voorgemaakte scharnieren vervangen?

• Topicstarter Topicstarter =SsS=
  • Startdatum Startdatum
S

=SsS=

Guest
Beste,

Ikzelf heb een protech skystar aangeschaft. Na bezoek bij de plaatselijke
vliegclub vertelde men mij dat ik de scharnieren, die nu een soort
witte buigende kunststof zijn (dus geen scharnierpunt) best zou
vervangen door degelijke scharnieren. Dit omdat deze op termijn zouden kunnen afkraken.
Nu is mijn vraagje: hoe verwijder ik deze scharniertjes? Hoe maak ik ze los want ze zijn aan één zijde verlijmd. Of snij ik ze gewoon af en moet ik dan een nieuwe opening maken voor mijn nieuwe scharnieren.
Is het echt nodig om deze scharnieren te vervangen?
Borgen zou ik doen door een gaatje te boren, tandenstoker met lijm erin. Maar moet ik de scharnieren zelf dan ook nog lijmen? Op mijn manier kan ik de rolroeren ooit nog losmaken.
Graag jullie mening aub.

Grtz =SsS=

Gewoon het scharnier doorsnijden en langs het het stoffen scharnier een mesje langs halen en verwijderen .
Het kunstoffen scharnier is dikker dan die er nu inzit dus past het er wel in.
Als je het niet vertouwd kun je het scharnier er ook naast zetten dat maakt niet uit.
Wel het scharnier verzinken ander wordt de naat te groot tussen de vleugel en het rolroer
Ik zet mijn scharnieren nooit vast met prikkertjes en er is er nog nooit een los gegaan .
:idea: Als je de scharnieren er in lijmt WEL een paar keer de roeren op en neer bewegen dat de scharnieren er recht in komen te zitten en de lijmresten niet in de draai punten laten zitten . :!:
Ik heb nu een potje lijm dat lijmt alleen het scharnier vast en gaat niet vast zitten aan het metaal dus het blijf draaibaar
:idea: Het heet (Hinge Glue) gehaald in Waalwijk
Het is na een half uur uitgehard
Het zit in net zo`n potje als seconden lijm en heeft een crême kleur

1x posten is wel genoeg hoor
als je geen antwoord krijgt moet je nog eens vragen maar niet meteen ergens anders een zelfde nieuw topic openen

roberco zei:
1x posten is wel genoeg hoor
als je geen antwoord krijgt moet je nog eens vragen maar niet meteen ergens anders een zelfde nieuw topic openen

er ging hier wat mis maar wat weet ik niet

geeft verder niet hoor

heb trouwens net zulke scharnieren zitten in mijn nieuwe winner van bmi

denk dat ik ze inderdaad ga laten zitten maar ben ook benieuwd naar andere ervaringen

Back