Vooraankondiging Sectievergaderingen NOMAC

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door glimpie, 13 okt 2005.

  1. glimpie

    glimpie Guest

    11December is er een vergadering en de vraag van het bestuur is, Bedenk nu alvast welke wijzigingen u in de Sectiereglementen zou willen aanbrengen en overleg eventueel met uw mede-licentiehouders hierover.
    Dus Heren wat is uw inbreng???? Mijn inbreng zal zijn> de 1:8 en de 1:10 niet op een gelijke datum op de kalender.Reden> er zijn rijders die twee klasse willen rijden, of willen gaan rijden.
     
  2. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    stjonge Glimpie heb je dat zelf verzonnen .
    of ga jij ook 1/10 rijden ;)
     
  3. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Wie is Gympie ( :-D ) nu eigenlijk??
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik wil een betere nitrometing met marges en temperatuurcorrectie. En ja, ik ben al druk bezig met onderzoek ernaar.
    De eerste race voor zowel de 1:10 als de 1:8 was alweer feest met die stomme dobber die niet eens kan zien als je meer nitro of meer olie gebruikt.
     
  5. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    Gympie is Glimpie (Richard de Vos )
    omdat ie van alles houd wat glim......t
     
  6. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Gezien de verwachte temperaturen dit weekend zal het wel weer gaan gebeuren, vanaf welke temperatuur mag de nitromax worden gebruikt?

    Ik stel voor om een brede discussie te starten over de indeling Nomac en NK. Men verwacht een redelijke groei aankomend seizoen met zeer snelle en zeer langzame rijders in de Nomac klasse. Hoe lossen we dit op?

    Als Illia en Stephen gaan meedoen wat dan? etc etc
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Volgens de de algemene regels van meetingen moet dat bij 20 graden gebeuren. De Nitromax zegt zelf van 15 tot 25 graden maar vor iets wat een SG van 0,91 moet hebben (2 cijfers achter de komma!) kan bij een grensgeval een verkeerde meting (eigenlijk vergelijking) geven.

    Nog leuker is dat wat de ene Nitromax goed keurt de ander wel eens tot afkeur kan overgaan.....


    In het verleden hadden we van onze kant al een procentuele promotie/degradatie verzonnen, veel instroom de NOMAC cup in dan een jaar later ook veel doorstromen naar de NK-cup. Het zal de 2 klasses een beetje op gelijk niveau brengen als je een vaste percentage aanhoudt.
    Probleem is dat men zich aan de 54 man maximaal vast houdt.
    En als besloten is dat iedereen via de NOMAC cup moet instromen geldt dat ook voor de top-belgen. Moet een NK-rijder, gestreden voor zijn positie, toch degraderen omdat er een paar betere "snotneuzen" bij moeten komen ?
     
  8. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    Hallo,Hallo,Hallo ik ga ook weer mee doen!
    ik wens geen discriminatie
    ik accepteer ook dat ik in de NOMAC moet starten.
    maar als de onze Zuiderburen een voorkeur positie krijgen wil ik die ook zeker.!
    aangezien ik toch ook al een tijdje (20 jaar ) rij.
    en nu weer eens zin heb om een seizoen 1/8 te gaan rijden
     
  9. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Tja als die snotneuzen sneller zijn wel ja!
     
  10. glimpie

    glimpie Guest

    Ik zit er aan te denken om ook 1:10 te gaan rijden!!. Over de nomac Cup, REGELS zijn REGELS elke nieuwe rijder moet gewoon in de NOMAC cup beginnen. Geen uitzonderingen!!!! Mits goedgekeurd door de leden??
    Ik stem in ieder geval tegen!!
     
  11. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Laten die "snotneuzen" dat dan maar bewijzen.....

    en ja, mocht Joey dit jaar niet promoveren, dan zal het volgend jaar mogelijk nog moeilijker worden......
    Dan geldt dat dus inderdaad ook voor Michel....

    En ik rij ook al 20 jaar, dan wil ik met terugwerkende kracht de NK klasse in......... :D

    Maar je kan het gewoon niet maken...
    welke 2 rijders moeten er dan extra degraderen uit de NK, of misschien wel NIET promoveren uit de NC?.......

    Beide klasses brengen naar 30 man, dat lijkt me dan wel een redelijke optie........
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Dus als de top20 van de wereld in de NK mee willen doen, waarom moet je dan nog strijden voor een plekkie ?
    Instromen zoals iedereen dat moet !
     
  13. glimpie

    glimpie Guest

    Ik denk dat we niet praten over snotneuzen... maar over een paar ZEER snele jongens uit Belgie. Deze jongens zouden graag in Nederland willen rijden. Vindt ik geen probleem maar gewoon beginnen waar iedereen begint hoe goed je ook bent.
     
  14. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Ik wil dat een "regenauto" wordt toegestaan, mits dit een "verouderd" model is........
    (dit topic gaat lang worden.... nu slapen, morgen verder.....) :D
     
  15. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    Glimpie your the man !
     
  16. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Nee dat denk ik niet, hij leert meer dan de meeste van jullie, Nintendo generatie...

    Hey Martin ... als het voor Joey al moeilijk wordt dan wordt het voor jou wel heel moeilijk! :lol:

    Die regenauto vind ik een goede, heeft mijn steun!
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Regenauto blijft een discussie.....

    Als je de ochtend je bed uit komt en het regent weet je al welke auto je moet inzetten. Als het volop zon is en de voorspellingen zegen dat het stralend blijft ook.
    Bij twijfel wil je het gemak van 2 auto's hebben.

    En dan heb je de groep die nooit rijdt bij regen.

    Wat heet verouderd ?
    Kan ik dan de MRX4 van vorig jaar gebruiken ?
    Dit is een regel in jouw voordeel denk ik.

    Gewoon zoals het nu is, de auto inzetten waarmee je de 1e heat gestart bent, doe ik ook.
     
  18. glimpie

    glimpie Guest

    Thanks.. nu hoop ik ook dat al deze mensen komen op de vergadering!!!! 11 December. Vergeet niet> de leden hebben het voor het zeggen en niet bestuur!!! Hoe meer leden er komen des te beter.
     
  19. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Trouwens, het zijn tot nog toe geruchten dat die 'snelle belgen' willen starten. Ik denk dat zij eerst te kennen moeten geven wat hun plannen zijn, voordat er weer rare discussies ontstaan die de vergadering in een hoop geblaat doen stranden. Want een vergadering over 'mitsen' en 'maren' is natuurlijk zinloos.

    Het voorstel van Glimpie ondersteun ik van harte, dan kan ik ten minste verslag doen van de 1:8 en zelf rijden in de 1:10, dan hoef ik niet meer te kiezen....
    Verder lijkt het me goed om het inschrijfgeld voor de licentie te verlagen, aangezien er meer mensen met een licentie worden verwacht. Ik vindt ruim 80euro voor 4 of 5 wedstrijdjes en een boel beloftes over krantjes en informatie wel erg duur betaald
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Yep, was vorig jaar ook al een discussie, het licentiegeld naar verhouding naar de aantal wedstrijden.

    Dat krantje is meer voor de ALV welke later zal zijn, moet je denk ik ook bij je clubbestuur aankaarten aangezien zij (meestal) naar die ALV gaan.
     

Deel Deze Pagina