voorstellen en hulp gevraagd.

• Topicstarter Topicstarter leendert
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
L

leendert

Guest
hallo mensen,

Mijn naam is Leendert en ik kom uit Sloten, een van de friese elfsteden.
Op mijn 14e verjaardag heb ik een rustler xl-5 gekregen een tijdje met deze wagen gereden, maar ik dacht dat kan sneller dus een tijdje geleden een Losi Speed-T aangeschaft.
Na de batterij (5100 NiMh 8.4v) op te hebben geladen meteen gaan rijden maar het diff tandwiel was na enkele meters al kapot.
dus nieuw tandwiel besteld en geplaatst nog strakker gedraaid en weer gaan rijden.
Nu tikt een tandwiel alleen als je te hard optrekt wat nu moet ik het diff strakker of losser draaien of ligt het aan de slipperclutch moet die strakker of losser.
ik hoop dat jullie raad weten...
mvg. leendert

ik denk niet dat dat aan je slipper licht, je kan wel op internet ff kijken voor hardere tandwielen. vak worden die wel aangeboden.

Zoals aangegeven zal een hardere soort tandwiel dit probleem moeten oplossen.
Waarschijnlijk kan je huidige tandwiel de verhoogde snelheid niet waardoor die zich door de hogere krachten kapot draaid.

Hoe bedoel je dat hij op dit moment alleen tikt als je hard optrekt?

Laatst bewerkt door een moderator:
uhhmm even voor de duidelijkheid het gaat over de team losi Speed-T die deze problemen heeft.
maar hij zou het toch aan moeten kunnen hij is voor een brushless setje gemaakt.

Sorry, heb je openingspost ietsjes verkeerd gelezen/begrepen ;)

ander probleempje
de 4 batterijen van de zender zijn volledig opgeladen maar als ik ze plaats en de zender 10 minuten aanstaat is er steeds 1 batterij die hellemaal leeg loopt.
iemand bekend met dit probleem.
bvd

Kijk eens goed naar de contactpunten in je zender..misschien dat die niet goed meer zijn waardoor er meer stroom uit 1 batterij dan uit de andere batterijen word getrokken. Had ik ook en na schoonmaken, helemaal nieuwe batterijen erin was het probleem weg.
Joris

ik heb ook al andere batterijen gebruikt maar er is nog steeds 1 die leeg loopt:confused:

Hoe leeg is die dan: welke spanning staat er nog op?
Zijn dit 4 identieke batterijen (zelfde merk+type+capaciteit)?
Zijn die nieuw of zijn ze al voor andere dingen gebruikt waarbij ze misschien NIET alle 4 samen zaten?
Laad je met een snellader?
Hang de cellen eens een 12-tal uurtjes aan een simpel ladertje met een stroom die 1/10 is van hun capaciteit. Zo worden alle 4 de cellen volledig vol geladen....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back