Voorjaar: Hellingvliegen op een laag dijkje

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Apfpv, 11 apr 2020.

  1. Apfpv

    Apfpv

    Lid geworden:
    31 mei 2012
    Berichten:
    305
    Locatie:
    Weurt
    Hieronder stond een video waarbij ik met een DLG aan het vliegen was, de dijk gebruikt als helling, ik zelf op een veldje omgeven met prikkeldraad. Omdat dit wellicht niet verstandig is gezien we allen binnen moeten blijven wegens de Corona heb ik de originele post verwijdert.

    Topic mag dus dicht.
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2020
  2. bieze

    bieze

    Lid geworden:
    17 jun 2014
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Ranst
    Ik weet niet hoe het Nederland is, maar hier (B) is het zover dat je boetes kan krijgen voor 'onnodige verplaatsingen' (alles wat niet naar de supermarkt is of naar 't werk, ik hoorde bedragen van 250 euro!)
    Vliegclubs zijn gesloten, de onze al zeker tot 1 juli.
    Achter mijn tuin ligt een maisakker die los getrokken was en terug vastgeregend is en nu dus ruw, hard en met resterende stoppels... Niet echt DLG vriendelijk, maar je leert 'em wel vangen! Ik heb dus even gevlogen maar eigenlijk niet echt op mijn gemak. (Ik denk dat er vanmiddag 2500 fietsers gepasseerd zijn en men heeft gevraagd om te 'klikken')
    Men heeft het de politie gemakkelijk willen maken om te oordelen: je mag wandelen (eventueel met huisdier), joggen of fietsen, alleen of met mensen die onder hetzelfde dak wonen. Mijn zus die 2 paardjes heeft mag er mee gaan wandelen: aan het hoofdstel. Erop gaan zitten: kassa!

    Ik heb gemaild met een mede-clublid, die herstellende is van een besmetting. Het moet een 'aparte' ervaring zijn. Misschien zijn de maatregelen toch niet zo'n slecht idee...

    Ik wil maar zeggen, profiteer ervan als het kan maar zoals het hier vol met affiches hangt: stay safe!
    :thumbsup:
     
  3. Apfpv

    Apfpv

    Lid geworden:
    31 mei 2012
    Berichten:
    305
    Locatie:
    Weurt
    Hoi Bieze,

    De Lockdown in België gaat er iets anders aan toe dan in Nederland. Er wordt hier o.a geadviseerd binnen te blijven, niet alleen voor jouzelf maar vooral ook voor de ouderen. Echter ligt de verantwoordelijkheid bij jou om er verstandig mee om te gaan en wordt ons de vrijheid gegeven dit op een verstandige manier in te vullen.
    1,5 meter afstand, geen groepen meer dan 3 personen etc.

    Vliegen, alleen op een veldje zonder mensen om je heen moet dus kunnen. Net zoals dat ik later op de dag heerlijk ben gaan varen met de vrouw.

    Juist om (o.a.) deze rede besloten de (wellicht voor andere saaie) video online te zetten en eens niet bezig zijn met het corona geweld.

    Daarbij is het stiekem ook erg leuk om dit soort video's weer terug te kijken op de donkere winterdagen;)
     
  4. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.767
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Veel gebieden vandaag afgesloten: 'Blijf thuis'

    De Nijmeegse burgemeester Hubert Bruls, voorzitter van het Veiligheidsberaad van burgemeesters, heeft aangekondigd dat er vandaag flink gehandhaafd gaat worden. Overtreders van de coronamaatregelen zullen worden beboet, zo zegt hij.

    Daarnaast zijn veel natuurgebieden, drukke fietsroutes en parkeerplaatsen afgesloten. Zo heeft de Veiligheidsregio Zuid-Limburg het Heuvelland afgesloten voor dagtoeristen, heeft de veiligheidsregio Gelderland-Zuid een groot deel van de dijken in de Bommelerwaard verboden voor onder meer fietsers en heeft de veiligheidsregio Hollands Midden verschillende wegen tussen de bollenvelden afgezet.

    Niet alleen vanwege de kans op besmetting ligt er een verbod in de regio's. Er wordt met de maatregelen ook geprobeerd om extra druk op de beperkte ziekenhuiscapaciteit te voorkomen. Traumachirurgen voeren namelijk elk jaar in het paasweekend een groot aantal operaties uit vanwege letsel bij motorrijders en wielrenners.

    Dit staat op het nieuws in Nederland.
    De ic medewerkers houden hun hart vast.
    Gelukkig wordt het morgen weer kouder.
     
  5. Apfpv

    Apfpv

    Lid geworden:
    31 mei 2012
    Berichten:
    305
    Locatie:
    Weurt
    En ook dit draadje krijgt weer het Corona jasje. Jammer, maar ergens had ik het kunnen weten.
     
  6. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.767
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Daar vraag je toch zelf om.
     
  7. Apfpv

    Apfpv

    Lid geworden:
    31 mei 2012
    Berichten:
    305
    Locatie:
    Weurt
    Klopt. Had het kunnen weten. Ik heb mijn posts verwijdert.

    Groet,
    Remy
     
  8. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.767
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Je kan het filmpje wel plaatsen maar de tekst wat aanpassen.
    Zoiets van "filmpje uit oude doos".;)
    Er zijn vele mensen bang (en terecht), als ze zo'n filmpje zien, kunnen ze denken wat een egoïst, terwijl dat waarschijnlijk helemaal niet zo is.
    Van filmpjes genieten we daarom niet minder.
     
  9. Hein.z

    Hein.z

    Lid geworden:
    26 jul 2019
    Berichten:
    1.462
    Locatie:
    Kraggenburg / MVC Cumulus Kampen
    Zet dat filmpje alsjeblieft terug en laat de moderators het Corona geneuzel (inclusief deze reactie) verwijderen. Dit gebeurt op andere fora ook en is dodelijk voor leuke posts en discussies. Ieder maakt zijn eigen verstandige keuzes, niet gaan lopen veroordelen.
     
  10. bieze

    bieze

    Lid geworden:
    17 jun 2014
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Ranst
    Ik zal het anders formuleren, ik ben stikjaloers dat jullie kunnen gaan vliegen en ik me daar niet even lekker mee kan ontspannen en waarom niet...
    Ach, misschien moest ik maar eens beginnen in een goed boek. Ik kom na de zomer wel een keer terug...
     

Deel Deze Pagina