Voorstellen - Colin Archer RS1

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door Daan_CA, 7 jun 2020.

  1. Daan_CA

    Daan_CA

    Lid geworden:
    19 jan 2020
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Ermelo
    Hoi ik lees dit forum al een tijdje mee maar bij deze wil ik mezelf even introduceren. Ik ben Daniël, 50+, en woon in de omgeving Ermelo/Harderwijk. Ik ben werkzaam in de IT. In mijn jeugdjaren heb ik meerdere modelboten gebouwd (zeil, elektro, verbranding) en ook wat zweefvliegerij gedaan. Pakweg 20 jaar geleden heb ik in een enthousiaste bui de Colin Archer RS1 (1:15) van Billing Boats gekocht, die op dit forum ook uitgebreid beschreven wordt. Met tussenpozen van 7 jaar (....) heb ik hieraan gewerkt en inmiddels nadert het project voltooiing.
    IMG_2618-2.jpg

    Mijn belangstelling ligt, naast het bouwen van het model zelf, vooral in de telematica. Ik heb een OpentTX combi (FrSky X7, X8R) met Arduino en zelfgemaakte sensoren met kompas, GPS, lekkage detectie, en motortemperatuur. Afgelopen tijd heb ik de terugkoppeling van sensoren naar de zender gemaakt met een maatwerk LUA scherm (zie screenshot voor een idee), gebruikmakend van de SPort library van RealTadango.

    screenshot_x7_20-06-07_11-26-38.png
    Daarnaast hou ik van het puzzelen op de inwendige techniek zoals de schootvoering. Ik ben zelf ook een zeiler en vind een realistische zeilvoering belangrijk. Het knutselen en priegelen vind ik mogelijk leuker dan het varen zelf. Maar ik hoop toch snel de proefvaart te doen, en te kijken hoe het scheepje zeilt. Nu nog op zoek naar een geschikt afgebakend vaarwater met goede wind. En ook maar eens bij de vaargroep in Biddinghuizen gaan kijken, als daar weer wat mogelijk wordt.

    Leuk om op deze wijze wat kennis uit te kunnen wisselen!

    Groet,

    Daniël
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2020
  2. Bert V

    Bert V verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 apr 2009
    Berichten:
    1.198
    Locatie:
    Steenbergen
    Hoi Daniël,

    Allereerst nog van harte welkom hier op het forum!

    Ik kwam bij toeval je post van enkele dagen geleden hier tegen en zag dat daar - ondanks dat het zeker voor meerdere mensen een interessante post en een schitterend schip is - eigenlijk nog niemand op gereageerd heeft :(.
    Dat is jammer en motiveert jou waarschijnlijk ook niet om daar veel meer mee te doen of te schrijven o_O.
    Misschien omdat de gekozen plaats een beetje ongelukkig uitpakt en je misschien daarom beter aan de Mod's kan vragen je topic bijvoorbeeld naar de zeilershoek (Zeilschepen) te laten verplaatsen.
    Ik denk dat het daar in elk geval beter en makkelijker opgemerkt wordt ;).
    Ook al is je schip na 7 jaar bijna klaar, ik denk dat er met jouw genoemde punten nog voldoende over te schrijven en te vertellen valt en dat is wat je eigenlijk zelf ook al aangeeft.

    Voor mij is het in elk geval een schip wat al langer op mijn lijstje staat en wat ik zelf ooit ook nog eens hoop te bouwen of te renoveren.

    Straks nog eens even beter en op mijn gemak je post en linkjes lezen / bestuderen.

    Groet, Bert
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2020
    Daan_CA vindt dit leuk.
  3. Daan_CA

    Daan_CA

    Lid geworden:
    19 jan 2020
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Ermelo
    Hoi Bert,
    Bedankt voor je reactie, ik ben niet zo'n regulier forumschrijver maar het leek me toch leuk mezelf even te introduceren. Ik ga in elk geval nog wel wat aan de bestaande topic van de RS1 toevoegen. En ik zie wel of jij mettertijd ook met dit model aan de slag gaat!
    Groet, Daniël
     
    Bert V vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina