Voorgeassembleerde main- en tailrotor checken

Bij de bouw van de HK450GT had ik mij voorgenomen om de main- en tailrotor volledig uit elkaar te halen om te checken op threadlock. Je weet maar nooit...

Daar ben ik gisteren dan ook mee begonnen. Alleen zitten de meest boutjes muurvast (zoals ballinks bv, die zijn echt niet los te krijgen).
Wat doe je met deze boutjes. Gewoon laten zitten? Of toch aandringen om los te krijgen en daarna behandelen met threadlock.
Of moet ik mij enkel beperken tot de boutjes die makkelijk loskomen?
 
bedoeling is dat alles vast zit of vast blijft zitten... als het loskomt tijdens de vlucht zal je een "enthousiaste landing" meemaken...
dus als je ze niet loskrijgt, gewoon laten zitten, daar zit alvast voldoende op!

het is ook niet de bedoeling dat je de schroef helemaal insmeert met loctite hé (maar die hongkongers tja..)
een heel klein druppeltje is meer dan voldoende op je schroef

enjoy
 
Oké, dan ga ik de "muurvaste" boutjes laten zitten.
Ze zitten echt zodanig vast dat je de kruiskopjes van de boutjes - die overigens van een zacht metaal zijn - zo zou kunnen kapot draaien.

De imbusjes zijn wel van goed kwaliteit op de GT, nl. stalen boutjes.

Bedankt voor het advies ketnet. (alweer :p)
 
Back
Top