Voorstellen.... en meteen een vraagje.

Hallo,
Omdat ik nieuw ben hier stel ik me even snel voor.
Mijn naam is Job Weijschede 21 jaar oud.
Ik ben al enig tij geintreseerd in de rc auto's, voornamelijk de drift afdeling.
Nu heb ik een auto gekocht via mp,
een HPI racing rsr sprint 2 met drift setup. goeie uitgangsbasis dacht ik zo.
nu wil alleen het geval dat ik na een paar rondjes rijden niet genoeg vermogen uit mijn motor krijg en deze nu niet eens meer wil rijden. de stuur servo doet het prima.
Ik heb de accu spanning gemeten en hier viel me op dat die 16V is. terwijl eropstaat 7.2
iemand enig idee?
hierbij wat foto's
:bye:
IMG_7631.JPG IMG_7630.JPG IMG_7629.JPG IMG_7628.JPG

16v lijk mij onwaarschijnlijk, mogelijk 1.6v of de meter is niet goed? Of meet je onder lading? Dan kan 16v duiden op een slechte accu.

In veel gevallen kan het de accu zijn, die kunnen slecht worden. Je hebt een brushed motor, controleer of de draadjes van de koolborstels vrij beweging hebben, soms hebben ze dat niet en kan de veer de koolborstel niet goed aandrukken waardoor de motor het soms niet goed doet.

Ja die 16v leek mij ook onwaarschijnlijk, hen het los gemeten met de plus op de plus en de min op de min.
De accu ga ik ook vervangen inderdaad, alleen nog opzoek naar Eem goeie inclusief lader.
Ik zal de motor ook eens uit elkaar halen en nakijken wie weet. Bedankt

update.
ik heb verkeerd gemeten. de multimeter stond op wisselstroom. 7,6 Volt kwam ik op uit. opzicht niets mis mee, tot ik het snoertje bewoog. toen zakte die meet naar 2,3 volt. duidelijk dat de accu aan vervanging toe is. en de motor moet ik nog even nakijken.

Back