Voorstel: Nederlands Kampioenschap 'Indoor Precisie' (F3P)

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door wvr, 4 okt 2005.

  1. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.868
    Locatie:
    Velserbroek
    Vanuit de subcommisie kunstvlucht wordt er bij deze een voorstel gedaan met als bedoeling om in de winter van 2005/2006 een Nederlands Kampioenschap Indoor precisie te gaan vliegen. Hiervoor geld het officielle F3P (pico) programma voor de ervaren vliegers, en wordt het duitse 'C' programma voor de beginnende vlieger aangeboden.

    Beide programma's staan in het voorstel vermeld.

    Het PDF document is te downloaden vanaf de volgende plek:

    www.f3jscore.com/F3P/voorstel-F3P-NK.pdf


    Wij zijn erg benieuwd of er behoefte bestaat aan het organiseren van een dergelijk NK, en willen de volgende vragen graag beantwoord zien:


    1) Wilt u als piloot deelnemen aan een NK ‘Indoor’ zoals beschreven in dit document.?

    2) Voor welke klasse zou u zich aanmelden?

    3) Wilt u zich als jurylid opgeven om na een jurytraining de indoor wedstrijden te beoordelen.?

    4) Wilt u zich als vrijwilliger opgeven om te helpen bij het organiseren van deze wedstrijden.?

    5) Weet u een geschikte locatie voor deze Indoor wedstrijden?

    Naam: ......................
    Email: .......................

    Reacties mogen gestuurd worden naar : wjpadevries@yahoo.com

    Winfried de Vries
     
  2. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.010
    Locatie:
    Moordrecht
    Leuk initiatief !!! Ik blijf voorlopig even toeschouwer. (onvoldoende indoor-vliegervaring) :(
     
  3. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Ah, leuk,

    1) Tuurlijk doe ik mee!
    2)F3P programma.
    3)Jawel maar dan in de andere klasse natuurlijk.
    4)Ja, mits 1) en 3) niet in de weg zitten op de dag zelf natuurlijk.
    5)Hoofddorp, Ede ,Markelo en Nieuwleusen komen goed overeen met de internationale standaard afmetingen van een hal voor wedstrijden. Er moet namenlijk niet alleen plaats zijn voor het programma en de vlieger maar ook voor de jury leden.
     
  4. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Ja in de Beginners ofwel de C klasse mits er ook wedstrijden in Limburg komen. In de expert klasse maak ik toch nog geen kans. De plaatsen die Bert opnoemt zijn net iets te ver voor mij om alleen daar wedstrijden te houden.
     
  5. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    bert welke hal bedoel je bij nieuwleusen. de nieuw witte hal of de oude stenen hal.

    ja als de knvvl iets wil met nieuwleusen is men altijd vrij om contact met mij op te nemen. want een wedstrijd doen we natuurlijk op een andere datum dan een meeting. plus dat daar heel veel overleg voor moet plaats vinden met de andere delen in de organisatie.
     
  6. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    de ons bekende hallen hebben volgens mij te weinig ruimte

    wel om te vliegen,.... maar niet voor publiek
    en wat te denken van piloten ruimte

    laat de discussie maar beginnen
     
  7. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Han, het gaat in het begin zeker nog niet om zulke mega evenementen zoals jij en ik gewend zijn van de Open Duitse Indoor Meisterschaften.

    Ik verwacht niet dat er meteen al zeer grote hoeveelheden deelnemers en publiek op afkomen zoals bij onze oosterburen het geval is.

    De benodigde ruimte voor deelnemers met modellen en publiek zal naar verwachting voorlopig geen probleem zijn.

    @Marco: Ik bedoel de gewone oude hal in Nieuwleusen.
     
  8. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    De stadssporthal te Sittard is groot genoeg voor het vliegen en daarnaast veel publiek, net zoals de sporthal Het anker te Born. De publieke tribunes zijn bij beide hallen boven de kleedlokalen en nemen zodoende geen plaats weg van de zaal zelf. Ik wil bij beide zalen wel eens informeren of er plaats is voor een wedstrijddag of weekend.
     
  9. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.868
    Locatie:
    Velserbroek
  10. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    als nieuwleusen voor publiek geen optie zou zijn dan is dalfsen altijd nog een mogelijkheid. die heben namelijk sport hallen met in gebouwde tribunes. zal 25 oktober nog eens alle hallen bij kijken daar dus in de gemeente dalfens mogelijkheden genoeg.
    aangezien ik overal wel ongeveer contacten heb
     
  11. Daniël

    Daniël

    Lid geworden:
    9 nov 2003
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Scheemda
    Ik denk niet dat er veel aan de zeer moeilijke F3P meedoen aangezien dit een heel zwaar programma is.............
     
  12. Robbin

    Robbin

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Wierden
    Hoi Winfried,

    1) Ja zeker wil ik meedoen aan een NK zoals vermeld beschreven staat.
    2) Zou voor het C programma willen deelnemen
    3) Ja wil ook aanmelden als Jurylid
    4) Wil ook wel helpen organiseren, alleen niet in het bezit van een rijbewijs :wink: (moet ik nog ff wat ouder worden :wink: )
    5) Geschikte locaties zoals Bert ook al had vermeld.. En mischien Alphen/Markelo :?: :?:

    Robbin Grob
    robbingrob_1@hotmail.com

    Het lijkt me Zeer leuk, als alles meezit :!:

    Groeten Robbin
     
  13. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Winfried: In de powerpoint presentatie van het F3p programma is volgens mij een klein foutje geslopen.

    De halve vierpuntsrol staat afgebeeld als een figuur dat niet centraal gevlogen moet worden maar in zijn geheel aan een zijde van de middenlijn gevlogen moet worden.

    Naar mijn mening, en zo wordt er ook in Duitsland gejureerd, moet de halve vierpuntsrol als centraal figuur evenveel links als rechts van de middellijn gevlogen worden. Met andere woorden: Het "knife edge" stukje moet precies rond de middenlijn geplaatst worden.

    Ik denk dat de fout ontstaan is door van een volledige vierpuntsrol uit te gaan. In dat geval is het rugvlucht stukje natuurlijk het midden. In het kommentaar wordt namenlijk vermeld dat de pauzes (Verharren) in het figuur even lang moeten zijn. Dat is natuurlijk onzin want de halve vierpuntsrol kent maar 1 pauze, in tegenstelling tot de volledige vierpuntsrol, die er 3 kent.

    @Daniël: Ik denk dat je gelijk hebt dat er zich geen grote groepen zullen aanmelden voor het F3p programma. Nu heb ik begrepen dat het de bedoeling is om de twee klassen gezamenlijk op 1 dag te vliegen dus is dat niet zo heel erg. Op deze manier kunnen de andere piloten in elk geval wel vast goed zien hoe het F3p programma er uit moet zien, of niet..... :D

    Over het publiek zou ik me maar geen al te grote zorgen maken. Precisie kunstvlucht wedstrijden zijn geweldig leuk voor de deelnemers maar over het algemeen is de belangstelling van kijkers niet direkt met Ajax-Fijenoord te vergelijken. (Gezien de rellen die daarbij doorgaans optreden maar goed ook!) :D
     
  14. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Leiden is lekker rustig, er is een tribune en voldoende ruimte voor piloten.
     
  15. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    3.032
    Locatie:
    evergem
    eventueel met een belgische manche , er een open kampioenschap van maken. Zijn altijd in staat om een wetstrijd in te richten
     
  16. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    bert als het weer zo veel media aandacht aan word gegeven. als de eerste keer met nieuwleusen staat de hal weer stamp vol bezoekers he.
    want dan is het dus wedstrijd en de nieuwleusenaren zijn altijd wel in voor wedstrijden te bezoeken.
     
  17. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    Enig idee of de eerste wedstrijden nog in 2005 plaats vinden.
    Zou anders de enige klasse zijn waarbij je voor het volledige seizoen mee te doen 2 sportlicienties nodig hebt.

    Rick
     
  18. Koen

    Koen Guest

    Ja, ik doe zeker mee, ben al aan het trainen en wil me hierbij opgeven.

    1) Ja

    2) C

    3) Neen, wil me geheel op wedstrijd concentreren.

    4) Ja, maar niet op de wedstrijddag(en) zelf.

    5) Zie postje Bert.

    Zal me ook per e-mail opgeven.
     
  19. Koen

    Koen Guest

    Winfried,

    Ik lees zojuist in je voorstel dat men uitsluitend aan het NK kan deelnemen indien men in het bezit is van een geldige FAI sportlicentie.

    Kun je mij vertellen hoe ik aan deze licentie kan komen ?

    B.v.d. & m.v.g,

    Koen
     
  20. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    koen lid worden van de knvvl met sportlicentie staat allemaal op de site
    sportlicentie kost een paar cent
     

Deel Deze Pagina