voorstander voor het zelf leren vliegen in een club

• Topicstarter Topicstarter javan
  • Startdatum Startdatum

hoe heb je leren heli vliegen?

• op jezelf

Votes: 0 0,0%
  • in een een prive school

• op de simulator

• Total voters
    656
J

javan

Guest
Heb net even gezien op een bekende nederlandse site wat het kost om te leren elektro-vliegen,
1 vb:3 dagen voor beginners= een kleine 400€.
:( was er van verschoten aangezien het hier om een hobby gaat,en je gerust in een vliegclub de raad kan krijgen van gevorderde co-piloten...
Heb me ook ooit eens laten verleiden tot lessen,vond het weggesmeten geld..
Een kruisje onder de micro heli lost ook al veel schade op en als je brokken maakt kosten deze meestal niet zoveel..
Ik heb het allemaal zelf geleerd en ik kom niet aan meer dan 200€ brokken ..de zwaarste kosten waren pallen..
Begin meer en meer voorstander te zijn om het zelf te leren ,zeg wel :!: met een goed afgestelde heli..en kruisje..
:?
Het geld dat je aan prive lessen hangt spendeer je beter aan een goede flight-sim.

mijn mening is dat als je met alles groter dan een micro als eerste aan de slag wil, je beter fbent met wat beginnerslessen om je op pad te helpen, anders kost het 200 euro per klapper en niet in het totaal.

ook heb je dan iemand bij je die je de kneepjes leert en hept met je instellingen.

met een micro kan je zelf aan het pielen gaan.

Ik ben zelf begonnen met een microheli, het lijkt me zonde om voor zoiets kleins en goedkoops lessen te nemen.
Nu leer ik op de sim heel veel.
Over officiële lessen nemen ben ik het met je eens, dat is verschrikkelijk duur,
voor dat geld kun je al gauw een 2e heli aanschaffen.

Als ik aan de grotere heli's ga beginnen(nu eerst een plankje) ga ik gewoon even polssen bij een vliegclub,
of er leden zijn die les willen geven.
Waarschijnlijk zijn er hier en daar vast wel leden die je gratis,
of voor een vriendenprijsje willen leren vliegen en omgaan met je heli's en/of vliegtuigen.
Om zelf te leren vliegen met een grotere heli of vliegtuig, lijkt me geen goed idee, allereerst om de veiligheid.
Ook is er meer risico dat je je dure model gaat crashen.

Groeten, Geoffrey 8)

voor heli niet op elke club ron.
want niet elke club heeft heli instructeurs/vliegers.
ik zelf ben daar een voorbeeld van.
maar dankzij remco. heb ik het toch veilig kunnen leren met me raptor 30.

ik ben het zo als ik in een ander draadje met ongeveer de zelfde bedoeling ook al was eens met gerard.
ga je met micro gaan de gang leef je uit lessen is niet nodig.
ga je met groter aan de gang dan lessen zo.

Merk wel dat tegenwoordig meer en meer mensen met de micro's beginnen.Ze zijn veel kwalitatiever dan vroeger,en worden echt in alle maten en vormen verkocht.
Er zijn al goede kits op de markt voor 250€;;alles erop en eraan.
Uiteraard als je helivliegt zoek je ook een club waar men zich bezighoud met heli's.
Maar ik kan me niet voorstellen dat er clubs bestaan in een sporthal waar er geen enkel persoon met eeen heli vliegt :?

12,50 per kwartier ???

ik doe iets fout met alle mensen waar ik uuuuuren voor nop insteek dus :D

Back