor gebruiken.

Het is een standaard antwoord, maar ga in de buurt naar een club toe. Praat met de mensen daar, je zal merken dat bijna iedereen je wel advies wil geven.

Dit soort vliegtuigjes vind ikzelf een recept voor teleurstelling. Hierdoor zullen mensen afhaken van deze mooie hobby.

Hans.

Wat Ans zegt ga ik zeker niet in twijfel trekken... MAAR: hiier in het electrovliegtuigenforum is verschrikkelijk veel gezegd over de X-Twin en dergelijke (als ik me niet vergis zo'n 80 pagina's)
eventjes zoeken, dit lijkt me een leuk toestelletje...
groetjes

Fabbe zei:
Hallo vliegers,
ik wil ook gaan beginnen met modelbouwvliegen.
Nou zou ik graag willen weten of de windspirit goed is om mee te beginnen. (informatie over dit vliegtuig http://www.joarley.nl/product_info.php?products_id=31)
Jammer genoeg heb ik niet veel geld dus kan ik niet zoon mooi echt merk vliegtuig kunnen kopen.
ik kan ook geen vlieglessen betalen.
Maar heeft een van jullie dit vliegtuig of weet je er wat van.
vertel het me.

Hoi Fabbe,
Ik ben in juli dit jaar voor het eerst sinds 25 jaar weer gaan vliegen maar dit keer geen vrijevlucht maar met de Windspirit.
Een leuk beginners electro zwever welke ik niet af zou raden maar als de hobby serieus is heb je niets aan de electronica.Daarentegen heb je een compleet vliegtuig voor 70 euri waardoor ik in mijn geval kon bepalen dat ik door wilde met de hobby.
Om mij bij Hans aan te sluiten, ga nooit zonder een ervaren persoon vliegen, want ik had er 2 nodig om het gevoel te krijgen.En toen ik het gevoel had wilde ik meer.Ga eens bij een vliegclub kijken.
Succes ermee

Groeten van den Noot

maar met dit vliegtuigje zgeen ze teminste dat hij 10 min kan vliegen in moter uit stand

en kan dit vliegtuig links/rechts harder/zachter/beneden en boven

of alleen harder zachter links rechts

-ik denk wel dat hij omhoog/of beneden kan wat anders zo je bij nood situatie bijvoorbeeld als je motor uitvalt niet meer kunnen optrekken.
of kan je gewoonweg niet handig landen :D .
ik heb wat opzoekwerk gedaan en het ziet er inderdaad een goed beginvliegtuig uit!

-over gas geven: de serieuse vliegtuigen geven kunnen altyd gas bij of minder geven maar die goedkope van nikko of zo kunnen dit niet.

-elk vliegtuig heeft een richtingroer of rolroeren dus ja je vliegtuig kan links en rechts draaien!

succes!
greets samuel

is niet helemaal correct. De wind spir. is net als de x-twin te sturen door meer gas rechts of links te geven en in hoogte door meer of minder gas te geven.

Er zitten dus geen servo's in!!!
Als de accu leeg is stoppen de propjes met draaien en komt hij zwevend naar beneden.

Een vriend van me heeft er een gekocht en die ligt nu in de hoek.
Hij is aan het kijken naar een easystar van multiplex.

Als je echt wil gaan vliegen zou ik nog even doorsparen of een pibros bouwen van depron.....dat is een stuk langer leuk.
gebruik maar eens de zoekfunctie

oh ja......zoek een club in de buurt (uhh, dat roept hier iedereen(ben zelf nog geen lid) 8O)

succes

ariekraakjr zei:
te sturen door meer gas rechts of links te geven en in hoogte door meer of minder gas te geven.

Er zitten dus geen servo's in!!!

Op de site staat o.a.: " Roer : Proportioneel"

Ook op de foto zijn stuurstangetjes aan de hoogte/richting roeren te zien??

te sturen door meer gas rechts of links te geven

Dat gaat natuurlijk niet als je maar 1 propeller hebt. Heeft je vriend wel hetzelfde type als hier bedoeld?

Groeten, Aad

's ff rekenen:

gebruikte Futaba Skysport met ontvanger op marktplaats: 50 euro
3 servo's: 30 tientjes
fietsbel: 15 euro
regelaar: 25 euro
lipo: 20 euro
lader: 20 euro
beetje depron, lijm, carbon, motorsteuntje, prop, staaldraad, plakband: 20 euro

avondje knutselen en je hebt een shockflyer + alle equipment bruikbaar voor je volgende toestel
beetje oefenen op de pc en je kan 'm nog heel houden ook!

Jullie hebben gelijk, ik word al wat blind zo laat op de avond.
Het is inderdaad een andere. Ze lijken wel erg op elkaar.
1 propje verschil.

Vergeet mijn post... 8) (nu nog een stok met rode streepjes)

Pak het slim aan !! koop een 2e hands 4 kanaalszender met ontvanger en servo`s. Dan kun je dus alle kanten op. auto`s boten en natuurlijk vliegtuigen. Modellen heb je al voor een prikkie, je kunt steeds je besturing overbouwen. Zo`n windspirit kun je ook best plezier aan hebben maar als je hem stuk vliegt kun je de zender ook meteen weggooien want daar heb je dan ook niks meer aan.

Fabbe zei:
maar met dit vliegtuigje zgeen ze teminste dat hij 10 min kan vliegen in moter uit stand

en kan dit vliegtuig links/rechts harder/zachter/beneden en boven

of alleen harder zachter links rechts

Hoi Fabbe,
Als je doorgaat met de hobby kun je niets van de electronica hergebruiken behalve als je alles gebruikt voor een nieuw project maar dat zal waarschijnlijk, gezien de kwaliteit, niet gebeuren.
Gezien ik wederom verslaafd ben geworden aan deze hobby had ik achteraf liever een profi electro zwever gekocht. Een vriend van mij heeft pas zo'n zwever met spanwijdte 2 mtr. compleet met alle electronica gekocht voor 150 euri op een 2e hands site.Mijn volgende vliegtuig zal er een zijn met ailerons.

Voordelen Windspirit:
- lage aanschafkosten voor een complete set
- vliegt redelijk simpel en mooi, lange zweefvlucht maar 10 minuten zonder motor zal waarschijnlijk zo zijn als je op de maximale hoogte zit maar dat zou ik niet uitproberen
- vrij grote spanwijdte van 150 cm
- zender geeft signaal bij te lage batterijspanning
- als de stroom niet meer toereikend is voor de motor kun je met de overgebleven spanning nog goed landen(sturen), mits je hoogte genoeg heb

Nadelen Windspirit:
- alleen links/rechts en gas dus geen hoogteroer wat het vliegen minder interessant maakt, tevens moet je goed rekening houden met je landing
- na 10x gevlogen te hebben wil je snel verder met een beter en minder beperkt vliegtuig
- met thermiek is waarschijnlijk langer te vliegen al raad ik dit af gezien het zendbereik toch beperkt is
- het is en blijft made in China kwaliteit hetgene ook niet goed is voor de Europese markt al wijk ik nu af

Conclusie: als er echt geen mogelijkheid is om geld te sparen dan zou ik hem/haar kopen anders zeker doorsparen, dit vliegtuig zal door vele kopers een aantal keer gevlogen worden waarna deze waarschijnlijk op de zolder (kliko) belandt om de hobby nooit meer op te pakken of snel een ander te kopen

Den Noot

ZamBeZi zei:
's even rekenen:

gebruikte Futaba Skysport met ontvanger op marktplaats: 50 euro
3 servo's: 30 tientjes
fietsbel: 15 euro
regelaar: 25 euro
lipo: 20 euro
lader: 20 euro
beetje depron, lijm, carbon, motorsteuntje, prop, staaldraad, plakband: 20 euro

avondje knutselen en je hebt een shockflyer + alle equipment bruikbaar voor je volgende toestel
beetje oefenen op de pc en je kan 'm nog heel houden ook!

Hi Zambezi,
Wat is een fietsbel?

Nootgroet

Een fietsbel is een motor die op een fietsbel lijkt (bol chromen kapje) zie ook bijvoorbeeld ook dit draadje

Een shockflyer moet je van houden. Ik kan het nog steeds niet echt vliegen noemen. ik vind het meer een grote motor door een ruimte laten bewegen ipv echt vliegen met geprofileerde vleugels etc. Het grootste voorbeeld daarvan vind ik altijd het hangende staartje... Het is echt om grappig af en toe eens mee te stunten.
(ik wil natuurlijk niemand beledigen, maar vinden jullie het een geschikt vliegtuig voor beginners??)

Ben ik met je eens Bask; het is niet echt vliegen, maar meer iets dat in de lucht blijft door veel trust en weinig gewicht.

Het vliegen valt mij niet tegen en ik ben ook een beginner. Moet wel zeggen dat ik al veel meer gesloopt heb aan die shockflyer dan aan m'n easystar!

Dennis

Back