Voordiff voor een Xray T3R?

Hallo,

Ik heb nu een tijdje een xray t3r, alleen achter zit een "echt"diff en voor zit gewoon een pully, dus de voorste assen zijn dan inprinciepe star. Is er een een voor diff voor de xray t3r? Zo ja kan iemand het nummer geven? ( Krijg het zelf niet gevonden :confused:) Ik kan namelijk niet eens fatsoenlijk een bocht maken zonder dat de achterkant om de voorste as draait. Ik gebruik LRP Vtec 30x banden. Ik heb alles al nagelopen of iets zwaar draait, maar dat is niet het geval. Het is echt "vervelend" als je de hele tijd niet eens een bocht kan nemen zonder dat de auto dwars staat, ongeacht de snelheid. Ik zat zelf eraan te denken dat er voor dus een diff in moet? Of kan iemand mij vertellen hoe of wat?

Alvast bedankt

Voordif brengt daar geen verbetering in. Je kunt beter kijken of je achterdif niet was losser gezet kan worden.

Waar rijd je? asphalt, circuit (indoor, buiten)?

Wat voor diff olie en shock olie zit er in? standaard xray: diff 700cst , shocks 350cst. Dit word mee geleverd in de kit.

Als dat juist is zou ik kijken naar de droop instelling. Stel eerst je auto op de juisten rijhoogte in om daarna de droop in te stellen. Wellicht is dit dusdanig uit proporties dat als je gas lost of remt het gewicht van de achterkant naar voren komt en het erover heen drukt !

Ik hoop dat je hier iets aan heb.

Xray T3R :
Rear differential: adjustable composite rear ball-differential with 38T diff pulley and XRAY Labyrinth Dust Covers™

Ieder diff voor de T3 serie moet passen.
Tip : Spec.R diff

Maar zoals al gezegd lost het plaatsen van een diff voor niets op.
Het zou jouw probleem alleen versterken.
Toch de setup van de auto eens compleet nalopen.

Setup Sheet(s) X-RAY T3(R)

Andre

Ik rij zelf nu op asfalt, heb een hele lange weg waarbij het aantal steentjes te verwaarlozen zijn. Ik heb al rond gekeken op internet, maar ik kom er niet uit. Als ik de voorwielen bijvoorbeeld naar rechts stuur en rij de auto naar voren rij hij ook zwaar, als de wielen recht staan is het probleem weg. Ik dacht aan een dif, omdat wanneer je een bocht maakt het linker- en rechtwiel twee verschillende snelheden hebben. Als iemand een oplossing weet of wat tips hoor ik het graag :D

Mvg,

Ik denk dat je het probleem al aangeeft, met veel stuuruitslag rijdt hij zwaar. Ik zou dan de aandrijfassen eens goed nalopen, of dat vrij van vuil is en lekker soepel draait. En probeer de stuuruitslag eens wat te verminderen? Je hoeft met een race wagen niet om een dubbeltje heen te kunnen sturen. Met draaicirkel van 1,5 tot 2 meter kan je met een beetje goed techniek nog steeds heel scherp de bocht om hoor!.

Ja het klopt dat een auto met een starre as voor (spool) als je volledig naar links of rechts stuurt meer wrijving vertoond dan wanneer de wielen recht staan.

Ik kan je ervaring met een onroad auto niet inschatten maar een beetje info over de huidige instellingen van de auto zou toch handig zijn.

Toespoor/Uitspoor Voor/Achter
Camber Voor/Achter
Wat is de rijhoogte van de auto, Veren (veervoorspanning) Voor/Achter.
Hoe staan de droop ingesteld, schroeven in de onderste draagarmen.
etc, etc ...

Stuur gerust een PB als je vragen hebt over het instellen van een onroad.

Andre

Ik denk dat grip hier zijn grootste probleem is.... Recreatierijder....

Welke banden gebruik je?

Maak alleen je achterbanden eens schoon met een doekje en wat remmenreiniger.

Inderdaad Roelof, Grip is het probleem !

Maar aangezien LRP 30X bandjes met de juiste afstelling en een spool voor, voor voldoende grip moeten kunnen zorgen zodat op een stuk asphalt met medium grip de auto een gezonde hoeveelheid onderstuur zou moeten vertonen, lijkt mij het grip probleem of in de afstelling van de auto te zitten of er is een probleem met de aandrijflijn aan de voorzijde van de auto.

Vandaar mijn vragen over de instellingen.

Andre

Rijden op straat maakt de band smerig, die krijgt een laag vuil waardoor de grip verloren gaat, vandaar het gewoon eens goed schoonmaken van de band.

Back