Voorstel f3k seizoen 2024

De voorbereidingen voor seizoen 2024 zijn al begonnen, we willen voorstellen om de F3k competitie een iets andere vorm te geven dan dat we gewend zijn.

Het voorstel betreft een NK competitie van bv. 5 wedstrijden, waarvan er 3 tellen voor het Nederlandse kampioenschap F3k.
Naast deze 5 wedstrijden willen we bv 3 selectie wedstrijden organiseren voor het ek en wk team.

De exacte vorm moeten we natuurlijk met zn allen overeenkomen, genoemde aantallen zijn slechts een voorbeeld.
Voornaamste reden is om de selectie en het NK te scheiden van elkaar, dit vooral om de NK wedstrijden wat meer ontspannen en vooral OPEN te maken voor nieuwe piloten.
Veel gehoorde excuses van piloten die wel f3k vliegen maar niet op wedstrijden komen; ik wil niet in de weg lopen bij de pro's, ik heb wel wat extra hulp nodig tijdens zo'n wedstrijd, wie vraag ik dan? Toch wel stressen met al die taken, het timen.
Nu hebben we bij F3K al timers die we als organisatie toewijzen, uiteraard houden we dan speciaal rekening met eventuele nieuwkomers, die krijgen dan een ervaren timer die ze op hun gemakje door de ronde heen helpen. De wedstrijden zijn bijna clinics in wedstrijdvorm.

Voor de mensen die serieus voor de selectie gaan geeft dit eindelijk ruimte om tijdens de NK wedstrijden de focus meer op de groep te leggen dan hun eigen prestaties, uiteraard doe je je best, maar als je selectie er niet direct vanaf hangt wordt t toch gemakkelijker om die ''nieuwe'' jou te laten timen.
En voor diegenen die voluit op hun beste niveau willen wedijveren voor de team selectie hebben we de selectie dagen, uiteraard mag je hier met een eigen timer komen en worden de wedstrijden strak op de regels uitgevoerd.

We hopen zo uiteindelijk F3K Nederland wat groter en nog gezelliger te maken tijdens de NK wedstrijden, het team wat naar de ek's en wk's mag zo sterk als mogelijk te maken en door de begeleiding het algemene niveau te laten groeien.

We horen graag jullie reacties voor er een definitief besluit genomen gaat worden.

Vriendelijke groet, Vincent Merlijn

• Like
Reactions: wvr
Wellicht zal ik dan eens een wedstrijdje mee willen vliegen. Mijn werphoogte (30 tot 35 m) is totaal ontoereikend voor een goed resultaat en ik zou alleen maar in de weg lopen. Met bovenstaande opzet is het dan geen probleem om toch eens mee te doen.

Wellicht zal ik dan eens een wedstrijdje mee willen vliegen. Mijn werphoogte (30 tot 35 m) is totaal ontoereikend voor een goed resultaat en ik zou alleen maar in de weg lopen. Met bovenstaande opzet is het dan geen probleem om toch eens mee te doen.

Dat is inderdaad onze insteek, eenmaal een paar keer meegedaan.....je leert er zo veel van, zeker wanneer de waardevolle info bewust wordt gedeeld. Gewoon lekker vliegen op je gemakje, genieten vd dag en gezelschap is de basis en wat je opsteekt is mooi meegenomen!

Back