voor tekeningen moet je hier zijn (schepen)

• Topicstarter Topicstarter martijn71
  • Startdatum Startdatum
M

martijn71

Guest
beste mensen,

zoals mijn titel al zegt, voor tekeningen moet je hier zijn.
Martijn Schols

ik heb 6gb aan tekeningen, en net een forum online gegooid.
Plans Forum :: Forum index

echt de moeite waard om te kijken.

met vriendelijke groet,
Marijn Schols
SchipPlans

:BUMP:

heeft nouw niemand gekeken naar mijn site?
ik zou graag een reactie krijgen.

dan heb je juist wat speciaals niet niet een "smit" zoals al zovelen hebben. helaas ben ik niet zon botenbouwer ;)

beste mensen,

heel veel mensen vragen zich af hoe het met de copyright zit.
de tekeningen die op de site staan bezitten GEEN copyright.

(ik bezit wel tekeningen van corel bijvoorbeeld of amati, maar die zet ik niet op de site daarvoor moet je je op het forum registeren en ernaar vragen)

over de populariteit, ik ben het helemall eens met robert14. dit zijn nouw de echte prachtige oude schepen die juist niet zo populair zijn. daarvoor is deze site)

mijn lijst met de tekeningen die ik bezit staat hier deels, ik heb nog veel meer http://plans.profusehost.net/upload/Lijst.JPG

Met vriendelijke groet,
Martijn Schols

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Martijn,

beste mensen,

heel veel mensen vragen zich af hoe het met de copyright zit.
de tekeningen die op de site staan bezitten GEEN copyright.

Daar zou ik toch voorzichtig mee zijn! Heb je gelezen wat er op de tekening van bvb de Strongbow staat?
http://plans.profusehost.net/plans/strongbow/Plan_27.jpg
Het is niet omdat je een heleboel tekeningen van monako.net kan downloaden dat dat niet illegaal is.

Je hebt inderdaad tekeningen van prachtige schepen op je site maar als ik jaren tijd en een heleboel geld in een project investeer dan komt het niet meer op die 30 of 50 euro voor een tekening die je dan mooi op een groot blad papier krijgt en niet moet afdrukken en aan elkaar plakken om dan nog te zwijgen van de distorties die je krijgt met kopiëren.

Trouwens die tekeningen zijn dikwijls (meestal) door collega-modelbouwers gemaakt.
Martijn, kies een boot die je prachtig vindt en maak er eens zelf een tekening van.
Een goede tekening maken duurt soms jaren en kost geld! Opzoekingswerk, onderhandelen met werf of architect, aankopen van boeken of werftekeningen en allerhande documentatie, verplaatsingskosten enz. Dan komt nog het uiteindelijke tekenwerk!
Het is wel een hele uitdaging en zeker interessant maar dan vindt je het niet leuk dat je werk zomaar gekopieerd en op het internet gezwierd wordt!!
Natuurlijk heeft iedereen wel eens een tekening gekopieerd (ik trouwens ook) en daar heb ik ook geen probleem mee als dat kleinschalig en in beperkte kring gebeurd.

Mvg,
Frédéric

Laatst bewerkt:
Veerboot

Hallo Martijn,

Ik vroeg me af of je ook plannen hebt van een veerboot? Maakt niet zoveel uit welke veerboot, mooi zal zijn een Nederlandse Veerboot. Is de PrinsWillem die in je lijst staat bijvoorbeeld de Prins Willem Alexander van de PSD?

Groeten Jon

Back