Vooraankondiging DLG-dag Vlaardingen 2009

De RMVV organiseert, ik zou zeggen bijna traditie getrouw, ook in 2009 weer een
DLG -Dag

Op die dag kan er weer gewoon leuk samen worden gevlogen. Idee is om zo veel mogelijk van elkaar te leren en startende DLG-ers zo veel mogelijk op weg te helpen.

De datum is vastgesteld op
zondag 14 juni 2009

Nadere informatie volgt in dit draadje, maar zet de datum maar alvast in de agenda.

Ruud

hmmm, klinkt interresant, als ik vervoer heb ben ik zeker aanwezig!
kanaal 53 met eventuele uitwijk naar 51 beide op 40mhz
dan neem ik denk ik de twister en blastini mee. vorigjaar was het in ieder geval erg leuk en ook redelijk thermisch maar wel die mist..

voor de geinteresseerden een verslag van vorig jaar:
http://f3k.nl/pages/vlaardingen_2008.html

foto's:
http://picasaweb.google.nl/F3KDLG/DLGMeetingVlaardingen2008#

nog meer foto's:
http://picasaweb.google.nl/maaskie/VlaardingenDLGMeeting2008#

Laatst bewerkt:
-edit- Hier de route:

Volg de A20 richting Hoek van Holland.
Neem de afslag VLAARDINGEN WEST (afslag 8 )
Ga onder aan de afslag bij de verkeerslichten rechtsaf.
Nu kom je bij een T-splitsing. Ga hier rechtsaf.

Kom je van de andere kant ook de afslag VLAARDINGEN WEST (afslag 8 ) nemen.
Bij de verkeerslichten linksaf, onder de snelweg door.
Nu ben je ook weer bij de eerder genoemde T-splitsing en ga rechtsaf.

Volg de weg.
Aan de linkerkant van de weg ligt een sporthal (de Polderpoort).
Blijft de weg volgen.

Ongeveer driehonderd meter na de sporthal aan de linkerkant een groene slagboom met brede berm.
In de berm kan worden geparkeerd.
Is hier geen plek dan kan ook worden geparkeerd op de parkeerplaats aan de rechterkant van de weg (Natsec)

Aan het eind van het pad afgesloten door de goene slagboom ligt het veld. Ongeveer 5 tot 10 minuten lopen.

plattegrondklein.jpg

Laatst bewerkt:
ongeveer zelfde programma als vorig jaar?? dus in de ochtend vrij vliegen en kletsen e.d. en dan in de middag een paar taken vliegen? ik vond het vorig jaar een geslaadge dag. de estafette van vorig jaar vond ik een zeer geslaagde taak!

een opmerking voor de nieuwkomers:
let erop dat je alles in een keer kan dragen want het is een heel stuk lopen vanaf de parkeerplaats naar het veld!

ongeveer zelfde programma als vorig jaar?? dus in de ochtend vrij vliegen en kletsen e.d. en dan in de middag een paar taken vliegen? ik vond het vorig jaar een geslaadge dag. de estafette van vorig jaar vond ik een zeer geslaagde taak!

let erop dat je alles in een keer kan dragen want het is een heel stuk lopen vanaf de parkeerplaats naar het veld!

Robert,

Dit lijkt mij DE ideale voorbereiding voor Delmenhorst :black:

Yves

hey yves
kom je ook dan?? zo ja, neem jij kanaal 50 of moet ik uitwijken naar 53?
en er is nog wel meer voorbereiding voor delmenhorst hoor. het weekend van 25-26 july is er een eurotour contest in arnhem dus daar kun je ook nog heen. moet je hier even zoeken op het forum maar je kunt je nog niet inschrijven ofzo. oja je komt wel met de 911 hea?? :p

greetz robert

Ja Robert, iets dergelijks gaat het wel weer worden. Voorop staat van elkaar leren. Modellen, constructie, techniek van het gooien, thermiek vliegen etc. En dan ook een paar taken vliegen. De estafette zit er op zeker bij.

Ruud

hey yves
kom je ook dan?? zo ja, neem jij kanaal 50 of moet ik uitwijken naar 53?
en er is nog wel meer voorbereiding voor delmenhorst hoor. het weekend van 25-26 july is er een eurotour contest in arnhem dus daar kun je ook nog heen. moet je hier even zoeken op het forum maar je kunt je nog niet inschrijven ofzo. oja je komt wel met de 911 hea?? :p

greetz robert

Ja, als het met de beroepsverplaatsingen niet teveel botst :pc:, wou ik graag de wedstrijd meevliegen in Vlaardingen, of misschien de Eurotour in Arnhem ? Vanuit Lyon naar NL zal ik waarschijnlijk vliegen (KLM natuurlijk). De Porsche blijft op stal...

Ik zie dat de Hollanders een uitstekend niveau hebben in de F3K vliegerij, zo dit maakt de deelname aan een wedstrijd in Holland interessant. Ik pas me wel aan wat de kanalen betreft:yes:.

Een kollega hier in Lyon - Rémy Catillon - is gehuwd is met een meisje uit Nederland, zo misschien kan ik hem overhalen om ook mee te komen ? Hij is overigens een zeer goede wedstrijdpiloot.

Groetjes vanuit een stormachtig Frankrijk:onweer:,

Yves

hoi yves
dit is geen wedstrijd! dit is gewoon een meeting dus zegmaar een oefendag en introductiedag bij de beginnende dlg'ers.

dit zijn de wedstrijddata in nederland:
14 februari: malden NK
5 april: arnhem NL
17 mei: odoorn NK
28 juni: winterswijjk NK
25-26 juli: anrhem eurotour contest
6 september: swalmen NK

dit zijn alle wedstrijden in nederland. natuurlijk ben je ook welkom op deze meeting in vlaardingen. op zo'n dag kun je wat rustiger kletsen dan met een wedstrijd waar je constant moet vliegen.
als er meer 40mhz vliegers zijn kan ik altijd nog uitwijken naar kanaal 51 maar in nederland zijn niet veel 40mhz dlg vliegers, ik weet dat bart ergens rond de 85 vliegt en ik dus op 53. dat zijn ze zo ongeveer allemaal

DLG dag update

Dit is een mooi moment om dit draadje weer even een schop te geven.

De periode waarin de DLG dag valt is een hele drukke. Toch willen we tussen alle wedstrijden door ook gewoon even tijd in ruimen om gewoon even leuk te vliegen, dingen van elkaar te leren en voor de lol wat wedstrijdelementen in te bouwen.

De dag zelf staat nog steeds op de 14e juni. Alleen hebben we wel een eventuele uitwijk, in verband met andere evenementen een week op geschoven. Dus 14 juni met uitwijk naar de 28e.

Dan en dat is veel leuker. De DLG dag in Vlaardingen willen we ook aan de ontwerper van het kistje eens laten zien wat hij heeft aangericht. :) Kortom we willen een special organiseren rond de MiMI van Frans.

Niet alleen ervaringen uitwisselen en modellen kijken, maar ook een aantal taken speciaal voor de MiMi's. Frans en Theo zijn al weer enthousiast aan het meedenken, maar een groepsfoto en een all up last down MiMi show zit daar zeker bij. Stel je voor tientallen MiMi in de lucht is toch wel een spektakel en een eerbetoon aan de ontwerper :)

Dus kom op doe mee, enne... heb je nog geen MiMi dan heb je nu nog even de tijd vraag de tekening op en bouw er een. Dat is best snel te doen.

Ruud

Laatst bewerkt:
klinkt leuk! zelf (nog) geen mimi en op het moment ook geen plannen om een te bouwen om eerlijk te zijn. nog te veel projecten liggen te wachten. vorig jaar was wel heerlijk weer. begon met beetje mist en dikke lucht. toen het eenmaal openbrak of veel thermiek op sommige momenten

Back