(Voorlopig) DRAAIBOEK F3K WEDSTRIJDEN

Ik kreeg van Peter Kiem (knvvlsport) een aantal draaiboeken toegestuurd, die van F3J lijkt mij het meest bruikzame.
Het lijkt mij dan ook een goed idee, om deze aan te passem naar de F3K klasse.
Daar waar je toevingen hebt of noodzakelijke aanpassingen ziet, meld dat hier.
Het doel is een draaiboek F3K te hebben voor de wedstrijden van volgend jaar.
Aan het eind van het wedstrijdseizoen, zullen we deze versie dan evalueren en zonodig aanpassen, voor het volgende jaar.

DRAAIBOEK F3K WEDSTRIJDEN

1. Voorbereidingen

A. Benodigde mensen en taakomschrijving
De organiserende club zal een aantal mensen moeten vinden, die bereid zijn de volgende taken
op zich te nemen:

1. wedstrijdleider
De wedstrijdleider is verantwoordelijk voor het organisatorisch gedeelte van de wedstrijd. Hij zal er voor zorgen dat de hieronder genoemde taken worden uitgevoerd. Als vertegenwoordiger van zijn club zal hij ook zorgen dat de clubregels worden nageleefd. Tevens zal hij de briefing verzorgen.
Verder is het zijn taak (of dat van een zgn. caller) om de vliegers hun voorbereidingstijd en het begin en einde van de werktijd mee te delen.

2. tijdopnemers
Er zijn minstens zoveel tijdopnemers nodig als de grootte van de groep. Dus als u zes vliegers per groep heeft, dan heeft u ook minimaal zes tijdopnemers nodig. Het verdient de voorkeur om vooraf al een reserve aan te trekken, zodat de tijdopnemers afgewisseld kunnen worden. Indien er niet voldoende tijdwaarnemers zijn, kan een beroep worden gedaan op niet, in die ronde optredende vliegers.

3. iemand die de formulierenstroom tussen de tijdopnemers en het rekencentrum verzorgt

4. overige zaken zoals:
- inning van inschrijfgeld & controle sportlicenties
- berekenen van de vluchtresultaten (computer is wenselijk)
- bijhouden/bekend maken van de tussentijdse scores
- berekenen van de einduitslag

5. Wedstrijdjury
Volgens het reglement is bij elke wedstrijd een wedstrijdjury vereist. Deze bestaat uit drie deskundige lieden, die erop toezien dat de wedstrijd volgens de reglementen wordt gevlogen. Ook dient deze jury protesten af te handelen. Dit college bestaat bij voorkeur uit 3 deelnemende vliegers die tijdens de briefing hiervoor worden gevraagd. Tevens dient er 1 reserve jurylid te worden aangewezen. indien 1 van de 3 juryleden bij het protest is betrokken neemt het reserve jurylid zijn plaats in.


B. Benodigd materiaal

De organiserende club dient voor het volgende materiaal te zorgen:
1. Een megafoon voor de wedstrijdleider/caller.
2. Een luchthoorn o.i.d. voor de signalen tijdens de werktijd..
3. Een stopwatches voor de wedstrijdleider en de tijdopnemers, 2 stopwatches per persoon !
4. Lint om de safety area (o.a. startstrook) te markeren
5. Een (beschutte) plaats voor het rekencentrum..
6. Een scorebord.
7. Wedstrijdformulieren
De wedstrijdformulieren worden door het afdelingsburo van de KNVVL, samen met het draaiboek
en de checklist, tijdig toegestuurd.
8. Het verdient aanbeveling om een EHBO-set paraat te houden.

2. De wedstrijddag

A. Gang van zaken

1. Indeling
Vooraf maakt de subcommissie een indeling die de startvolgorde bepaalt. Hierbij wordt rekening gehouden met:
. Proberen te voorkomen dat vliegers vaak tegen dezelfde tegenstander vliegen.
· Eventueel tijdwaarnemers vanuit de niet, in die ronde optredende vliegers.


2. Voor de aanvang van de daadwerkelijke wedstrijd dient het volgende geregeld te zijn:
· het markeren van de start/land veld, loodrecht op de windrichting.
· inschrijving en controle sportlicenties
voorinschrijving is verplicht, u hoeft op de dag zelf geen nieuwe inschrijvingen te accepteren. Mocht u kans zien om iemand toch mee te laten vliegen, dan mag u het dubbele inschrijfgeld vragen.
Voor half elf dient de wedstrijdleider ook een briefing te houden, waarin de volgende zaken aan de orde komen:
· de start/land veld
· de relevante clubregels

3. Aanvang
De wedstrijd begint om 13.00 uur.
Om 10 voor één (12:50) start de voorbereidingstijd van de eerste groep..
Het begin van de werktijd en het einde van de werktijd moet duidelijk kenbaar gemaakt worden, door middel van een geluidssignaal.
Als er acht minuten van de werktijd verlopen zijn dient er ook een signaal gegeven te worden.

4. Protesten
Protesten kunnen ingediend worden bij de wedstrijdleider waarop deze de wedstrijdjury bij elkaar te roept.
Protesten worden alleen tegen betaling van € 15,- borgsom in behandeling genomen. De beslissing van de Jury is bindend.

5. Afwikkeling
Na de wedstrijd stuurt u de wedstrijdformulieren, de uitslag en een wedstrijdverslag op naar de Sub Commissie (en dus niet naar het afdelingsbureau modelvliegsport).



Contactadressen

KNVVL, afd. modelvliegsport
Josef lsraëlsplein 8
2596 AS Den Haag
070 324 54 57
Email: knvvlmod@xs4all.nl

SC-RBzweef/ F3K (voorlopig)
tav Eric van Dijken
adres Schaepmanlaan 9
pc, woonplaats 9722 NP, Groningen
Tel : 06-14020164
Email: f3k@belni.nl

CHECKLIST ORGANISATIE F3K RADIOBESTUURDE WERPZWEEFMODEL WEDSTRIJDEN

Overleg met Subcommissielid vooraf: j/n naam:
Voorinschrijving uitgevoerd: j/n

OFFICIALS:
Wedstrijdleider j/n naam:

Tijdopnemers (aantal vliegers per ronde + 1 reserve) j/n
Indien nee, opnemen in briefing dat van niet aktieve vliegers word verwacht dat zij tijdwaarnemer zijn.
naam 1:
naam 2:
naam 3:
naam 4:
naam 5:
naam 6:
naam 7:
………
………

Secretariaat (inschrijving e.d.) j/n naam:

verwerking scores j/n naam:

Ordonnansen (formulierenstroom) j/n naam:

Dagen/weken voor de wedstrijd:
wedstrijdformulieren van KNVVL 0
prijzen 0
lunchpakketten medewerkers j/n
bekend hoe te handelen bij afgelasting j/n
militaire basis (voorinschrijving) 0
reglementenboek aanwezig j/n
schrijfplankjes j/n
stopwatches j/n
beschutting zon/regen j/n

Voor de wedstrijd (op de dag v/d wedstrijd)
Bewegwijzering 0
Landingspunten geplaatst j/n
Start/land veld gemarkeerd j/n
Scorebord j/n
inschrijving deelnemers 0
controle sportlicentie/KNVvL lid 0
inning startgelden 0
wijze waarop winnaar wordt berekend bekendmaken!
controle op frequentie 0
controle model op klasse specificaties steekproef

Na de wedstrijd:
versturen verslag, formulieren, uitslag, onkosten
 
Heb het nogmaals aangepast, willen jullie controleren of ik niet iets vergeten ben.
En indien dat zo is, het hier melden. Dan kan ik dat nog aanpassen.
 
Ad. 1-A-1 wedstrijdleider

De wedstrijdleider laten assisteren door iemand van de (nog te vormen) sub commissie F3K waar het betreft de briefing van het vliegtechnische gedeelte/uitleg vliegtaken.

Ad. 1-A-2 tijdopnemers.

Het timen van de vluchten gebeurt door de officiele helper van de deelnemer. De organisator hoeft dan maar voor één, maximaal 2 tijdopnemers te zorgen die steeksproefgewijze “mee-timen” (standaard procedure op internationale wedstrijden trouwens)

Ad. 1-A-3

De helpers leveren de scores in bij de wedstrijdleiding/scorepost

Ad. 1-A-4

Het verwerken van F3K scores is moeilijk. Hiervoor is een standaard programma als freeware te downloaden. Elke organisator het wiel opnieuw laten uitvinden lijkt me niet wenselijk
( belasting organisatie en foutenkans)

Ad. 1-B-6&7

Scorebord en wedstrijdformulieren standaardiseren door de sc F3K. De reden hiervoor is idem als in de vorige alinea

Ad.2.

Voorinschrijving is verplicht voor elke wedstrijd (minimaal 2 weken van te voren) met verplichte opgave van 2 frekwenties.
Wedstrijdtaken 1 week van te voren bekend maken(standaard procedure internationaal)
Regels voor het al dan niet doorgaan van de wedstrijd. Bij een te verwachten windsnelheid van meer dan 9m/sec gaat de wedstrijd niet door.(>5 Beaufort) Beslissing wordt genomen door organisator in samenspraak met de sc F3K

Ad. 2-A-1

Hiervoor geldt hetzelfde als in ad.1-A-4. Dit programma stelt zelf de groepen samen aan de hand van de frekwenties per vlieger en de taak. Maar zoals altijd moet een computerprog bewaakt en gechecked worden .

Ad. 2-A-3

Aanvangstijdstip wordt bepaald door de organisator. Bij ééndaagse wedstrijd mag dit niet eerder als 10 uur zijn tenzij anders afgesproken…..

Ad. 2-A-4

Er wordt gevlogen vlgs het reglement conform…… (fai-f3k)
 
Een nieuwe versie.

DRAAIBOEK F3K WEDSTRIJDEN

1. Voorbereidingen

A. Benodigde mensen en taakomschrijving
De organiserende club zal een aantal mensen moeten vinden, die bereid zijn de volgende taken
op zich te nemen:

1. wedstrijdleider
De wedstrijdleider is verantwoordelijk voor het organisatorisch gedeelte van de wedstrijd. Hij zal er voor zorgen dat de hieronder genoemde taken worden uitgevoerd. Als vertegenwoordiger van zijn club zal hij ook zorgen dat de clubregels worden nageleefd. Tevens zal hij de briefing verzorgen.
Verder is het zijn taak (of dat van een zgn. caller) om de vliegers hun voorbereidingstijd en het begin en einde van de werktijd mee te delen.
De wedstrijdleider mag zich laten assisteren door iemand van de (nog te vormen) sub commissie F3K waar het betreft de briefing van het vliegtechnische gedeelte/uitleg van de vliegtaken.

2. tijdopnemers
Er zijn minstens zoveel tijdopnemers nodig als de grootte van de groep. Dus als u zes vliegers per groep heeft, dan heeft u ook minimaal zes tijdopnemers nodig. Het verdient de voorkeur om vooraf al een reserve aan te trekken, zodat de tijdopnemers afgewisseld kunnen worden. Indien er niet voldoende tijdwaarnemers zijn, kan een beroep worden gedaan op niet, in die ronde optredende vliegers.
Daarnaast is het wenselijk om voor één, maximaal 2 tijdopnemers te zorgen die steeksproefgewijze “mee-timen”, ook hier kan een beroep worden gedaan op niet, in die ronde optredende vliegers.

3. De tijdopnemers leveren na afloop van de ronde, de scores in bij de wedstrijdleiding/scorepost.

4. overige zaken zoals:
- inning van inschrijfgeld & controle sportlicenties
- berekenen van de vluchtresultaten (computer is wenselijk, hiervoor is een standaard programma als freeware te downloaden (link volgt))
- bijhouden/bekend maken van de tussentijdse scores
- berekenen van de einduitslag

5. Wedstrijdjury
Volgens het reglement is bij elke wedstrijd een wedstrijdjury vereist. Deze bestaat uit drie deskundige lieden, die erop toezien dat de wedstrijd volgens de reglementen wordt gevlogen. Ook dient deze jury protesten af te handelen. Dit college bestaat bij voorkeur uit 3 deelnemende vliegers die tijdens de briefing hiervoor worden gevraagd. Tevens dient er 1 reserve jurylid te worden aangewezen. indien 1 van de 3 juryleden bij het protest is betrokken neemt het reserve jurylid zijn plaats in.


B. Benodigd materiaal

De organiserende club dient voor het volgende materiaal te zorgen:
1. Een megafoon voor de wedstrijdleider/caller.
2. Een luchthoorn o.i.d. voor de signalen tijdens de werktijd..
3. Een stopwatches voor de wedstrijdleider en de tijdopnemers, 2 stopwatches per persoon !
4. Lint om de safety area (o.a. startstrook) te markeren
5. Een (beschutte) plaats voor het rekencentrum..
6. Een scorebord.
7. Wedstrijdformulieren
De wedstrijdformulieren worden door het afdelingsburo van de KNVVL, samen met het draaiboek
en de checklist, tijdig toegestuurd.
8. Het verdient aanbeveling om een EHBO-set paraat te houden.

2. De wedstrijddag

A. Gang van zaken

1. Indeling
Vooraf maakt de subcommissie een indeling die de startvolgorde bepaalt. Hierbij wordt rekening gehouden met:
. Proberen te voorkomen dat vliegers vaak tegen dezelfde tegenstander vliegen.
· Eventueel tijdwaarnemers vanuit de niet, in die ronde optredende vliegers.


2. Voor de aanvang van de daadwerkelijke wedstrijd dient het volgende geregeld te zijn:
· het markeren van de start/land veld, loodrecht op de windrichting.
· inschrijving en controle sportlicenties
. Voorinschrijving is verplicht voor elke wedstrijd (minimaal 2 weken van te voren) met verplichte opgave van 2 frequenties.
. U hoeft op de dag zelf geen nieuwe inschrijvingen te accepteren. Mocht u kans zien om iemand toch mee te laten vliegen, dan mag u het dubbele inschrijfgeld vragen.
. Wedstrijdtaken 1 week van te voren bekend maken, aan de ingeschreven deelnemers.
Voor half elf dient de wedstrijdleider ook een briefing te houden, waarin de volgende zaken aan de orde komen:
· de start/land veld
· de relevante clubregels


3. Regels voor het afgelasten van een wedstrijd.
Wedstrijden kunnen tot 3½ uur vóór het aanvangstijdstip worden afgelast, echter uitsluitend op grond van de weersomstandigheden. Afstemming vindt plaats tussen de organiserende vereniging en de subcommissievertegenwoordiger. Informatie is te verkrijgen bij het in het wedstrijdenoverzicht genoemde telefoonnummer. Uitstel en/of afgelasting van wedstrijden is slechts in bijzondere gevallen mogelijk is. Zie hiervoor in het reglementenboek par. 2.1.3.

De subcommissies RB Kunstvlucht, RB Helikopter, RB Zweef en RB Elektro hebben de volgende regeling: indien op NOS teletekstpagina 704 op de voorafgaande avond opgegeven wordt dat de kans op wind 5 (> 9m/sec) of meer en/of de kans op regen 80% of meer is, wordt de wedstrijd afgelast. Bij twijfelgevallen is op de vooravond omstreeks 22.00 uur de laatste informatie verkrijgbaar via de telefoonnummers .....

4. Aanvang
De wedstrijd begint om 13.00 uur.
Om 10 voor één (12:50) start de voorbereidingstijd van de eerste groep..
Het begin van de werktijd en het einde van de werktijd moet duidelijk kenbaar gemaakt worden, door middel van een geluidssignaal.
Als er acht minuten van de werktijd verlopen zijn dient er ook een signaal gegeven te worden.

5. Protesten
Protesten kunnen ingediend worden bij de wedstrijdleider waarop deze de wedstrijdjury bij elkaar roept.
Protesten worden alleen tegen betaling van € 15,- borgsom in behandeling genomen. De beslissing van de Jury is bindend.

6. Afwikkeling
Na de wedstrijd stuurt u de wedstrijdformulieren, de uitslag en een wedstrijdverslag op naar de Sub Commissie (en dus niet naar het afdelingsbureau modelvliegsport).

7. Dopingcontrole
Voor 2006 kunnen er weer een aantal wedstrijden aangewezen worden waar door DoCoNed een dopingcontrole uitgevoerd zal worden. Iedere wedstrijddeelnemer wordt aanbevolen vooraf kennis te nemen van de inhoud van de website van NeCeDo (zie: http://www.necedo.nl) waar de controlemethode en de wel toegestane middelen vermeld zijn. Zie de KNVvL website voor het dopingreglement (zie: http://www.knvvl.nl onder site map -> Reglementen -> WADA Doping).

8. F3K Regels
Er zal gevolgen worden volgens het FAI F3K regelement, (Internationale versie: http://www.paz-gruppe.eu/other/fai-f3kregelnenglish.pdf , de nederlandse versie is in aanmaak, link volgt)

Contactadressen

KNVVL, afd. modelvliegsport
Josef lsraëlsplein 8
2596 AS Den Haag
070 324 54 57
Email: knvvlmod@xs4all.nl

SC-RBzweef/ F3K (voorlopig)
tav Eric van Dijken
adres Schaepmanlaan 9
pc, woonplaats 9722 NP, Groningen
Tel : 06-14020164
Email: f3k@belni.nl

CHECKLIST ORGANISATIE F3K RADIOBESTUURDE WERPZWEEFMODEL WEDSTRIJDEN

Overleg met Subcommissielid vooraf: j/n naam:
Voorinschrijving uitgevoerd: j/n

OFFICIALS:
Wedstrijdleider j/n naam:

Tijdopnemers (aantal vliegers per ronde + 1 reserve) j/n
Indien nee, opnemen in briefing dat van niet aktieve vliegers word verwacht dat zij tijdwaarnemer zijn.
naam 1:
naam 2:
naam 3:
naam 4:
naam 5:
naam 6:
naam 7:
………
………

Secretariaat (inschrijving e.d.) j/n naam:

verwerking scores j/n naam:

Ordonnansen (formulierenstroom) j/n naam:

Dagen/weken voor de wedstrijd:
wedstrijdformulieren van KNVVL 0
prijzen 0
lunchpakketten medewerkers j/n
bekend hoe te handelen bij afgelasting j/n
militaire basis (voorinschrijving) 0
reglementenboek aanwezig j/n
schrijfplankjes j/n
stopwatches j/n
beschutting zon/regen j/n

Voor de wedstrijd (op de dag v/d wedstrijd)
Bewegwijzering 0
Landingspunten geplaatst j/n
Start/land veld gemarkeerd j/n
Scorebord j/n
inschrijving deelnemers 0
controle sportlicentie/KNVvL lid 0
inning startgelden 0
wijze waarop winnaar wordt berekend bekendmaken!
controle op frequentie 0
controle model op klasse specificaties steekproef

Na de wedstrijd:
versturen verslag, formulieren, uitslag, onkosten
 
Hi,

Naar mijn mening moet het draaiboek dusdanig aangepast worden dat niet elke club zelf het wiel hoeft uit te vinden........
Maak het zo simpel mogelíjk voor de clubs, hierdoor wordt het aantrekkelijker om wat te organiseren voor hun !
Alleen al het verwerken van F3K scores is een crime als voorbeeld en er zijn echt geen tig-tallen tijdopnemers/helpers nodig.
Je weet zelf ook wel denk ik hoeveel wedstrijd mind'ede leden de gemiddelde club heeft.
Een tweede suggestie is om eens te gaan praten met de F3B jongens. Die maken voor de landelijke wedstrijden gebruik van gezamenlijk aangeschafte/geconstrueerde apparatuur.
 
enige wat we nodig hebben is toch bordjes, scoreformulieren, pennen en een bergje stopwatches? Er zijn er meestal wel genoeg om ommestebeurt voor elkaar te timen lijkt me. Dus timers heb je dan ook niet specifiek nodig.
Partytentje mee, eigenlijk precies zoals bij de 1e DLGdag op de heide :).
Dan hoeft de "host"-vereniging dus eigenlijk niks te doen, alleen het veld beschikbaar stellen!
 
Hoi Arno,

Natuurlijk heb je die tijdwaarnemers wel nodig, maar dit hoeven niet de van te voren vast gestelde vrijwillers te zijn. Als je genoeg vrijwilligers hebt, belast je de vliegers niet. Daar waar men te kort komt, kun je een beroep doen op de niet in die ronde optredende vliegers.
Volgens mij bedoelen wij hetzelfde, we zeggen het alleen iets anders :)

Natuurlijk is het handig als we "apparatuur" gaan delen, maar op dit moment heb ik niets om te delen. Tenzij er iemand is, die het gaat maken of gratis ter beschikking stelt....
Dus moet ik het doen met een omschrijving, waaraan het minimaal moet voldoen.

We zullen dus volgend jaar, snel moeten leren van onze fouten en snel moeten kunnen schakelen om deze fouten zo snel mogelijk te voorkomen.
 
Hoi Arno,

Natuurlijk heb je die tijdwaarnemers wel nodig, maar dit hoeven niet de van te voren vast gestelde vrijwillers te zijn. Als je genoeg vrijwilligers hebt, belast je de vliegers niet. Daar waar men te kort komt, kun je een beroep doen op de niet in die ronde optredende vliegers.

Zie mijn vorige reaktie: Het timen van de vluchten gebeurt door de officiele helper van de deelnemer. De organisator hoeft dan maar voor één, maximaal 2 tijdopnemers te zorgen die steeksproefgewijze “mee-timen” (standaard procedure op internationale wedstrijden trouwens)


We zullen dus volgend jaar, snel moeten leren van onze fouten en snel moeten kunnen schakelen om deze fouten zo snel mogelijk te voorkomen

Het lijkt me toch handig nu al wat op te zetten (jij niet alleen maar een sub.com F3K bijvoorbeeld). Nogmaals, je móet het zo aantrekkelijk mogelijk maken voor de potentiele organisatoren. F3B en F3K is voor hun wedstrijden ook afhankelijk van maar enkele clubs. Namenlijk die clubs die F3B en F3K vliegers herbergen.
Wij zijn zo ver nog niet. Sietse heeft ook al een voorzet in die richting gedaan!
En wanneer je mij als absolute nieuweling (maar wel potentiele organisator) dat draaiboek voor ogen tovert, dan bedenk ik mij nog een keer of 2,3,4,5 of ik dat wel wil gaan doen.....................
 
arno888 zei:
Zie mijn vorige reaktie: Het timen van de vluchten gebeurt door de officiele helper van de deelnemer. De organisator hoeft dan maar voor één, maximaal 2 tijdopnemers te zorgen die steeksproefgewijze “mee-timen” (standaard procedure op internationale wedstrijden trouwens)

Ik heb geen officiele helper, mijn verwachting is ook dat er misschien 1 of 2 F3K vliegers zijn die dat wel hebben (klinkt als gele petjes). Vandaar dat ik ervoor kies om het op deze manier neer te zetten.

arno888 zei:
Het lijkt me toch handig nu al wat op te zetten (jij niet alleen maar een sub.com F3K bijvoorbeeld). Nogmaals, je móet het zo aantrekkelijk mogelijk maken voor de potentiele organisatoren. F3B en F3K is voor hun wedstrijden ook afhankelijk van maar enkele clubs. Namenlijk die clubs die F3B en F3K vliegers herbergen.
Wij zijn zo ver nog niet. Sietse heeft ook al een voorzet in die richting gedaan!
En wanneer je mij als absolute nieuweling (maar wel potentiele organisator) dat draaiboek voor ogen tovert, dan bedenk ik mij nog een keer of 2,3,4,5 of ik dat wel wil gaan doen.....................

Misschien, maar zonder draaiboek bedenkt men ze zich wel een keer of 10. Het hier geschreven draaiboek, is niet perfect nog claim ik dat dat het is. Het is een begin, maar altijd beter dan niks.
 
Het ligt er natuurlijk ook helemaal aan wat voor wedstrijd je wil organiseren.
Ik denk dat er bij een officiele f3k wedstrijd het nodige kan komen kijken.
Voor een wedstrijd die niet meeteld voor een landelijke klassering ben je natuurlijk sneller klaar en kun je het meer 'houtje touwtje' doen. Je loopt dan wel weer de KNVvL vergoeding mis...

Een opmerking die ik zelf wilde maken heeft te maken met de EHBO koffer.
Jammer dat die minder belangrijk wordt gevonden dan een megafoon.
(ik ben BHV-er op mijn werk....)
Beroepsafwijking misschien, maar ik wilde het belang van veiligheid toch onderstrepen.

Verder heb ik het raaiboek nog niet heel aandachtig doorgelezen, maar volgens mij is alles afgedekt.
Ik zal de lijst nog eens vergelijken met het draaiboek van een vv wedstrijd die de NLC organiseert.
(misschien kan ik nog wat overnemen uit dit draaiboek...)
 
Ik denk dat Arno echt wel een punt heeft toch. Het lijkt zo echt een enorme lijst met eisen. Als je met zoiets aankomt denk ik niet dat ze het uberhaubt al snel door zullen lezen zegmaar...
Op de 1e dag hadden we toch al bordjes en papiertjes? Ook in vlaardingen verliep de wedstrijd prima, Volgens mij zijn dus alleen de bordjes, papiertjes, pennen, stopwatches en een frequentiebord nodig. Misschien handig om het ook zo kort te brengen, vooral in de richting van de "organiserende" club. Komt er op neer dat die club dus niet veel hoeft te doen. DAN krijg je ze misschien zo ver...


Eric van Dijken zei:
Natuurlijk is het handig als we "apparatuur" gaan delen, maar op dit moment heb ik niets om te delen. Tenzij er iemand is, die het gaat maken of gratis ter beschikking stelt....
Dus moet ik het doen met een omschrijving, waaraan het minimaal moet voldoen.
Volgens mij had Theo dus de laatste keer die bordjes, heb je die nog Theo? Apparatuur klinkt nogal groots... Kijk, bij andere wedstrijden heb je een hal nodig, of lieren ofzo. Het mooie van F3K vind ik juist dat je bijna niks nodig heb! Zo moet het denk ik ook uitgedragen worden in de richting van de eventueel organiserende clubs.
 
Ik heb geen officiele helper, mijn verwachting is ook dat er misschien 1 of 2 F3K vliegers zijn die dat wel hebben (klinkt als gele petjes). Vandaar dat ik ervoor kies om het op deze manier neer te zetten.

Ik ook niet Eric; dus.............. Ik ben jouw helper en jij de mijne :):):):)

Dat moet je dus op deze manier oplossen ! (alhoewel ik niet wil claimen officiel te zijn)
 
arno888 zei:
Ik heb geen officiele helper, mijn verwachting is ook dat er misschien 1 of 2 F3K vliegers zijn die dat wel hebben (klinkt als gele petjes). Vandaar dat ik ervoor kies om het op deze manier neer te zetten.

Ik ook niet Eric; dus.............. Ik ben jouw helper en jij de mijne :):):):)

Dat moet je dus op deze manier oplossen ! (alhoewel ik niet wil claimen officiel te zijn)

Natuurlijk lossen we het op deze manier op, maar om dat nu verplicht te stellen. Dat staat me voor het komend jaar een beetje tegen. Als we echte F3K teams gaan krijgen, ja dan is het een goede oplossing.... tot die tijd, moeten we het gewoon vrij laten.
 
Back
Top