Voorstel aanpassing van F3K taken.

Betreft: Voorstel aanpassing van F3K taken.

·5.K.11.4. Task H (Increasing time by 15 seconds).
·5.K.11.5. Task I (Poker - variable target time).
Bij de bovenstaande taken kan 1 seconde vliegtijd meer of minder honderden punten schelen, terwijl bij alle andere taken de score evenredig is met de vliegtijd. Hierdoor zit er in de genoemde taken een erg grote geluksfactor en kan de nauwkeurigheid van de tijdwaarneming een erg grote invloed hebben.
Op de F3K vergadering bij Loet is het idee geopperd om een verzoek bij de CIAM in te dienen om deze taken uit het reglement te halen. Om te voorkomen dat er weinig taken overblijven willen we twee andere taken voorstellen ter vervanging. Hierbij wordt aan de volgende taken gedacht:
·4 * 2 minuut 30 seconden met ongelimiteerd aantal starts.
·5+3 minuut (met 6 of willekeurig aantal starts).
Dit voorstel willen we alleen indienen indien de meeste anderen het hier mee eens zijn.
Hierbij het verzoek om aan te geven of je het eens of oneens bent met het voorstel. Omdat het voorstel 15 november bij de CIAM ingediend moet worden gaarne voor 11 november reageren.

Loet
Bas
Peter

Voor:

Loet, Bas, Peter, Bart, Henk, Alex, Frans, Sietse, Arjen, Robert B, Hans, Theo, Goswijn (volgens de laatste geruchten), Erik Dahl (Deen buiten mededinging), Jurgen

Tegen:

Jan

Laatst bewerkt:
Lijkt mij een goed idee. Zorg wel dat de taken goed en volledig omschreven zijn.
5 +3 minuten max. Is dit in deze volgorde of willekeurige volgorde?

Dit lijken mij taken die het toch weer iets moeilijker maken en misschien het verschil kunnen maken.

Lijkt mij een goed idee. Zorg wel dat de taken goed en volledig omschreven zijn.
5 +3 minuten max. Is dit in deze volgorde of willekeurige volgorde?

Dit lijken mij taken die het toch weer iets moeilijker maken en misschien het verschil kunnen maken.

Ik denk dat we bedoelen: in willekeurige volgorde. Wat denken jullie (Peter en Bas)?
Ik zal mijn best doen het goed te omschrijven.

Loet

Loet, Bas,

Willekeurige volgorde lijkt mij ook het beste. Lijkt mij het simpelste om willekeurig aantal starts toe te laten voor beide?

Dus samenvattend zoiets ? :

-10 minuten werktijd, willekeurig aantal starts, 4 langste vluchten tellen, met max. 150 seconden per vlucht.

-10 minuten werktijd, willekeurig aantal starts, twee langste vluchten tellen, met 1x 180 sec. en 1x300 sec. max per vlucht, ongeacht volgorde.

Peter

Loet, Bas,

Willekeurige volgorde lijkt mij ook het beste. Lijkt mij het simpelste om willekeurig aantal starts toe te laten voor beide?

Dus samenvattend zoiets ? :

-10 minuten werktijd, willekeurig aantal starts, 4 langste vluchten tellen, met max. 150 seconden per vlucht.

-10 minuten werktijd, willekeurig aantal starts, twee langste vluchten tellen, met 1x 180 sec. en 1x300 sec. max per vlucht, ongeacht volgorde.

Peter

Helemaal goed, maar wat moet je doen in die resterende 2 minuten:p

Loet

Helemaal goed, maar wat moet je doen in die resterende 2 minuten

Euh, denken aan hoe je die 5 minuten van taak A nu eens moet doorkomen ???:confused:

De voorgestelde taken lijken mij een goed voorstel.
Jammer dat het zo kort dag is anders hadden we de taken een keertje kunnen proefvliegen.

Goed voorstel, doen!

Frans

De omschrijving van Peter vind ik meer bij mij passen idd. Als ik 2min30 haal ben ik blij :D!
laat staan 4 keer achter elkaar....

Ik vond die andere 2 taken eerlijk gezegd best leuk, maar voor competitie niet al te handig idd. Goed punt...
Misschien wel leuk om te houden voor informele bijeenkomsten?

QUOTE]

Na wat jat-werk van de 5*2 minuten taak en de 1,2,3,4 minuten taak kom je op de volgende omschrijving uit:

Four longest flights.
Each competitor has an unlimited number of flights. Only the best four flights will be added together. The maximum accounted single flight time is 150 seconds. Working time is 10 minutes.

Three and five minute flights, any order.
During the working time, each competitor has an unlimited number of flights. He has to achieve two flights each of a different target duration. The target flight times are 180 and 300 seconds in any order. Thus the competitor's two longest flights flown in the working time are assigned to the two target times, so that his longest flight is assigned to the 300 seconds target and his 2nd longest flight to the 180 seconds target. Flight seconds longer than the target seconds are not taken into account.
Working time is 10 minutes.

Laatst bewerkt:
Hi Loet, Peter and Bas,

Very nice tasks you have proposed. Good luck - I'm for;)

cheers Erik Dahl Christensen

Back